/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Guitar arkord?
Fra : Yumatci
Vist : 632 gange
100 point
Dato : 31-03-06 22:29

Hej jeg vil sige jeg er rimelig god inden for arkorder og power arkoder og sådan. Forleden dag var jeg så ude i en guitar butik og kigge på western guitar, så skulle ham manden i butikken jo lige spille noget på den og det lød faktisk meget godt det han gjorde var han tog en E arkord sådan en her:

e|-------
h|-------
g|--1----
d|--2----
a|--2----
E|--------

Men det han så gjorde var at han spillede E arkorden samtidig med at han tog nogle forskellige toner med lille fingeren og sådan så det lød helt vildt godt. Nogle der ved hvordan man gør det? evt. har nogle tabs over en sang hvor de gør noget lignende? eller er det bare ud for en skala og så improvisere man? nogle der kan hjælpe/forklare?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 31-03-06 22:50

Hej, mener at Eric Claptons No Alibis kører noget i den dur:

http://www.fretplay.com/tabs/c/clapton_eric/no_alibis-crd.shtml

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 01-04-06 11:20

Du kan jo tage 6, 7, 9, sus4 med lillefingeren i sådan en situation! Lær dem, det vil du blive glad for i længden!

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 02-04-06 15:04

Altså du mener en Esus4 ikke? den kan jeg allerede. Men hvad mener du med 6, 7, 9 ???

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 02-04-06 15:36

Nåhh jeg har forstået det du mente E6, E7, E9, Esus4