/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjemmelavet sennep
Fra : helle65
Vist : 2397 gange
50 point
Dato : 29-11-02 22:44

Jeg mangler en opskrift på hjemmelavet sennep af sennepsfrø. Er der nogen der kan hjælpe??

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-02 23:01

hej Helle65

Citron sennep

25 g sorte sennepsfrø
25 g hvide sennepsfrø
1/4 tsk salt
1/4 tsk tørret appelsinskal
1/4 tsk tørret citronskal
1 tsk grønne peberkorn
2 tsk honning
4 spsk æble,estragon eller sherryeddike
1 knivspids gurkemeje

knus sennepsfrø,salt og citrusskallerne i morter eller kværn.
Knus peberkornene og tilsæt dem
Tilsæt de øvrige ingredienser og bland det til det bliver ligesom en tyk pasta.
Opbevares i tillukket glas og skal stå og trække i mindst 24 timer .
Rør godt inden det bruges

håber at du kan bruge min opskrift

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 29-11-02 23:01

hej Helle65

Citron sennep

25 g sorte sennepsfrø
25 g hvide sennepsfrø
1/4 tsk salt
1/4 tsk tørret appelsinskal
1/4 tsk tørret citronskal
1 tsk grønne peberkorn
2 tsk honning
4 spsk æble,estragon eller sherryeddike
1 knivspids gurkemeje

knus sennepsfrø,salt og citrusskallerne i morter eller kværn.
Knus peberkornene og tilsæt dem
Tilsæt de øvrige ingredienser og bland det til det bliver ligesom en tyk pasta.
Opbevares i tillukket glas og skal stå og trække i mindst 24 timer .
Rør godt inden det bruges

håber at du kan bruge min opskrift
mvh mcloud

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 29-11-02 23:01

hej Helle65

Citron sennep

25 g sorte sennepsfrø
25 g hvide sennepsfrø
1/4 tsk salt
1/4 tsk tørret appelsinskal
1/4 tsk tørret citronskal
1 tsk grønne peberkorn
2 tsk honning
4 spsk æble,estragon eller sherryeddike
1 knivspids gurkemeje

knus sennepsfrø,salt og citrusskallerne i morter eller kværn.
Knus peberkornene og tilsæt dem
Tilsæt de øvrige ingredienser og bland det til det bliver ligesom en tyk pasta.
Opbevares i tillukket glas og skal stå og trække i mindst 24 timer .
Rør godt inden det bruges

håber at du kan bruge min opskrift
mvh mcloud

Kommentar
Fra : chicco

Dato : 30-11-02 17:42

Grovsennep
50gr gule sennep frø
1 tsk tørret esdragon
1 spsk sukker
2 spsk vand
2 spsk olie

knus frøene i en morter.
bland dem med den tørrede knuste esdragon
tilsæt sukker. kom vand og olie i blandingen lidt af gangen,
mens blandingen stadig stødes sammen til den er ensartet,grødet.

Kom sennepen på glas med tætsluttende låg, og lad den stå koldt et par
uger eller gerne mere inden den bruges. sennepen kan holde sig i flere månder
hvis den opbevares svalt og tillukket.
...................................................................................................................
Håber at du kan bruge denne opskrift, det er en gammel skånsk opskrift og den er bare god.
Hilsen chicco