/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Udtoning - Phshop Elements 2
Fra : olelyster
Vist : 1179 gange
100 point
Dato : 30-03-06 21:35

Hvordan laver jeg en udtoning af baggrunden, så den glider jævnt ud i papirets hvide baggrund? Jeg kan bruge viskelæderet og frihånd, men vil gerne lave det mere præcist - fx. ovalt - efter en markering.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-03-06 21:42

Du vælger et af markeringsværktøjerne, enten rektangel eller oval eller frihånds (lasso)

Så går du op og klikker på feather og vælger en værdi, f.eks. 40 px

Så markerer du hvor grænsen skal være på billedet, enten firkantet, ovalt eller lasso.

Så klikker du på Edit >copy> file>new>vælg størrelse på billede>klik OK>edit>paste.

Og så har du det nye billede med udtoningen på.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-03-06 21:47

Der er forresten også en anden måde, du måske vil finde lettere:

Vælg markeringsværktøj>
marker på billede>
Gå op og klik på select>
klik på feather>
vælg værdi f.eks. 40px>
klik ok>
klik select>
klik inverse

mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 30-03-06 22:01

Glemte lige....til den sidstnævnte metode, skal du til sidst trykke på knappen "delete" på tastaturet, før billedet ændrer sig.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : olelyster

Dato : 30-03-06 22:33

Tak for svaret dova. Begge metoder fungerer perfekt!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-03-06 22:44

Selv tak, godt du fik det til at virke.

mvh dova