/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Større C:drev
Fra : oscardino
Vist : 513 gange
35 point
Dato : 31-03-06 17:10

Hejsa alle
Mit C: drev er efterhånden blevet for lille.
Vil der for gerne tilføje det nogle giga, fra D:
Kan det lade sig gøre Uden at skulle købe dyre programmer. Et alternativ kunne være at slette D:
Så al pladsen på HD ligger på C:
Har desværre kun 35 point. Men håber i vil hjælpe alligevel.

MVH. Oscardino

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-03-06 17:24

Jeg går ud fra at du ikke vil slette noget for ellers er det jo bare at starte forfra

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 31-03-06 17:34

Hej, du er nødt til at lave partitionerne om og derfor enten bruge et dyrt program som f.eks. Partition Magic eller fdiske/omformatere drevet.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-03-06 17:35

Et program som Partition Magic kan lave det du søger uden at miste data. Selvfølgelig kan det gå ud over D drevet da det er der du vil stjæle pladsen fra.
Du kan finde demoer og trial versioneraf programmet på nettet

Her er der en guide til hvordan du bruger programmet
http://www.riversen.dk/?side=instruktion.php

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 31-03-06 17:35

Hej Fijala

C: drevet må ikke slettes.

MVH. Oscardino

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-03-06 17:39

Der findes dog ent andet program der kan det samme efer sigende. Jeg har det selv installeret men har aldrig afprøvet det.

http://www.partition-manager.com/

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-03-06 17:43

Det er netop derfor du skal bruge et af de før nævnte programmer. De kan nemlig ændre størrelser på drev uden tab af data.

Her er der et link hvor du kan hente en shareware version af Partition Manager

http://www.majorgeeks.com/Paragon_Partition_Manager_d2812.html

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 31-03-06 17:45

Hej Fijala
Har før prøvet programmet og det virker fint, og er noget lettere at gå til en Partition Magic.
Men desværre kan man ikke flytte mere end 5 MB i demoen.

MVH. Oscardino

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-03-06 17:46

Jeg er lige ved at se om jeg kan finde en version af Partition Magic til dig.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-03-06 17:59
Kommentar
Fra : hcma

Dato : 31-03-06 18:15

Fijala -> er kun demoudgaver

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 35 point
Dato : 31-03-06 18:28

Ja hcma der kan jeg sgu godt se. desværre

Går lige i tænkeboks

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 31-03-06 18:57

når du nu har pladsen er det vel bare at bruge af d-drevet flyt hvad du kan over på den.
Uden at det går ud over programmerne selvfølgelig ( f.eks. et fotoprogram der "ved" at billederne ligger lige der på c-drevet. Men ellers flyt hvad du kan. Har du store spilprogrammer kunne de måske af installeres og geninstalleres på d..

Godkendelse af svar
Fra : oscardino

Dato : 31-03-06 22:44

Tak for den tid du brugte Fijala.
Selvom der kun var sølle 35 points.
Også tak til jer andre. Og til niels, ja det ligger jo lige for, og så er det gratis.

MVH. Oscardino