/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Forkert rækkefølge
Fra : lokemis
Vist : 783 gange
50 point
Dato : 28-03-06 21:29

Ved overførsel fra mit dig.kamera Sony DCT-1 til PC, bliver der uorden i rækkefølgen af billederne.
De kommer i en tilfældig rækkefølge, selv om de er dateret. Dette kan rettes i filen. Slide-showet kører også med korrekt rækkefølge.
Når jeg så overfører filen (med rigtig rækkefølge) til en CD, ligger billederne i den oprindelige uorden.
Hvordan sikrer jeg rigtig rækkefølge til CD'en?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-06 21:42

Alle billederne har udover en dato også et filnavn. Det er filnavnene der bestemmer rækkefølgen.

Lav dine billedmapper med et tema i hver mappe. Omdøb filerne så de har den rækkefølge du ønsker dem afspillet i. F.eks. Foto1.jpg, Foto2.jpg o.s.v. Så burde du ikke have problemer.

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : steno

Dato : 28-03-06 22:20

Til arne.jakobsen

Du burde vel lige tilføje, at man skal huske at sætte 0-00-000- osv afhængig af antal. Ellers går der som bekendt ged i den.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-03-06 22:23

Stifinder og lignende programmer du bruger til at vise filerne (ikke indholdet) sorterer dem efter et eller andet kriterie . Det er ofte efter filnavnene i alfabetisk orden. Man kan dog stille de fleste programmer til at bruge en anden måde, som f.eks efter filens tidsmarkering.
Reelt ligger filer på en harddisk i et helt andet system, der ikke har noget at gøre med hvordan man viser dem.

Prøv at klikke oppe i overskriften for datofeltet i din filfremviser , og du bliver måske overrasket.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 28-03-06 23:27

steno:
Citat
Du burde vel lige tilføje, at man skal huske at sætte 0-00-000- osv afhængig af antal. Ellers går der som bekendt ged i den.

Er ikke helt klar over hvor du mener at dette 0-00-000 skal indsættes? Er DU sikker på at lokemis ved dette? Hvis ikke, er din kommentar jo ikke nogen hjælp for lokemis men KUN noget brok IMOD mig.

Kom nu med dit eget svar, det vil lokemis sikkert være glad for. Det var jo derfor hun spurgte. IKKE for at du skulle påbegynde en debat med/imod mig.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 29-03-06 01:44

Til arne.jacobsen

Jeg har masser gange set dine besvarelser, dine kommentarer og din kommer meget bag på mig. Du har på mig virket særdeles behagelig og udglattende.At jeg gik ind i spørgsmålet på den måde, var netop for ikke at træde dig over tæerne. Jeg kom med kommentar til din besvarelse, da jeg med min gamle pc permanent var ude for, at hvis jeg lagde musiktracks ind som 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11- etc så blev numrene lagt ind forkert. Jeg har netop lavet forsøget på min nye pc, og der holder rækkefølgen. Så undskyld min indblanding.

Jeg håber du tilgiver mig !!!

Hilsen steno

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-03-06 02:13

steno - Jeg er da ikke sur på dig. Forstår bare ikke hvad du mente. Derfor spurgte jeg igen. Besvar mit seneste spørgsmål, det vil hjælpe såvel spørgeren som mig. Venlig hilsen AJ

Kommentar
Fra : steno

Dato : 29-03-06 02:22

arne.jakobsen

Tak for svaret og ser bedre ud end din sidste smiley !

Hilsen steno

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-03-06 03:03

Steno -> Min SURE smiley skyldtes at du IKKE kom med et svar, kun med et debat-indlæg. Det var ikke meningen med dette spørgsmål. Jeg må gerne fortælle dig at jeg synes at din kommentar er uvedkommende og sende en sur smiley. Den sure smiley betyder IKKE at jeg er sur på dig, blot at jeg er sur over at du kommer med en ubrugelig kommentar, der ikke svarer på spørgsmålet. OK?

Se lige på mit lille logo! Det er også skiftet ud. Den gamle var Lille Barney fra Flintstones. Det nye er lavet af en Herning-kunstner specielt til mig. Den forestiller en mand i Svampetøj, Gummirøjsere og Kurv. Han ser glad ud og han har KUN svamp i hovedet. Da Daniel Møller lavede den tegning, kendte han mig godt. Så den er lavet med et kærligt glimt i øjet. Jeg har senere brugt den som mit personlige lille logo og synes selv vældigt godt om den. Ha' det godt og overlad så tråden til folk der KAN og VIL svare på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-03-06 14:09

Citat
Du har på mig virket særdeles behagelig og udglattende.

Hvilken planet befinder du dig på, Steno?!

Citat
Se lige på mit lille logo! Det er også skiftet ud. Den gamle var Lille Barney fra Flintstones. Det nye er lavet af en Herning-kunstner specielt til mig. Den forestiller en mand i Svampetøj, Gummirøjsere og Kurv. Han ser glad ud og han har KUN svamp i hovedet.

Glimt i øjet eller ej. At lillearne har svamp i hele hovedet kommer næppe bag på nogen

Beklager på forhånd, at jeg ikke kan bidrage med et svar til spørgsmålet. Men hov lillearne!! - har du bemærket, at der i boxen, hvor du skriver din tekst, står "skriv en kommentar" der står ikke "skriv et svar" ...Noget du har gjort MEGET ud af, at belære andre om gennem tiden, når du går i selvsving med en ½ mill latterlige kommentar, der ikke har en dyt med spørgsmålet at gøre.

Men de regler du udstikker gælder jo kun for "pøblen"..
Du glemmer konsekvent, at det du ikke kan gøre bedre selv, skal du ikke bede andre om!

Du er uforbederlig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-05-06 16:56

Det kan jo være ligegyldigt når spørgeren ikke gider at deltage i sin egen debat. I øvrigt svarer Creamy HELLER ikke på spørgsmålet, puster bare til flammen. Men nu ER hun jo også mest kendt for sine hadefulde kommentarer til alle der IKKE giver hende ret i alt.

Transor og jeg er de eneste der bare har prøvet at hjælpe spørgeren.