/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
fs1
Fra : vmax6
Vist : 578 gange
100 point
Dato : 30-03-06 18:42

hej.
passer en rd50 gearkasse i en fs1?

hvad er bedst? membran eller drejeventil?

hilsen sonny.

ps, er ved at sætte skive bremse bagpå

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-06 19:48

Gearkassen er ikke en løs enhed, men du mener motorblok?
Kender ikke en RD50?
Drejeventiler var noget lo.. , derfor gik de ud til fordel for membran, som alle scootere jo også bruger nu.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vmax6

Dato : 30-03-06 20:19

nej. mener gearkasse.
den er løs...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-06 21:09

Måske kan du vise mig et billede af en rd50?
Gearkassen er ikke løs på nogle knallerter, og er indbygget i motorhuset på en FS1 sammen med krumtaphus og kobling.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vmax6

Dato : 30-03-06 21:40

okey. så har vi lige misforstået hinanden,
jeg mener selve akslerne med tandhjul på. den kan man jo pille ud af blokkene

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-03-06 22:22

Jeg tror bestemt ikke delene passer med andre knallerter, men nu kender jeg heller ikke en rd50, hvad er det for en, og har du et billede.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vmax6

Dato : 31-03-06 18:15

nej. desværre. men den ligner meget en fs1. måske lidt mere robust. det er en tysk knallert vist. man dele fra fs1 passer over på rd50

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 31-03-06 18:25

Hvis den har nøjagtig samme motorhus, så passer geartingene, ellers ikke.
Men har du da en rd50 ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vmax6

Dato : 31-03-06 19:01

eneste forskel er at cyllen pejer lidt mere opad.
nej desværre. men ville gerne ha

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-06 21:59

Men så er det jo ligemeget, om delene passer hvis du alligevel ikke har en, for hvorfor så sætte dele i fra en rd50. Hvis du mangler dele, så kan du jo ligeså godt købe dem du ved passer, altså fra FS1.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : vmax6

Dato : 01-04-06 10:11

ja. men man kan jo ikke få en 5 trins gearkasse til fs1 fra ny vel?.
så havde jeg jo hørt at en fra en rd 50 passer over i. eller måske ville jeg bare sætte motoren over... den passer

Kommentar
Fra : hva_satan

Dato : 15-04-06 15:56

prøv.....

Godkendelse af svar
Fra : vmax6

Dato : 17-04-06 10:23

Tak for svaret pallebhansen.