/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installerede programmer
Fra : Smukke_Ole
Vist : 788 gange
320 point
Dato : 31-03-06 11:32

Jeg kører WIN XP PRO m. SP2 og fuldt opdateret.

For nogen tid siden læste jeg eet eller andet sted, hvordan man i en bestemt fil kunne gå ind og ændre noget, så alle installelerede programmer blev vist i den oversigt, der fremkommer når man vil tilføje/fjerne programmer.
Nu har jeg nemlig behov for at afinstallere et program, der ikke vises i oversigten, fordi det står med attributten HIDDEN.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 11:51

er ikke helt med

det program du vil afinstallere - har det ikke en uninstall du kan bruge ??? I så fald brug den først .

Hvis ikke - kan du med held åbne kør - taste regedit - kigge i software under H_KEY_LOCAL_MACHINE - højreklikke på det og vælge slet - genstart og programmet er væk.

En rigtig god ide at hente og køre :
http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

scanne lige efter du har fjernet og før du genstarter - slette hvad der ligger i safe to delete - og køre igen efter genstart og gøre det samme da visse programmer lige kræver en ekstra omgang.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 31-03-06 12:27

-> miritdk

Tak for svaret, men jeg søger den fil, hvor der er anført, om de enkelte programmer skal vises under Tilføj/Fjern programmer eller ej. Det er en skrivebeskyttet systemfil, hvor man v.h.a. Notepad kan ændre det forhold om programmet skal vises på listen. Jeg har brugt den tidligere, men har mistet navnet på den efter en nyinstallation

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-03-06 12:29

http://www.freedownloads.be/downloaddetail/353
i AIDA mener jeg at du se alle programmer og meget andet

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 320 point
Dato : 31-03-06 12:34

ok - følger lige med

Kommentar
Fra : aaron

Dato : 01-04-06 12:07

Hej Smukke_Ole

Jeg gætter på at den fil du vil redigere i er denne: sysoc.inf. Den indeholder i hvert fald oplysninger om programmer, der normalt er skjult i listen over installerede programmer.

Du kan læse lidt mere om den her:

http://www.pcsupport.dk/support/WindowsComponents.html

//aaron

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 03-04-06 09:16

Tak for svaret miritdk.