/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
(webspeed) Kan det passe ???
Fra : Jesper_wood
Vist : 643 gange
100 point
Dato : 28-03-06 21:09

Hej,
Jeg har tidligere stillet dette spørgsmål:
http://www.kandu.dk/Spg80352.aspx

Jeg kontakter TDC for at få en IP til hver computer som er i huset.
Men dette er ikke muligt, de råder mig til at købe en router hos dem.
Fortæller dem så at, jeg har en af disse.

Men nu siger TDC at det må være vores computere der er problemet.

Hva kan problemet så være. ???

(Alle coax kabler er nye i hele huset)

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-06 21:12

PS:

Kan det passe at jeg ikke kan downloade/uploade med 100kb/100kb imens min bror spiller CS source ?????

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 28-03-06 21:13

undskyld Coax kabler ????? Hvorfor det

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-06 21:16

Skal jo have en ledning ind i min router, den kommer fra vægen hvor der ligger coaxkabler...

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-03-06 21:21

Hvilken hastighed skulledu have? Hvordan har du sat din router på?

Vil da lige sige dette
Citat
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg
Coax er en forkortelse for co-aksial - med samme akse. Betegnelsen anvendes meget indenfor elektronikken, hvor mange skærmede kabler og de tilhørende stik betegnes coax-kabler og coax-stik.

Et almindeligt antennestik og -kabel til TV og radio er også coax-stik, da midterlederens akse er den samme som skærmens; de har samme centrum.

Fordelen ved coax-kabler og coax-stik er at yderlederen (skærmen) skærmer mod elektrisk ind- og udstråling, og er derfor velegnede til både kraftige og svage signaler ved høje frekvenser.

De fleste antennekabler er ubalancerede (skærmen er forbundet til stel eller jord ved radioen og/eller masten). Bruges et sådant kabel til en dipolantenne (der er balanceret), må en såkaldt balun indsættes som adapter mellem balanced og unbalanced kredsløb.

Hentet fra "http://da.wikipedia.org/wiki/Coax"

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-06 21:24

Har sat antennekablet fra vægen ind i min router...

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 28-03-06 21:51

ok sorry my bad troede lige det var coax kable rundt i huset til div pc'er

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-06 21:59

Nej nej, kun til routeren.
Men hvis disse kabler at eld gamle, kan dette jo også være problemet

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-03-06 22:22

jeg går ud fra at du har checket din hastighed, både mens din bror spiller og mens han ikke er på nettet. Det kan evt. gøres på www.it-telestyrelsen.dk/

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 28-03-06 22:39

Burde jo ikke gøre en forskel, eller ?

har 4md i download og 1mb i upload pr sek. kan ikke se hvorfor jeg skal gøre dette.
Forklar venligt nærmere.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-03-06 23:59

Du skrev
Citat
Kan det passe at jeg ikke kan downloade/uploade med 100kb/100kb imens min bror spiller CS source ?????

derfor var det rart at vide om der er forskel

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 29-03-06 01:22

Hvis du har webspeed, så går dit coax/antennekabel ind i det kabelmodem der følger med dit abonnement. Derfra skal du køre dit Rj45 kabel(netværkskabel) fra kabelmodemmet over i din router, og så BURDE det virke..

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 29-03-06 02:15

det lyder lidt for mig som om at der oprettet forbindelse gennem din PC, ret mig lige hvis jeg tager fejl.

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 30-03-06 09:28

Antennekablet fra vægen går ned i min (moden) som går til min trådløse router. Der er ingen com puter i mellem. Computerne kan logge på uavhængigt af hinanden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-03-06 17:00

Det er lidt forvirrende. - Altså du har et antennekabel til dit bredbåndsmodem.
Du har et netværkskabel fra modem til router.
Du har et netværkskabel fra router til PC, hvis det er kablet / ellers er der "luft" mellem antennerne på router og PC, når du køre trådløst.

Jeg går ud fra at det er strikket sammen på den måde.

Nogle af de webspeed modem som jeg har set, har både mulighed for USB og/eller RJ45 tilslutning i lighed med dem STOFA bruger.

Din router deler trafikken mellem de tilsluttede enheder. Når så brormand spiller CS, så er det en ret stor strøm af data han hele tiden udveksler, og derfor lægger beslag på det meste af båndbredden.

For at rive ham væk fra nettet, kan du fodre ham med vanddrivende tabletter og afføringspiller, så får du bedre plads på nettet!

Kommentar
Fra : Jesper_wood

Dato : 30-03-06 20:59

har ikke kabel mellen router og pc, alt er trådløst.
Men trækker cs så meget ?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-06 21:38

Ja, CS er jo et avanceret spil, teknisk set. Når man spiller over nettet, skal det hele tiden opdatere situationen med modspilleren. Derfor vil der hele tiden være et flow af data frem og tilbage.

røv og lægge mærke til, hvis brormand arbejder med almindeligt surf på nettet, så vil du også få væsentligt mere rådighed over forbindelsen, da det kræver langt færre resourcer, da det i reglen er html data der sendes, og som ikke fylder ret meget.

Godkendelse af svar
Fra : Jesper_wood

Dato : 02-04-06 11:17

Tak for svaret severino.