/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Hvad er Chancen?
Fra : Toby14dk
Vist : 633 gange
50 point
Dato : 29-11-02 12:20

Haløjsa en af mine venner har spurgt mig hvad chancen er for at han gør sin kæreste gravid når han boller uden kondom
Han er rety nervøs så jeg har brug for et sver!!!
P.S Han er 13år. og hun har sit lort..

Hilsen Toby14dk.

Accepteret svar
Fra : smurfi

Modtaget 60 point
Dato : 29-11-02 12:32

Sjansen er stor. Man behøver ikke engang ha sædavgang inni jenta fordi man kan også bli gravid av de små blanke dråpene som kommer først. Hvorvidt man blir gravid kommer selvfølgelig an på når jenta sist hadde sin menstruasjon. Man er mest utsatt i dagene rundt eggløsning. D.v.s midt mellom menstruasjonene. Bruk kondom (også med tanke på å beskytte seg mot sykdommer)

Kommentar
Fra : lulle3000

Dato : 29-11-02 20:25

hej med dig

det er så pisse vigtig at din kammerat beskytter sig eller at hun begynder på p piller der er meget stor chance for at hun kan blive gravid... det kan godt være svært at bede sine forældre om p piller men det er noget svære at fortælle dem at man er blevet gravid i den alder tro mig så beskyt jer for pokker......
udover at hun kan blive gravid kan de få div kønssygedommen det tror jeg ikke der er nogen der er interserret i

håber du kan bruge det til noget

med venlig hilsen
Louise

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 29-11-02 21:49

Hej Toby

Eftersom din ven kun er 13 år burde han slet ikke have sexuel omgang med nogen som helst - hvis hans kæreste også er under 15 år så er det faktisk en kriminel handling han begår og kan blive straffet for det Og hvis han er så nervøs for at gøre hende gravid, kan jeg da slet ikke forstå han ikke bruger beskyttelse når han nu ikke kan dy sig for at "bolle" hende. Chancen for at blive gravid når man har menses er lig nul - men han burde passe lidt bedre på fremover!!!

// Toupie

Kommentar
Fra : lulle3000

Dato : 30-11-02 23:28

chancen når man har mens er ikke lig nul det kan godt være at der er meget lille chance for at blive gravid på dette tidspunkt men du har ret i at de ikke burde have sex i den alder men det bliver svære og svære at holde de unge fra det... desværre

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 01-12-02 02:18

Til lulle3000

Jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er så svært at holde dem fra sex i den alder Handler det i bund og grund ikke om vores måde at opdrage dem på??? - at fortælle dem hvad der er rigtigt og hvad der er forkert??? - at lære dem normer og værdier??? - at lære dem at sætte grænser for sig selv og respekterer andre??? - at give dem kærlighed nok, så de stoler på sig selv???

// Toupie

Kommentar
Fra : lulle3000

Dato : 03-12-02 20:49

hej toupie

jeg er slet ikke uenig i det du siger det må du ikke tro.Men mener du at jeg feks ikke har fået kærlighed nok fordi min mødom blev taget før jeg blev 15!! jeg tror det hænger sammen med det præs de unge ligger på hianden. det handler meget om ikke at være den "sidste" hvis du ved hvad jeg mener. Så kan vi fortælle de unge om og om igen hvad der er forkert og hvad der er rigtig!!! unge i dag mener at de i en alder af 13 er voksene og kan tage ansvar for det de laver...det er efter hånden ikke unormalt at se en ung fyr eller pige på en 12 år men en smøg og øl i hånden fredag eftermiddag i byen jeg er bange for at opdragelse normer og værdier på et tidspunkt ikke er nok til at få de unge til at holde sig i s kinnet men at det først går op for den når det er gået galt!!!!!

med venlig hilsen
lulle

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 04-12-02 08:45

Hej lulle3000

Unge i dag, er godtnok 2 år længere fremme i deres udvikling end f.x min årgang var, meeen alligevel.... jeg ved godt at man ser 12 -13 årige med både øl og smøger fredag og det er ikke kun om eftermiddagen. Jeg går NATTERAVN så jeg ser dem også om natten, desværre!!!

Jeg har selv en søn på 13 år og han er da langt fra klar til det ræs....nok også derfor jeg er ret uforstående omkring den tidlige debut.
Om du har fået for lidt kærlighed skal jeg ikke kunne sige noget om , det handler måske også om det miljø man færdes i ...om det er på mode eller ej, men du har da ret i, at når først det er gået galt.......tja, så er det for sent ..... men det gør det bestemt ikke spor bedre

// Toupie

Kommentar
Fra : sephia

Dato : 06-12-02 12:42

Det er IKKE som sådan "ulovligt" for unge under 15 at have sex med hinanden, forstået på den måde at bestemmelsen i straffeloven er beregnet og bruges på at forhindre udnyttelse af en svagere part. Det kræver altså som udgangspunkt en vis aldersforskel for at denne paragraf bruges.

Sørg for at jeres børn er i stand til at tage vare på sig selv og sine egne grænser, lær dem om prævension.

Hvis et barn/en ung på 14 har seksuelle oplevelser som er styret af dette barns egen lyst, så kommer det ganske simpelt ikke de voksne ved.

Unge piger får bryster og andre fysiske forandringer i en tidligere alder, hormonerne styrer også deres lyster og det er altså stærke kræfter, så vi må som forældre ud af busken noget før. Man må se det i øjnene og sørge for at pigerne ved noget om personlig integritet og prevention før vi tror de har brug for det ( så kommer vi sikkert kun en lille smule for sent).

At true med politi og fængsel er under lavmålet. Jeg tror det der gør sig gældende her er en seksuel forkrampethed hos de voksne, som de nu gerne vil give i arv. Ikke fordi det giver børnene et bedre liv, tværtimod, men hvis man forhindrer børnene i en fri og dejlig seksualbevidsthed så bliver man ikke selv flov når man konfronteres med den.

Sørg for at de er så stærke at de kun gør det de selv vil, og bland jer så udenom, (så længe det er mellem jævnaldrene).

sephia

Kommentar
Fra : sephia

Dato : 06-12-02 12:47

Ups - så glemte jeg spørgsmålet som blev stillet, tsk tsk..

Chancen er meget tæt på 0 hvis jun har fået "sit lort" siden din ven var sammen med hende. Så er det ikke så meget "lort" alligevel, vel?

Jeg tror virkeligt ikke der er mange piger der kan li´når drenge og mænd kalder menstruation for "lort" så måske kan du få fordel af at kalde det noget andet?

sephia

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 14-12-02 00:30

Tak for jeres svar jeg vil bringe jeres informationer videre...