/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
word
Fra : fooler
Vist : 438 gange
26 point
Dato : 29-03-06 21:55

På min arbejdsplads er der flere forskellige, der bruger computeren, og folk gemmer der dokumenter forskellige steder. Jeg vil gerne have, at hver gang jeg afslutter et dokument, at sti og dato automatisk altid står nederst på dokumentet. Sådan jeg altid ved den er gemt det rigtige sted, hvordan laver jeg den funktion.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 36 point
Dato : 29-03-06 22:04

I sidefoden indsætter du en feltkode. (Vis - > Sidehoved Sidefod) sæt markøren i sidefoden.

Tryk på "Indsæt autotekst" og vælg "Fil- og stinavn"

Gem dokumentet som "normal.dot" dér hvor den er placeret på PC'en.....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-03-06 22:05

Selvfølgelig behøver det ikke være "normal.dot", men det skal være i den dokumentskabelon I benytter på din arbejdsplads.

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 29-03-06 22:47

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 29-03-06 23:01

Berpox

Så overser du en væsentlig ting....
Oftest er en normal.dot eller anden skabelon på et netværksdrev og beskyttet mod overskrivning...
DIn løsning er lidt halvfærdig

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-03-06 23:53

Overhovedet ikke "sikkerhedsmargin".....der er flere forskellige der bruger [i]computeren[i] - heraf udleder jeg (måske fejlagtigt) at det blot er en enkelt PC der er tale om.

Netværksproblematikken kender jeg skam udmærket - netop derfor skriver jeg jo også at det skal være den dokumentskablelon der benyttes på arbejdspladsen. Har man ikke skriverettigheder til denne, så må man jo tage en snak med den ansvarlige.....