/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Antallet ideologier
Fra : Sonia112
Vist : 404 gange
40 point
Dato : 31-03-06 19:23

..., der har ansvaret ?

Farvel til ideologierne – ellers sammenbrud
[isme + isme = isme] og [3*isme – isme = isme]

Indvandringen til Vesteuropa bygger langt hen ad vejen på ideologier, bl.a. den ideologi eller verdensanskuelse: at ved at flytte de mange fattige og undertrykte i Tredjeverdenen til Vesten, så løses problemerne på verdensplan. At talstørrelserne og børnefødslerne beretter noget ganske andet, trænger ikke ind hos en ideolog, simpelthen fordi det er realisme. Mange virksomheder var også stærkt interesserede i at få billigere arbejdskraft ind for at trykke lønningerne gennemtvunget af stærke fagforeninger til et mere tåleligt niveau. Denne virksomhedsinteresse var nu ingen ideologi, selvom den liberalistiske tankegang, vel snarere har været skyld i meget i en anden sektor.

Det viste sig imidlertid, at fortrinsvis indvandrere uden de fornødne kvalifikationer tog turen til Vesteuropa fra Sydasien og Afrika. Javel, nogle klarede sig, men de fleste kom ind og trak ekstra på velfærden. Velfærdskommissionen har i maj-rapporten fra 2005 vist, at indvandrerne trækker tre gange mere på den offentlige sektor i forhold til deres andel end danskerne [Velfærdskommissionen refereret i Børsen den 1. december 2005]. At aldersfordeling og andet spiller ind er uden den store relevans for problemstillingen. Det er påvist også af det offentlige selv i Danmark, at meget af det, som man forventede sig af projektet bestemt ikke er blevet indfriet, refereret på : http://www.lilliput-information.com/seks.html

Indvandrere hæver 40 pct. af bistandshjælpen, hævdede den tidligere socialministeren Henriette Kjær. 1. maj 2005 citeres på www.filtrat.dk Århus Kommune: - ”58 % af indvandrere på bistandshjælp m. m. er uegnede til arbejde - politikere er rystede”.

Den liberale fløj kan ikke afvise, at forestillingen om arbejdskraftens frie bevægelighed, der vel først så dagens lys i EF/EU-regi, var et ideologisk fejlskud, der må rettes op efter, hvis det kan lade sig gøre. Det var nemt at nå til enighed med de øvrige ideologiske i familien. Internationalen havde altid sunget sangen om, at folk kunne slå sig ned, hvor de ville, for vi kunne få Jerico-basunerne at høre.

Men som altid fejl i de ideologiske hjemmeopgaver. Efter østblokkens sammenbrud burde det være tydeligt for enhver, hvad ideologi – enhver ideologi fører til. Men nej, nu blev de mange sagsbehandlere beskæftiget og en hel såkaldt flygtningeindustri skød op. Og det gav skattebetalinger til dem, der havde opfundet velfærdssystemet og bevogtede dets fortsat ubekymrede virke.
I perioden 1960-2001: At betale i skat: Dobbelt så meget plus 63,7 pct. af produktionsforøgelsen i perioden, samtidig med at statsgælden voksede 9,7 gange i faste priser [dokumentation: http://www.lilliput-information.com/velg.html ]

På trods af dette faktum lød sangen, at indvandringen altså skabte beskæftigelse, og det var, hvad der var brug for. Sidst er sangen ændret til at vi mangler arbejdskraften – derfor må vi nu have nogle. Skulle det så være velkvalificerede denne gang, er spørgsmålet: Hvor skulle de komme fra?? Det var ikke beskæftigelse for enhver pris, der var brug for. Det var igen eksportindtægter til at betale vort meget dyre velfærdssystem med. Det var hvad vi manglede.

Allerede fra 1968 var der hvert år et fødselsunderskud blandt danskerne. Og det går jo ikke i længden, når vi har et system, hvis betalinger er indrettet sådan at de cirka skulle udlignes mellem borgerne over levetiden. Nu kommer den store ældreandel som følge af fødselsunderskuddet, og den kommer samtidig med, at arbejdsstyrken – andelen i de arbejdsdygtige aldre – der tilbyder deres arbejdskraft, falder. Oveni har vi globaliserings-spørgsmålet, der er rent faktisk er blevet gjort til en større hurdel af de mange ideologiske fejltrin.

Det er ikke helt håbløst.

Sonia

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 20:15

med jørn Vig propagandaen!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 31-03-06 22:13

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 22:52
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-06 00:12

sonia - ALT hvad du skriver LYSER langt væk af, at det IKKE er dine egne ord. Du refererer andres ord, og det er ikke specielt morsomt at snakke med en pige der ikke KAN noget selv. Når hun så starter med dette:

Citat
[isme + isme = isme] og [3*isme – isme = isme]

Beviser hun jo blot hvor dum hun er:

Hvis du VIL stille tingene op matematisk, så hedder det:

isme + isme = 2 ismer
3*isme - isme = 2 ismer

I din efterfølgende forklaring, fortæller du INTET, der på nogen måde berettiger dine matematiske regnefejl.

Din overskrift er OGSÅ forkert: Det hedder ikke: "Antallet ideologier", det hedder " Antallet AF ideologier". Du er IKKE i stand til at stille et ordentligt spørgsmål, og det er også årsagen til at de andre kommentatorer er faldet i søvn.
KAN man ikke stille et ordentligt spørgsmål, kan man heller ikke forvente at få et ordentligt svar.

Forsvind fra Kandu med dine tåbelige Småpige-agtige Super-Rasistiske holdninger.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 01-04-06 09:04

Kære Sonia112.
Jeg tror ikke du forstår noget om politik eller religion.
Men kort fortalt, så drejer det sig om at have en holdning, - mest til sig selv og andre.
Man kan sætte mange problemstillinger op, men man kan kun have en holdning.
Du skal granske i dig selv. Hvilken holdning har du til dit fremtidige liv og til det samfund du betragter som et ønskesamfund?
Du skal afklare dig selv, - så kan man derefter snakke om "ismer".
Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-04-06 21:34

Min ideologi er præget af dette: http://www.bjarne-d.dk/rotfl.htm

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 06-04-06 17:42

Til BjarneD.
Jeg syntes ikke du er særlig morsom med henvisning til din side. Den viser kun, at du er temmelig overfladisk med din og andres tilværelse.
Det er et frit land vi lever i, så hvis du syntes at din side er morsom, så er det din sag.
Jeg ønsker stadig en anstændig og ærlig holdning blandt alle borgere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 17:52

Citat
Jeg syntes ikke du er særlig morsom med henvisning til din side. Den viser kun, at du er temmelig overfladisk med din og andres tilværelse.
Det er et frit land vi lever i, så hvis du syntes at din side er morsom, så er det din sag.
Jeg ønsker stadig en anstændig og ærlig holdning blandt alle borgere.

Kære per0702

Har du slet ikke overvejet, at derkunn e være en speciel grund til at jeg henviser til min hjemmeside.

For det første er vi her på Kandu blevet belemret med et utal af henvisninger til en bestemt hjemmeside, der agiterer for højreradikale holdninger og ikke nok med det så dækker vedkommende sig under et større antal profilnavne herunder Sonia112 og vedkommende holder sig ikke tilbage med nedsættende bemærkninger om de der ikke vil acceptere hans udfald mod dette og hint.
Det er faktisk fordi jeg ikke er særlig overfladisk at jeg har fyndet nødvendigt at ty til dette middel især efter, at jeg og andre er blevet håne for at blande følelser ind i religion og politik.

Så hvad med at sætte dig ind i tingene før du melder ud som du gør for her beviste du lige hvem der reelt er overfladisk og du hører måske med til Joern_Vig og co for hvis det er tilfældet så:
http://www.bjarne-d.dk/tumbe.htm

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 06-04-06 18:24

Til BjarneD.
Første del af dit indlæg forstår jeg nu.
Den anden del med en direkte nedraktning af en skribent, vil jeg kalde for tallentløs.
Hvad med oplysning og demokrati?
Jeg tror, at du mangler noget skolegang i dette fag.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 18:44

per0702 Du fatter ikke en dyt!

Jeg kan se at du også i andre tråde vil bestemme hvad og hvordan ganske lige som denne Jørn Vig og alle hans alias'er.

Jeg reagerer lige præcist på, at jeg ikke må udtrykke på ganske normal vis og så udnytter jeg de muligheder for hverken JV eller du skal bestemme om jeg må ytre mig.
Citat
Jeg tror, at du mangler noget skolegang i dette fag.
Pompus ass!

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 06-04-06 19:06

Jo ,jeg fatter ganske godt at du ikke fatter en dyt af dialog.
Men OK - lev du dit liv hvis du syntes det er godt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-04-06 19:11

Morsomt hvordan du lige præcist gør det du beskylder andre for - bare meget værre du selvhøjtidelige æsel!