/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
gendannelse
Fra : baykris
Vist : 532 gange
20 point
Dato : 30-03-06 17:19

Hej er der nogen der vil hjælpe mig jeg har kørt gendannelses program, men afbrød da jeg skulle noget andet, nu vil min pc ikke gendanne, er den i stykker eller hvad kan jeg gøre. v.h. baykris

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 30-03-06 18:04

Tryk F8 lige før XP starter op og vælg sidste opstart hvor PC virkede

Accepteret svar
Fra : dr_dem

Modtaget 30 point
Dato : 30-03-06 18:10

Skal så vide hvad styreprogram du køre, har kørt med, det er lidt svært og finde ud af, hvad der er sket når du ikke skriver så meget og hvad du skal gendanne. Hvis det er sådan at du ville lægge nyt styreprogram ind i computeren og pludselig stopper midt i det hele ligger der sådan set to halve programmer inde i computeren. Hvis det er en systemgendannelse du har været igang med kan der godt ha været sket noget hvis du bare har slukket for computeren.
Noget du kan prøve kommer her:

Søge efter og reparere diskfejl.
Du kan bruge fejlsøgningsværktøjet til at undersøge harddisken for filsystemfejl og beskadigede sektorer.

Åbn Denne computer, og marker det lokale drev, du vil kontrollere.
Klik på Egenskaber i menuen Filer.
Klik på Undersøg nu under Status for fejlsøgning under fanen Funktioner.
Marker afkrydsningsfeltet Søg efter/genopret beskadigede sektorer under Indstillinger for diskkontrol.
Bemærk!

Klik på Start, og klik derefter på Denne computer, hvis du vil åbne Denne computer.
Alle filer skal lukkes, inden denne proces kan udføres. Hvis enheden er i brug, bliver du spurgt, om du vil udskyde diskkontrollen til næste gang, du starter computeren. I så fald vil fejlsøgningen gå i gang, næste gang computeren startes. Enheden kan ikke køre andre programmer, mens kontrollen kører.
Hvis diskenheden er formateret som NTFS, registererer Windows automatisk alle filtransaktioner, erstatter automatisk beskadigede klynger og gemmer kopier af nøgleinformation om alle filer på NTFS-enheden.
Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.

Du kan altid gå ned og klikke på start og gå op til hjælp og support og søge om næsten alt om computeren.

dr.dem

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-03-06 21:04

Jeg går ud fra, at du mener "systemgendannelse"... --Jeg mistede engang tålmodigheden da den var for længe om at systemgendanne, ---og slukkede for computeren........
Det skal man ikke gøre..

Jeg fik ikke min gendannelse tilbage før jeg skiftede computer........
Men jeg håber, at nogen kan hjælpe dig med problemet...
Så jeg kikker lige med så jeg ved det til en anden gang, --det kan jo ske, at man får strømafbrydelse liiiige som man systemgendanner...

Godkendelse af svar
Fra : baykris

Dato : 30-03-06 21:18

Tak for svaret dr_dem.
m.v.h. baykris

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 31-03-06 10:00

Tak Birgitta, det var nøjagtig hvad jeg gjorde, men jeg håber at kunne ordne det med det dr.dem
har skrevet til mig, for min computer er kun 3/4 år.
m.v.h.baykris