/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PuchMaxi drukner
Fra : PuchMaxiBoy
Vist : 573 gange
129 point
Dato : 30-03-06 09:40

Hej.

Jeg har en PuchMaxi K, hvor plumben er fjernet. Det har den været længe, og den har ikke klaget før.

Men så forleden kunne den ikke køre.. Så jeg kigger og kigger, tændrøret er så sodet vildt til, det renses og kaburatoren renses.

Nu vil den så godt tænde inde i varmen, men den kan ikke trække, og når jeg løfter baghjulet, giver det vildt mange omdrejninger.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 129 point
Dato : 30-03-06 14:24

Så drukner du den ikke, tværtimod får den for lidt benzin. Det kunne lyde til en om'er med karburatoren. Enten har du ikke samlet den helt rigtigt, eller også får den falsk luft et eller andet sted.

Kommentar
Fra : bilfeldt

Dato : 30-03-06 19:23

Så den får altså for meget luft i forhold til benzin?

Det virkede ellers som om at tændrøret var soddet til...

Kommentar
Fra : PuchMaxiBoy

Dato : 30-03-06 19:29

Hov.. Var lige logget ind på brors konto.. Sorry..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-03-06 08:25

Det var inden du adskilte karburatoren at tændrøret var sodet. Hvad er det nu? Hvilken olieblanding kører du med.

Vildt mange omdrejninger og ingen træk, plejer at være for mager blanding. For fed blanding plejer at give ingen omdrejninger og motoren "firetakter".

Kommentar
Fra : PuchMaxiBoy

Dato : 31-03-06 11:45

altså jeg køre med 4% og det plejer der ikke at være nogle problemer med... Jeg tror at tændrøret var soddet til fordi jeg havde prøvet - forgæves - at starte den en kold vinterdag, så den har nok fået en del benzin..

Men altså nu var den ikke soddet til efter jeg havde pillet ved kaburatoren (tror jeg nok, skla jeg lige tjekke for at være sikker)...

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 01-04-06 08:24

det er ikke nogen fordel at køre med mere end 2% olie i benzinen . Olien har 2 formål det ene er at smøre krumtappen , den anden og mindst lige så vigtige er at køle , putter man for meget olie i benzinen kan din motot ikke komme af med varmen

Kommentar
Fra : PuchMaxiBoy

Dato : 01-04-06 13:05

ok.. Det skla ændres så.. Men nu har jeg kørt med 4% i 2år, så det kan jo ikke være det..

Hvis mit luftfilter ikke sidder helt tæt (kan hives af med håndkraft - Den der strammer virker ikke).. Kan det så betyde at den hiver for meget luft, og det så giver for mange omdrejninger, men ingen trækkraft?

Kommentar
Fra : hamgeniet

Dato : 02-04-06 12:08

nej

Godkendelse af svar
Fra : PuchMaxiBoy

Dato : 09-04-06 23:35

Tak for svaret 3773.

Nu køre den.. Den trækker bare vildt meget i tomgangen... hmm...