/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Biludlejning
Fra : loef
Vist : 2101 gange
300 point
Dato : 29-03-06 15:23

Jeg er ved at undersøge vedr. billeje i Nice til sommer.

Jeg skal leje en bil i 16 dage og den behøver ikke være specielt stor, men der SKAL være aircondition og gerne 4-dørs.
Indtil videre har jeg undersøgt priser hos 5 forskellige udlejningsfirmaer, og priserne er meget svingende.
Prisen er følgende:

Ebiludlejning kr. 2930,-
Sterling kr. 3120,-
Hertz kr. 3686,-
Avis kr. 3117,-
Autoeurope kr. 2666,-

Er der nogen som har erfaringer med ovenstående firmaer?

Tak for hjælpen!!

Mette Larsen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-03-06 15:30

Jeg har for en del år siden lejet bil hos Avis og Hertz, de udlejere kan jeg godt stå inde for, de andre kender jeg ikke.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-06 17:53

Jeg har fornylig lejet en lille bil i frankrig. Vi afleverede i Nice, hvor biludlejerne både har kontor i lufthavnen og på jernbanestationen inde i byen. Så kan du jo vælge hvad der passer dig bedst.

Jeg undersøgte markedet omhyggeligt og fandt at leje gennem Holidaye Autos var det bedste og mest reelle tilbud. Når man skal sammenligne er det vigtigt at have alle betingelserne med.
Specielt kan forsikring og selvrisiko være meget forskelligt. Fra Nice er det også af betydning om i må køre udenfor Frankrig.
Vi var kun to og havde valgt den mindste bil. Den var ny og havde aiercon. det er også det gængse på de kanter. Prisen med fuld forsikring kommer i Frankrig ikke under godt 200 kr / dag, så dine tilbud er absolut rimelige, og langt under de listepriser, man kan komme ud for, ved leje på stedet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-06 17:58

Prøv også lige at se på denne hjemmeside !

http://www.citer.fr/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-04-06 19:48

Hertz og Avis er store seriøse biludlejere

De andre har ikke selv biler, men formidler udlejning hos forskellige andre selskaber.
Af dem har jeg kun selv erfaring med Sterling. De er gode nok, og deres normalpriser inkluderer forsikring af bilen, så du selv kun hænger på en mindre selvrisiko, som du endda kan købe dig fri af.

De to sidste kender jeg ikke af erfaring, men jeg har kikket på hjemmesiderne. PAS PÅ deres billige priser er kun med lovpligtig ansvarsforsikring. Hvis en algier stjæler bilen, kører til Marseille, og ombord i en båd, så er den bil ikke at finde mere, og du skal erstatte den. Derfor er kasko forsikringer så dyre på de kanter.

PAS PÅ med forsikring når du lejer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-04-06 20:03

Som allerede nævnt er AVIS et stort udlejningsfirma som jeg kender rimeligt godt,. Vi har i firmaet en rabet aftale da vi rimeligt tit lejer en bil, som vi smider et eller andet sted i Europa, så de selv skal sørge for at hente hjem. Vi kører meget til service ombord på skibe der lægger til i en eller anden havn. Der kører vi så hentil og springer ombord og sejler med, for så at blive sejlet ind i en hel anden havn. Der må vi så leje en ny bil og køre hjem hvis det er det nemmeste.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-04-06 20:04

Glemte lig at sige at hos Avis er servicen for os i top.

Accepteret svar
Fra : flyverhaj

Modtaget 300 point
Dato : 02-06-06 14:28

De absolut billigste lejebiler jeg har fundet på nettet er på http://www.billiglejebil.dk - her findes priser fra de store udlejningsfirmaer, men det er langt billigere at leje dem på denne side.

Sidst jeg lejede her - afhentede jeg bilen hos Avis, men sparede en formue i forhold til hvis jeg havde bestilt hos Avis.

kan varmt anbefales

flyverhaj

Godkendelse af svar
Fra : loef

Dato : 12-06-06 09:35

Tak for svaret flyverhaj.