/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 75853
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
WinXP "sammen med" Nokia PC Su
Fra : BerndJ
Vist : 494 gange
500 point
Dato : 29-03-06 17:01

Min pc har i adskilige måneder "kørt" fejlfrit og stabilt uden nogen som helst problemer (takket været Norman, Ewido, Ad-aware, etc.).

MEN efter jeg for nylig har installeret Nokia PC Suite (i forbindelse med anskaffelse af ny mob.tel. Nokia 5140i), er den dræbende langsom - MEN kun når jeg HAR "brugt" N. PC Suite - den er så langsom, at jeg er nød til at slukke og starte op igen ... og så kører den uden problemer.

Er der nogen som kan forklare mig fænomenet ... og: hvad der er endnu vigtigere: hvad kan jeg gøre ved det??

På forhånd tak for hjælpen!!

 
 
Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 260 point
Dato : 29-03-06 17:23

Hej, se posts fra ashtoreth/manta her:

http://www.mobileplanet.com/forumthread.asp?code=108417&thread=1148&page=4

Håber dette hjælper.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 29-03-06 17:34

Til Lars:
har fulgt dit link (tak for det !) - kan du forklare hvad "de" mener med "Rename memory card" ??
Jeg har version højere end 6.1 (downloaded for ca. 2 uger siden), og bruger ikke BT men kabel via USB.

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 29-03-06 23:08

Jeg har nu afprøvet flere forslag fra
http://www.mobileplanet.com/forumthread.asp?code=108417&thread=1148&page=4
- desværre uden held. Inden jeg tænker at kontakte Nokia vil jeg lade spørgsmålet stå åben her i Kandu lidt endnu (og forhøje point) ---...--- er der ikke andre som har oplevet samme problem??


Kommentar
Fra : CiviC


Dato : 29-03-06 23:22

Hejsa.

Tryk Ctrl-Alt-Delete. Kig under processer. Du kan se hvilke programmer der bruger mange resourcer, se om det ikke er et af dem der har noget med PCsuite at gøre. Hvis det er, så luk programmet ned.

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 29-03-06 23:27

Hej Civic,
har prøvet Ctrl-Alt-Delete gentagne gange --- der sker ingenting --- Windows Jobliste kommer slet ikke frem.

Kommentar
Fra : lawitt


Dato : 29-03-06 23:32

Hej, kan det skyldes du har noget 'snavs' på maskinen?

Prøv evt. at scanne med denne:

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : CiviC


Dato : 29-03-06 23:34

Heller ikke hvis du har lidt tålmodighed?

Kommentar
Fra : tbayh


Dato : 29-03-06 23:51

Prøv at lukke Det ned når du ikke bruger det. Jeg har selv programmet og har også været udsat for at computeren frøs. Vil lige kigge på det igen.

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 30-03-06 00:04

Til Lars:
har nu kørt Superantispyware som har fundet 40 Ad-aware-objekter (og deletet dem!) --- men problemet at pcen "fryser fast" EFTER anvendelsen af Nokia PC Suite er IKKE løst -- desværre.

Til Tbayh:
Har lukket ned for Nokia PC Suite - men det hjælper ikke - pcen "kommer først igang igen" efter genstart.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 30-03-06 00:25

Den med jobliste er tit en god ide:
I start/hjælp skriver du jobliste, og så kommer du til "Bruge windows jobliste, hvor der er en genvej til "Windows jobliste"
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 30-03-06 00:28

Man kan også bare højreklikke på proceslinien (Den blå i bunden), så bør jobliste også blive en mulighed.
VH Palle Hansen


Kommentar
Fra : lawitt


Dato : 30-03-06 12:12

Hej, fik du brugt det 'rense-program' der blev nævnt i den der artikel? Og hvilken version endte du med at installere?

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 30-03-06 14:31

Ja, jeg har brugt renseprogrammet og downloaded PC Suite 6.70.22 --- det hjalp desværre ikke.
Har dernæst kontaktet Nokia og har fået følgende svar:

"Det lyder som om, at du har MSN Messenger installeret med fjernsupport slået til. Er det korrekt? Begge disse programmer bruger en teknologi, der hedder datalayer. I det tilfælde, vil løsningen være, at afinstallere både MSN Messenger og Nokia PC Suite. Derefter installere Nokia PC Suite og så den nyeste version af MSN Messenger."

Og det hjalp.


Godkendelse af svar
Fra : BerndJ


Dato : 30-03-06 14:34

Tak for svaret lawitt. Svaret kunne ikke klare problemet men du får point fordi du henviste til en site jeg ikke kendte (og som måske er godt at kende til).

Problemløsningen kom fra Nokia Support:

"Det lyder som om, at du har MSN Messenger installeret med fjernsupport slået til. Er det korrekt? Begge disse programmer bruger en teknologi, der hedder datalayer. I det tilfælde, vil løsningen være, at afinstallere både MSN Messenger og Nokia PC Suite. Derefter installere Nokia PC Suite og så den nyeste version af MSN Messenger."


Kommentar
Fra : lawitt


Dato : 30-03-06 16:24

Hej, ok tak for points og fordi du delte løsningen med os alle

Mvh. Lars

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177414
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407849
Brugere : 218876

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste