/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Billede for lille til skrive..
Fra : Signepigen
Vist : 524 gange
100 point
Dato : 31-03-06 17:13

Hejsa

Jeg er ikke super computerstærk, og håber at kunne få hjælp til et lille praktisk spørgsmål. Der er et billede jeg rigtig gerne vil have som baggrund på mit skrivebord, men de udgaver jeg har kunne finde af det, er alle ret små. Det største er på linket her:

http://www6.halmstad.se/mjellby/images/dromlandstor.jpg

Når jeg lægger det på skrivebordet, kommer det frem som ni små billeder i stedet for et stort, fordi det er den størrelse det har på siden hvor det er hentet.

Spørgsmålet er, om det er muligt at tilpasse det, så det passer til skærmen, eller om man kun kan hente billeder i det format de har.

Håber nogen kan hjælpe mig,

mvh Signe

p.s. billedet hedder Drömland med Hjärta, og er af Stellan Mörner.

Accepteret svar
Fra : Gfivorl

Modtaget 110 point
Dato : 31-03-06 17:30

Højreklik på skivebordet, vælg fanen skrivebord og vælg dit billede. Hvis det ikke umiddelbart er der så find det i gennemse. Under placering i højre side kan du prøve at vælge enten centrer eller stræk. Så skulle der kun være et billede på skærmen. Dog vil billedet være af dårlig kvalitet, hvis det er i en lav opløsning, men det kan du ikke selv gøre noget ved.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-03-06 17:58

Jeg har lige prøvet at køre billedet i fotobehandling og gjort det stort nok.

Kvaliteten forringes lidt, men hvis du ikke selv kan finde ud af det, så klik ind på min profil, der står min mail, så kan du skrive og jeg sender det til dig.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Signepigen

Dato : 31-03-06 18:38

Tak for svaret. Det virkede perfekt! Kvaliteten er godt nok en anelse forringet, men det var præcis den funktion du gav mig, som jeg manglede. Så ved jeg det også til en anden gang. Tusind tak!

/Signe