/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Klinge til rundsav
Fra : ta262
Vist : 1245 gange
200 point
Dato : 31-03-06 23:39

Måske er jeg lidt naiv ( synes jeg ikke selv ) når jeg tror at jeg bare sådan uden videre kan gå ind i en forretning og købe en ny klinge til min rundsav..............fordi det kan man bare ikke.
HVOR kan jeg mon finde en klinge med Ø250 X hul 20 mm X f.eks 2.8 ? Gerne med mellem 40 og 60 tænder, til træ. Det behøver ikke være den dyreste klinge i verden.
Jeg ved godt jeg kan få en ring til at sætte på en 30 mm klinge, men jeg synes nu engang at når vi har med en rundsav/mine fingre at gøre er det ikke en 100 % løsning.

Håber at der er en expert til stede.
på forhånd tak..

Torben

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-06 00:11

Læs her: http://www.ft-maskiner.dk/product.asp?product=12&sub=10&page=1 der står klinger i alle størrelser, det er måske en mulighed at kontakte firmaet

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-04-06 05:57

en klinge på 250 mm kan blive svær at finde med 20 mm hul, der er heller ikke mange save der bruger så lille en aksel til så stor en klinge
men en reduserring er da god nok , det bruges i mange save og er sikker nok, så det skal du ikke være bange for at bruge, det er 100% sikker i brug

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-04-06 08:18

Som bredker siger så er reducerringe sikre nok, har selv brugt denne metode i flere år. Der vil aldrig ske noget medmindre du ikke har spændt klingen ordentligt fast, men så vil der ske noget uanset om du har reducerring eller ej.

Kommentar
Fra : ta262

Dato : 01-04-06 09:50

Det der med reducerringe vil i hvert fald udløse køb af ny konus ( ellerhvaddennuhedder) da den kun spænder længere ude end de 3 cm, hvilket betyder at den ikke kan kolde reducerringen på plads...Det er sådanset derfor jeg jagter en klinge som den originale...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 01-04-06 11:57

Ikke forstået.

Den møtrik du spænder klingen fast med må da have en plade eller spændeskive der er større end 30 mm. ellers sætte du en der.

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 100 point
Dato : 01-04-06 11:58

Nu forstår jeg hvad du mener, den spænder længere ude end reducerringen, altså spændeskive imellem så spænder den på hele fladen eller planslib den du kalder konus så den spænder på hele fladen

Godkendelse af svar
Fra : ta262

Dato : 19-08-06 12:56

Tak for svaret stig54.