/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tv kort
Fra : popo
Vist : 373 gange
50 point
Dato : 29-03-06 10:55

har et tv kort PixelView instalerer alle driver som fulgte med når jeg skal scanne efter tv kanaler kommer der en fejl meddelse hvor der står No video capture hardvare. Er der nogensom kan sige hvad jeg skal gøre

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-03-06 11:34

Du har husket, at montere en antenne?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-03-06 11:35

Du skal:

Checke med brugsanvisningen at kortet virker med dit operativsystem.

Download opdaterede drivere fra producenten.

Læse brugsanvisningen . bemærk især krav til active x udgave og operativsystem.

Tv kort kræver ofte mindst windows 2000 som er opdateret.

Montere kortet korrekt, helt ned i konnektoren.

Huske kommaer og punktummer, når du skriver spørgsmål; ellers er det svært at forstå.

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 50 point
Dato : 29-03-06 13:05

Ikke for at tage modet fra dig. Hvis du er helt sikker på at du har monteret kortet korrekt, så er der følgende muligheder.
1. Der skal sansynligvis først køres et checkprogram for at kortet genkendes af softwaren, kig i manualen.
2. Du kan være uheldig at kortet bare ikke kan virke med lige præcis dit bundkort, uanset hvad du gør, køb et andet kort.

Jeg havde for et stykke tid siden samme problem. Jeg købte et TV-kort af fabrikatet MSI, og maskinen kom med nøjagtig samme fejl som du beskriver. Jeg prøvede at pille alt andet PCI udstyr ud, men det kom aldrig til at virke. Jeg returnerede kortet og købte istedet et Pinnacle Pro, installerde det, kørte konfigurationsprogrammet, og det fungerede straks.

Hvad er for øvrigt den helt korrekte betegnelse på kortet? PixelView ????????

Godkendelse af svar
Fra : popo

Dato : 29-03-06 18:12

Tak for svaret Brassovitski.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-03-06 16:17

Halløjsa
Hvordan løste du problemet?