/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
dvd rip
Fra : tiemaster
Vist : 525 gange
50 point
Dato : 28-03-06 21:03

hej har anskaffet mig et program der hedder magic dvd ripper.. men når så jeg har lavet en backup af en dvd kan jeg ikke afspille den.. filerne hedder ifo. vub filer.. hvad mangler jeg..

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 28-03-06 22:06

Hej, hvad mener du med du ikke kan afspille den? Er det på dvd-afspiller eller PC? Får du nogle fejl-meddelelser osv.

Mvh. Lars

Accepteret svar
Fra : tbayh

Modtaget 50 point
Dato : 28-03-06 22:42

Dem skal du derefter brænde med feks Nero. Du vælger at lve en dvd film og tilføjer disse filer og vupti......
hvorfor bruger du ikke bare dvdshrink som kanon og ligetil.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-03-06 08:08

Ja hvad mangler du. Hvis du ikke har en bræder er det sådan en du mangler. Der efter er NERO en god løsning. Hvis du har taget backup af en original DVD og ikke skrumpet den ned fylder den ca. 9,5 GB og det kan der ikke være på de skiver man køber idag, medmindre det er en doublelayer.
DVD shrink er et udemærket program til at skrumpe filmen ned til 4,3 GB og lægge backupen ned på harddisken. Så skal man have fat i NERO helst 6,0 og en DVD brænder. Åben NERO og et vindue kommer op, oppe i venstre hjørne står der måske CD dette skal ændres til DVD. To iconer nede klikker du på DVD-Video og klikker foroven på Burn/Brænd. Du skal nu sætte brændingshastigheden, sæt den på 2,0 max 2,4 altefter hvad brænderen kan. Klik så på New/Ny og et stort vindu lukkes op med 4 spalter. I spalte nr.3 finder du nu den backup (på 4,3 GB) og klikker på denne, der kommer så to mapper i 4 spalte, Audio_ts (som ikke skal bruges til noget) og Video_ts som du holder fast med venstre mus knap og trækker den over til spalte 2 hvor der er en rød mappe VIDEO_TS og lægge den oven i den. Nu kommer alle filerne (BUB,IFO,VOB) marker alle filerne og klik så ovenover på skiven med en tændstik på og så kører det hele af sig selv ( husk og ha en DVD skive parat).

Hvis du ikke har en DVD brænder eller brænder program har du godt nok et problem.

Hvis du har din bacup liggende på din harddisk og gerne vil se den på computeren finder du din backup på computeren og klikker på VIDEO_TS IFO File, så skulle din computer finde et program der kan afspille din film, hvis du ikke kan filmen er filen nok ødelagt eller mangler du nogle coder (de kan hentes på nettet mange steder) eller anskaffe PowerDVD den har alle coder.

Jeg håber at du har fået en lille smule hjælp til at komme videre.

dr.dem

Godkendelse af svar
Fra : tiemaster

Dato : 15-01-07 21:17

Tak for svaret tbayh.