/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan sletter jeg programmer
Fra : Keldd
Vist : 795 gange
500 point
Dato : 30-03-06 16:39

Enkelte af mine programmer kan jeg ikke slette. Når jeg prøver at slette dem,
popper der en box op der skriver:

Could not open install log file

Hvordan klarer jeg den???
Hilsen
::::::.... Keldd.....

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 30-03-06 16:43

kontrolpanel i tilføj og fjern progammer.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-03-06 16:57

Hvis du ikke kan slette som ovenstående, kan du prøve dette:

Start - Kør - Skriv Regedit - Tryk Enter - HKEY_CURRENT_USER og/eller: HKEY_LOCAL_MACHINE - Software - Find så det pågældende program - Højreklik på det du vil slette og tryk Slet - Ok

Du skal være helt nøjagtig og [B]KUN[/B] slette det du vil af med!

Clou

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-06 17:04

Clous metode er god nok. Men hvis du fumler med det, er det ikke sikkert at du er i stand til at starte Windows mere på normal måde. Så det er med at holde tungen lige i munden- og have lavet sig en backup inden.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-03-06 17:12
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-03-06 17:49

Jeg kigger på det og kommer tilbage ved 20:00 tiden...............hvis computeren kører.
Hilsen
:::::.....Keldd.......

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 30-03-06 17:50

Hvis de ikke står i tilføj/fjern er det måske nogle mapper og filer som programmet har efterladt ved en tilligere sletning, så skulle du roligt slette mapperne manuelt.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 30-03-06 17:54

Hej, måske kan du bruge dette:

>>>
Find the link to the Windows bug here:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q191211

I had the same problem with CoffeeCup FTP Free. I copied the INSTALL.LOG file to C:\, then modified the uninstall link in the registry (see the support page above) to 1. read "program files" instead of progra~1, and 2. point to C:\install.log instead of program files\...\install.log. It's gone now.
<<<

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 18:26

Citat
Could not open install log file

skrives der ikke could not open uninstallfile ????

du kan med held få visse programmer ud ved at gå stifinder igennem og slette den ene fil efter den anden - derpå i reg.basen og slette der.

Hvad er det for et program du ikke kan komme af med ?????

Kommentar
Fra : clou

Dato : 30-03-06 19:24

Du kan installere EasyCleaner eller lignende program til at rydde op: EasyCleaner kan downloades fra dette link: http://www.bkedv.de/website/html/easyclean.htm - hvor du efter installationen kan få den til at køre på Dansk.

Når eller hvis du henter programmet kan du køre: Tilføj/Fjern derfra og så slette det program du vil af med.

Det har jeg selv brugt med stor succes!

Clou

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-03-06 20:11

Foreløbig tak, på søndag er jeg nød til at alliere mig, med en der ved en smule mere end mig.

Men Lawitt 17:54 har jo løsningen, jeg tør bare ikke gå igang med den alene (Kig lige mirit),

det er install lockfile, noget ulogisk vrøvl at rode med.
Så ha' en god weekend alle, uden hovedpine.

Hilsen
:::::;.... Keldd........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-03-06 21:52

kiggede med - sorry læste vist da i den grad fejl i farten

havde sådan en fornylig hvor jeg gik i fejlsikret tilstand og fjernede i tilføj/fjern programmer - derpå i registreringsbasen for at finde den - just som beskrevet i lawitts link - så går det -

Kommentar
Fra : baykris

Dato : 31-03-06 21:33

Jeg synes at det er alletiders at man kan komme ind og få alle de gode råd hos jer .
hilsen baykris

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-06 21:51

Det er godt baykris, men selv os der er meget kloge, som f.eks. mig,
kan bruge lidt hjælp ind imellem.
Hilsen
:::::::... Keldd.........

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 31-03-06 22:22

velkommen ombord baykris - selvom det er lidt forsinket

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 08-05-06 22:44

Hej Keldd, har du fået det til at virke?

Mvh. Lars

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 08-05-06 22:56

Tak for svaret lawitt.
Jo tak Lawitt, men jeg måtte alligevel have lidt assistance, jeg er ikke
så rutineret i at fejlfinde og rette dem.
Så tak skal du have, nu kører det hele.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-05-06 23:00

HOOOOOOOOOV du er da gået forkert keldd

(skudt nogen fornylig ???)