/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Kan ikke finde denne pragraf.
Fra : Sygate
Vist : 849 gange
73 point
Dato : 28-03-06 16:41

Jeg leer efter denne paragraf i udlændingeloven:

udlændingelovens § 9 c, stk. 1

Er der nogen der er mere ferm til at søge på nettet end mig?

Jeg beholder spørgsmålet åbent til i morgen, så der kommer 20 point ekstra på.

Accepteret svar
Fra : Knete

Modtaget 83 point
Dato : 28-03-06 16:45
Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-06 16:53

Citat
Rigspolitiets forelæggelse af sager for Udlændingestyrelsen med henblik på spørgsmålet om opholdstilladelse på grund af udsendelseshindringer

Der kan efter udlændingelovens § 9c, stk. 2, efter ansøgning gives opholdstilladelse til en udlænding, der er meddelt afslag på en ansøgning om opholdstilladelse efter lovens § 7 (asyl), hvis 1) udsendelsen af udlændingen ikke har været mulig i mindst 18 måneder, 2) udlændingen har medvirket ved udsendelsesbestræbelserne i sammenhængende 18 måneder, og 3) udsendelse efter de foreliggende oplysninger for tiden må anses for udsigtsløs.

http://illegalt.mahost.org/article.php3?id_article=49

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-06 17:03

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020060829-REGL

kapitel 1

Citat
§ 9 c. Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til en udlænding, hvis ganske særlige grunde taler derfor. Medmindre særlige grunde taler derimod, betinges opholdstilladelse efter 1. pkt. som følge af en familiemæssig tilknytning til en herboende person af, at de i § 9, stk. 2-9, nævnte betingelser er opfyldt. Bestemmelserne i § 9, stk. 13-18, finder tilsvarende anvendelse.

Stk. 2. Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til en udlænding, der er meddelt afslag på en ansøgning om opholdstilladelse efter § 7, hvis

1) udsendelse af udlændingen, jf. § 30, ikke har været mulig i mindst 18 måneder,

2) udlændingen har medvirket ved udsendelsesbestræbelserne i sammenhængende 18 måneder og

3) udsendelse efter de foreliggende oplysninger for tiden må anses for udsigtsløs.

Stk. 3. Opholdstilladelse efter stk. 1 skal være opnået inden indrejsen. Efter indrejsen kan ansøgning herom ikke indgives, behandles eller tillægges opsættende virkning her i landet, medmindre særlige grunde taler derfor.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-03-06 17:05

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20050082629-REGL
Citat
§ 9 c. Der kan efter ansøgning gives opholdstilladelse til en udlænding, hvis ganske særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, taler derfor. Medmindre særlige grunde, herunder hensynet til familiens enhed, taler derimod, betinges opholdstilladelse efter 1. pkt. som følge af en familiemæssig tilknytning til en herboende person af, at de i § 9, stk. 2-17 , nævnte betingelser er opfyldt. Bestemmelserne i § 9, stk. 19-25 , finder tilsvarende anvendelse.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-03-06 17:07

ans> Historisk lov.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 28-03-06 20:16

Du kan formentlig finde mere kvalificeret hjælp til at finde rundt i Udlændingeloven på denne side:
http://forum.aegteskabudengraenser.dk/

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at det er meget vanskeligt at få opholdstilladelse efter § 9C.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 29-03-06 17:24

Taj fior hjælpen allesammen