/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Tatoo-ændring ved vægttab?
Fra : salacia
Vist : 2549 gange
10 point
Dato : 30-03-06 22:23

Hej, jeg vil gerne have en tatovering på min venstre skulder og en anden på min højre underarm.

Jeg vil bare gerne vide, om ens tatovering ændrer sig, hvis man taber sig f.eks. 20 kg.?
Altså den vil jo nok ændre sig, hvis tatoveringen skulle sidde på min mave, baller, kinder eller ben - MEN det skal mine fremtidige tatoveringer ikke.

Spørgsmål:
Så jeg vil høre om mine fremtidige tatoveringer på min skulder og min underarm ændres fordi jeg taber mig f.eks. 20 kg.?

Jeg er ikke specielt tyk på mine skuldre, så der sker der vel ikke noget?.... eller hva?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 22:31

hvis du påtænker at tabe dig så vent - du skal holde den tattoo ud resten af dit liv - det er også noget du skal tage med i dine overvejelser.
Har du lagt mærke til nogen der har gamle tatoveringer der præcis har forandret sig - både pga de har taget på - taget af - eller pga aldersforandringer ??

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 30-03-06 22:36

Tak for svaret :)

Nej, jeg kender kun to, som har tatoveringer.. men de to mennesker har ikke ændret "størrelse" siden de blev tatoveret.. Hmm.. Ja, det er nok en meget god ide at vente til jeg har tabt mig lidt :)

En af dem jeg kender har en gammel tatovering.. den er kun blevet lidt 'kedelig' at se på, men jeg ved at tatoveringer ældes sammen med ens krop, og det er også okay synes jeg.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 20 point
Dato : 30-03-06 22:49

Tatoveringer ændrer sig med tiden, også selv om man ikke taber sig eller tager på, og meget forskelligt fra person til person.

De bliver udflydende og lysere.

(jeg bor sammen med sådan en "malebog" med ældre tatoveringer, så det ved jeg )

Den ændrer sig ikke fordi du taber dig lidt.

Men, hvis du f.eks tager en del på og så taber dig igen, imens du har tatoveringen, så bliver den grim, fordi den udvider sig sammen med huden når du tager på, og det følger så ikke med tilbage hvis du taber dig igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 31-03-06 01:50

Hvor FED kan man være :D
mvh halvdum

Kommentar
Fra : halvdum

Dato : 31-03-06 01:52

Du spørger dumt, og kan ikke forvente andre svar.
Sadan er det bare. (kærlighed)
mvh halvdum

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 31-03-06 07:47

Jeg har 10 tatoveringer blandt andet en stor drage jeg fik da jeg var 18 år. Jeg fik dengang tit at vide at når jeg blev ældre og hvis jeg blev tyndere ville det ligne en træt tandløs drage men det er ikke sket, efter min erfaring ( 31 år med tatoveringer) forandre de sig ikke selv om du bliver tyndere eller tykkere, men de mister glansen og inkelthederne forsvinder.
Jeg fik en ørn lavet i Nyhavn hos Tato Bob, husker han sagde da han var færdig at nu ville den se lige så flot ud de næste 50 år. Det passer ikke efter ca. 20 år er de ikke helt så flotte mere.
En sidste ting, jeg har aldrig fortrundt, det bliver en del af dig selv, jeg ville ikke turde få dem fjernet for så ville jeg blive fremmet over for mig selv

Mvh: Monsen.

Godkendelse af svar
Fra : salacia

Dato : 31-03-06 12:19

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Decapitated

Dato : 25-07-07 22:10

Jeg har ikke selv fået lavet mine tatoveringer enddu..
Men jeg vil selv tabe mig et par kilo inden jeg får dem lavet,
da en af mine veninder var lidt buttet da hun fik hendes lavet..
Noget tid efter, begyndte hun at tabe sig, og tattoveringen ligner ikke hvad den har gjordt..