/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Vaskemaskine/centrifugering
Fra : Mordex
Vist : 5560 gange
100 point
Dato : 28-03-06 13:42

Hej.

Hvis en vaskemaskine ikke vil centrifugere, den bliver bare ved med at køre langsomt rundt som når den vasker, hvad er problemet så?
Selv på centr.programmet kører den langsomt rundt, og tøjet forbliver meget vådt...
Skal lige tilføje at jeg lige har fået en brugt (3 årig) maskine og kun har prøvet med én trøje i maskinen, kan det så være fordi der ikke er tøj nok i maskinen?
Hvad kan det ellers være...?

Mordex.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-06 13:49

Kan være forkert tilsluttet (EL), mangle en fase.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-06 13:49

Da min vaskemaskine gjorde sådan, var det fordi der var brændt noget i motoren på den, så den skulle have en ny motor.
og det er dyrt og kan sikkert ikke betale sig hvis det er det der er galt med din maskine.

Så du skal klage der hvor du nu har købt den.

mvh dova

Kommentar
Fra : Mordex

Dato : 28-03-06 14:06

Jeg har hørt at det kunne være motorkul der ikke er mere af...????
Det kan fås til maks et par hundrede kroner og kan skiftes selv...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-06 14:40

Det kan godt være motorkul og de er ikke svære at skifte hvis man er fingersnild.
Jeg foreslog det med manglende fase fordi den jo åbenbart lige er opsat, eller?

Jeg køber selv reservedele her: http://www.tp-denmark.dk/shop/default.asp
Eller her (dyrere): http://www.hvidevaredele.dk/shop/default.asp

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-03-06 15:06

Det kan også være at den ikke kan blive af med vaskevandet i så fald nægter den og centrifugere, check om der er knæk på afløbsslangen. Den skulle dog prøve at centrifugere i kort tid og så gå ned i omdrejninger igen.

Accepteret svar
Fra : lillespir

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-06 17:02

Hej Mordex
Har du tjekket sien i vaskemaskinen?
Min lavede samme nummer, det viste sig at være sien der var propfuld, da den blev tømt ville maskinen gerne centrifugerer igen.
Det er måske en mulighed hos dig
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : michael.s

Dato : 29-03-06 09:47

Nu skriver du ikke hvilket mærke din maskine er, men i electrolux´s modeller (AEG,Zanussi, med flere) er der indbygget en balance kontrol, denne har til formål at beskytte maskinen mod ubalance og eftersom at du kun har et stykke tøj i maskinen kan den ikke fordele det jævnt rundt i tromlen og derfor "slynger" den kun meget langsomt, for at beskytte sig selv, så når du har behov for at vaske en trøje el. tager du blot nogle håndklæder eller andet og vasker med.

Godkendelse af svar
Fra : Mordex

Dato : 01-04-06 15:45

Tak for svaret lillespir.
Efter at have pillet lidt ved den, begyndte maskinen at centrifugere som den skal...

Mordex

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 01-04-06 18:02

Hej Mordex
Det lyder dejligt at du har fået din vaskemaskine til at fungerer igen.
Held og lykke med den, det er jo altid rart at spare lidt penge.
Til sidst vil jeg sige tak for at du valgte mit svar.
Du og din familie ønskes en forsat god weekend
Hilsen Rita