/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
ACtive X fejl i mailbesvarelse
Fra : SubZero69
Vist : 687 gange
290 point
Dato : 28-03-06 13:28

Hej.

Jeg har modtaget en mail fra nogen, der siger at du får en activex fejlmeddelelse, når de skal svare på mine mails... Hvad kan det være???

Jeg har lavet en signatur med billeder i. Kan det have noget med det at gøre? Hvordan undgår jeg det? Jeg har intet problem når jeg sender til mig selv, men det nytter ikke noget, hvis andre har et problem. Er der nogle ting i signaturen, der ødelægger det?

På forhånd tak....

Kommentar
Fra : steno

Dato : 28-03-06 13:54

hej SubZero69, ja det kan kun være bilederne der er problemet, fordi det er Active-X baseret objekter, så problemet er at andre som ikke har Active-X , ikke kan modtage det
Men der er vidst ikke så meget at gøre end at slette de billeder der er på, problemet er bare at der desværre stadig ikke er særlig mange der får Active-X installeret endnu

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-03-06 17:21

Du kan bare lave det om til en gif, så skulle det problem være løst.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 28-03-06 18:03

Hej Sofus.

Du mener altså at hvis det bare er en gif fil, så er der intet problem.

Det er gjort nu. Hvordan tester jeg det så?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 28-03-06 18:43

Send til en af dem du fik en besked om at der var noget galt.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 29-03-06 09:26

Ja det var også min umiddelbare tanke. men da det er forretningsforbindelser vil jeg helst undgå det.....

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 29-03-06 09:54

Hej
Går ud fra, du havde lavet signaturen i flash eller andet, der kræver at modtager, skal have flashspiller, for at åbne.
Med en gif skulle der ingen problemer være.
Men du kan da sende en til mig, steenmartinsen@gmail.com

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 29-03-06 16:49

Teksten den skriver ved modtagere er:

De aktuelle sikkerhedsindstillinger forhindrer, at ActiveX-objekter kan køres på denne side. Dette kan medføre at siden ikke vises korrekt.

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 02-04-06 01:29

Ingen der ved hvad jeg skal gøre og/eller undgå at gøre, for at modvirke dette?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 00:25

lade være med at sende noget der får modtagerens sikkerhedsindstillinger til at fare op

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 04-04-06 15:13

Nå det er bare det man skal :)

Jeg synes nu heller ikke at et billede og noget tekst er specielt farligt. Ingen der ved hvad jeg kan gøre for at undgå det?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-06 18:35

sorry -kommentaren fløj ud af fingrene på mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-04-06 11:14

tjahhh ??? Du kan jo ikke tvinge modtager til at installere activeX objecter hvis de sætter sikkerheden i højsædet - så måske skal du undlade at sende noget med der driller

Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 11-04-06 17:04

Ja den har jeg efterhånden forstået. Mit spørgsmål er så bare hvad der ikke driller. Det er vel ikke ALLE billeder der driller?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 11-04-06 18:10

både og - hvis jeg på en konto ikke vil have billeder - så lukker jeg af for det og omvendt.

ps - det kræver for det meste at modtageren kører html for at modtage netop den slags - og for at sikre sig gør de fleste det ikke ;)