/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Vidste du det?
Fra : Joern_Vig
Vist : 834 gange
50 point
Dato : 28-03-06 10:08

Seks gode grunde
- til at alle de naturaliserede og deres efterkommere skal medregnes:

Officielt var her 337.243 fremmede[1] og fremmede med statsborgerskab i Danmark pr. 1. januar 2006 svarende til godt 6 pct. af indbyggertallet. Fra lektor Hans Oluf Hansen på Københavns Universitet forlød i Berlingske Tidende den 20. august 2006[2], at de oprindelige danskere vil være i mindretal inden århundredet er omme, hvis det fortsætter som nu. Da derimod den officielle danske befolkningsprognose den 29. august 1999 præsenteredes i Jyllands-Posten (omtalt igen i JP den 21. august 2005[3]), og den viste 13,7 pct. indvandrere og efterkommere[4] alt i alt i 2020, blev professor P. C. Matthiessen, der kommenterede tallene, nærmest overfaldet i medierne.

Det er meget værre fat:

Information om Danmark oplyser: Der var allerede mere end 690.000 fremmede, naturaliserede og deres børn pr. 1. januar 2006 svarende til mere end 13 pct., og at danskerne med sikkerhed bliver i mindretal mellem 2035-2045, hvis det fortsætter som nu: http://www.lilliput-information.com/edu/index.html

At kunne fastslå projektets størrelse er forudsætningen for vi kan vide, hvor vi er, og måske også for at vide noget om, hvor hurtigt vi bevæger os ind i en tilsyneladende temmelig uvis fremtid.

Når vi ser på, hvad der sker i samfundet, synes det hævet over enhver tvivl, at den såkaldte integrations-aktivitet ikke betyder ret meget.

De danske myndigheder har for nylig måttet indrømme:

Anden og tredje generation af immigranter og deres efterkommere begår endog en større andel af den kriminelle gerninger i forhold til deres indbyggerandel end forældrene – selv når denne opregning korrigeres for en fejlbehæftet befolkningsopgørelse, der officielt ganske paradoksalt overestimerer kriminaliteten blandt immigranterne. 82 pct. af kriminaliteten blandt unge under 18 år i København blev i 2004 begået af fremmede. [5] Og indvandrergruppen udgjorde altså ca. 28 pct. i denne aldersgruppe i København, jfr. Danmarks Statistiks matr. BEF3 anført med talangivelser i http://www.lilliput-information.com/domv.html

Anden og tredje generation fødte 10 pct. flere børn i gennemsnit pr. kvinde end forældrene over en 6-års periode i København i følge leder af kommunes statistikkontor Claus Woll, jfr. Søndagsavisen den 25. januar 2004.

Anden og tredje generation har en endog svagere tilknytning til arbejdsmarkedet end deres forældre.[6]

Antallet af indvandrere fra de nævnte områder er det eneste antal der er vokset – i perioder med en eksponentielt vækst – i hele 26 års-perioden fra 1979.

I gennemsnit belastede indvandrere fra mindre udviklede lande den danske offentlige sektor 3 gange mere end danskerne i gennemsnit - i følge de seneste rapporter fra Velfærdskommissionen, suppleret med et par citater fra samme:"...at indvandring fra mindre udviklede lande til Danmark belaster de offentlige finanser betydeligt. Indvandrernes erhvervsdeltagelse er lav - især for kvindernes vedkommende. Blandt dem, der er på arbejdsmarkedet, er ledigheden høj – blandt andet fordi mange af dem ikke har kvalifikationer, der kan skaffe dem et arbejde til markedets mindste lønninger..."

"...Indvandrere fra mindre udviklede lande modtager derimod mere fra de offentlige kasser, end de bidrager. Det skyldes, at de både har en lav erhvervsdeltagelse og som regel ikke forlader landet igen, inden de bliver gamle. De modtager i gennemsnit 2,6 millioner kr. mere over livsløbet, end de betaler til den offentlige sektor..."

Integrations-ordet har været brugt som en trylleformular i 26 år præcis som replikken ”Sesam-Sesam luk dig op” i 1001 Nats Eventyr. I eventyret virker det, og dette er lige netop den frit i luften svævende og ansvarsløse postmodernists virkelighed.

Antalsgennemgangen kort:
- fører os fra børnefødsler til antal fremmede indvandrere

De tre væsentligste årsager til det lave fødselsantal blandt vesteuropæiske kvinder:

1. I gennemsnit fødes det første barn omkring kvindens 28. år - herefter kniber det med at få flere børn.

2. 15-20 pct. af kvinderne i 40-årsalderen i de vestlige lande har ingen børn - dette tal er steget væsentligt.

3. Aborterne er steget til at udgøre mere end 15.000 ud af en fødselsårgang på 68.000-70.000 i Danmark jfr. DR-Teksttv den 20. marts 2006.

For så vidt er 2. kendetegnende i udpræget grad for ledige og udstødte stameuropæere fra arbejdsmarkedet (20-25 pct.), som ikke tør sætte børn i verden. Det samme mønster genfandtes og genfindes stadig tydeligt i den gamle østblok.

Fødselsantallene er gennemgået i flere detaljer på:
http://www.lilliput-information.com/fertt.html (i Verden)
http://www.lilliput-information.com/ferteu.html (i Europa)
http://www.lilliput-information.com/fertty.html (i Tyskland)
http://www.lilliput-information.com/fertfr.html (fra børneantal til fremmedandel)

Der er én grund til den danske befolkning er vokset de sidste 26 år. Det skyldes en øget tilstrømning af indvandrere og disses fødsler. Danskerne føder kun halvdelen af det antal børn der skal til for at sikre en stabil dansk befolkning, når de døde fraregnes.

I 1979 boede der i Danmark 5.117.000. Pr 1. januar 2006 var folketallet 5.427.459. Dette ser så kun ud til at give en forskel på godt 317.000. Antallet af danskere er gået tilbage (meget betegnende) siden 1968. Så 317.000 er mindre end halvdelen af historien, hvilket vi beviser på en anden måde også.

Siden 1979 har Folketinget bevilget dansk statsborgerskab til 189.910 personer, jfr. Danmarks Statistikbank og de børn, som disse har født børn, efter de har modtog brevet fra Folketinget, medregnes som danskere ligesom deres forældre. Resultatet er pr. 1. januar 2006, at der opholder sig ca. 690.000 med fremmed oprindelse i Danmark fra områder uden for Vesteuropa, Nordamerika, Israel, Japan, Australien og New Zealand.

D.v.s. der er 4.737.459 (5.427.459 – 690.000) danskere og vesterlændinge (heraf ca. 74.000 vesterlændinge) i Danmark, og dette svarer netop til den tilbagegang i børneantallet, som vi konstaterer overalt i den vestlige verden. En tilbagegang med cirka 3-3,5 promille om året rundt om i Europa. Det bliver til 4.732.488 på 26 år[7]. Der var i øvrigt officielt 99.796 udenlandske statsborgere i Danmark i 1980 (i følge tabel 31 i Statistisk Årbog 1987), hvoraf ca. 47.880 var fremmede fra den netop anførte områder (hvilke ikke er blevet til mindre end det dobbelte på 26 år)

De tildelte danske statsborgerskaber før 1979 er heller ikke medregnet, og danske kvinder (som nævnt) fødte i øvrigt for få børn begyndende allerede i det famøse år 1968.

En samlet gennemgang af de 26 års udvikling i tabelform er foretaget på: http://www.lilliput-information.com/kantranspo.html

For så vidt angår indvandringen fra Tyrkiet og Pakistan i de 26 år er gennemgangen sket på: http://www.lilliput-information.com/tyda.htm

De politiske ledere i Danmark og overalt i Vesteuropa var måske bekymrede for at deres folk langsomt skulle uddø p.g.a. for få fødsler, så de ville miste flere og flere skatteindtægter. De fik en ide, en ”rigtig god ide” sammen med verdens førende:

Folketal i nogle muslimske lande
Årene 1998/2050 (hele millioner)
iflg. UN World Population Prospects, 1998 revision:

Iran: 64 mio./115 mio.
Tyrkiet: 65 mio./101 mio.
Egypten: 66 mio./115 mio.
Bangladesh: 123 mio./212 mio.
Pakistan: 142 mio./345 mio.

Resultatet bliver dog det samme, og endemålet nås endda hurtigere - cirka dobbelt så hurtigt.

Det afgørende for de politiske lederne ”og deres syge moster”: det kommer ikke til ske, før de er gået bort – her må vi i sandhedens interesse oplyse, at balladen begynder længe før danskerne er i mindretal om 35-40 år eller uddøde….ser det ikke sådan ud allerede?

Anbefal denne side
http://www.lilliput-information.com

--------------------------------------------------------------------------------

[1] Fra områder uden for Vesteuropa, Nordamerika, Israel, Japan, Australien og New Zealand.

[2] http://www.berlingske.dk/grid/viden/artikel:aid=616170

[3] http://www.jp.dk/arkiv:aid=3213638:ssid=404746

[4] Her medregnes alle senere generationer end første af børnene som danske i opgørelserne.

[5] http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1700989

[6] Dokumentation af 18. oktober 2005:

”Indvandreres sønner får ikke arbejde”

Af MARTIN H. DAMSGAARD og CHRISTIAN FRIIS HANSEN

http://epaper.jp.dk/18-10-2005/demo/JP_04-01.html

"..Sønner af indvandrere står i stadig lavere grad til rådighed for det århusianske arbejdsmarked. Ifølge formanden for regeringens integrationstænketank, Erik Bonnerup, bør Århus handle hurtigst muligt. Det er et betydeligt problem, der kan belaste byens økonomi alvorligt, og man bør forbedre situationen hurtigst muligt, siger han..."

Indvandrere på det tyske og dansk arbejdsmarked, Rockwoolfonden, oktober 2004:

"...Tyskland har oplevet en faldende trend i beskæftigelsen for ikke-vestlige indvandrere siden midten af 1980’erne, og det er en udvikling, som kan spores helt tilbage til begyndelsen af 1970’erne. Den udvikling kan man se en klar parallel til i Danmark, hvor beskæftigelsesfrekvensen faldt markant fra 1985 til 1994. For selvom beskæftigelsen siden er steget ikke mindst på grund af det økonomiske opsving, så har beskæftigelsen blandt ikke-vestlige indvandrere aldrig nået sit tidligere niveau. På baggrund af forløbsdata fra Danmark kan vi imidlertid konkludere, at en stor del af forklaringen på den faldende beskæftigelsestrend er, at de nye ikke-vestlige indvandrere, som er kommet til Danmark efter 1970’erne, har haft en betydelig dårligere arbejdsmarkedstilknytning fra første færd. Frem til 1999 har hver nyankommen årgang således haft en lavere erhvervsdeltagelse end årgangen før..."

[7] 5.117.000*(1-0,003)^26 = 4.732.488

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-06 10:18

Jeg syntes, at du skal beholde din agitation på egen website.
Uanset om man sympatiserer med dine synspunkter eller ej så er det malplaceret at sætte denne slags på Kandu der er et website baseret på bruger til bruger hjælp og da du ikke søger hjælp, har et reeelt spørgsmål er du på det forkerte sted.

Du spørger ganske vist: "Vidste du det?".
Det er bare ikke et spørgsmål men en opremsning af noget der måske er korrekt, måske ikke.

Jeg bryder mig absolut ikke om mange af de fremmedes adfærd og misbrug af gæstfrihed, men jeg har lige så meget imod propaganda da har til formål at skabe en stemning, der ikke kan betegnes som andet end fremmedhad med klare associationer til nazistisk propaganda.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 10:40

En gang til: Hvad var spørgsmålet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 28-03-06 11:17

...politisk propaganda!

Iøvrigt - så er det uomtvisteligt, at ved bedre overlevelsesvilkår/chancer så falder fødselstallet også.

Bedre overlevelsesvilkår (sundhedstilstand) opnås ved at være en integreret del af verdenssamfundet, og ikke blive opfattet og blive behandlet som mindreværdige.

Derudover passer dine profetier dårligt med den øvrige verdens opfattelse af "problemstillingen".
Prøv at læse mere om fertilitetsgraden og fremskrivningsfaktorer her:

http://www.overpopulation.org/pop-sustainability.html

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 28-03-06 15:23

Til BjarneD
Du har bemærket, der er en kategori benævnt "politik", og en benævnt "religion".
Når nu projektet er rent sagligt er dobbelt så stort, som du har fået fortalt,
skulle jeg mene det var værd at få med.
Man kunne også forestille sig nævnte kategorier udskiftet med "livet som servietsamler"
eller "mine dage i modebutikken".

Nej, problemet er nok et andet: Det er politisk ukorrekt information. Mental-robotterne
vil ikke kende den, fordi sandheden forstyrrer det cyberspace eller glansbillede, som
magthaverne fodrer dem med dagligt.

Det svagt at beklikke mine motiver med nazibeskyldninger.

Joern Vig

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 28-03-06 15:23

Til BjarneD
Du har bemærket, der er en kategori benævnt "politik", og en benævnt "religion".
Når nu projektet er rent sagligt er dobbelt så stort, som du har fået fortalt,
skulle jeg mene det var værd at få med.
Man kunne også forestille sig nævnte kategorier udskiftet med "livet som servietsamler"
eller "mine dage i modebutikken".

Nej, problemet er nok et andet: Det er politisk ukorrekt information. Mental-robotterne
vil ikke kende den, fordi sandheden forstyrrer det cyberspace eller glansbillede, som
magthaverne fodrer dem med dagligt.

Det svagt at beklikke mine motiver med nazibeskyldninger.

Joern Vig

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 28-03-06 15:23

Til BjarneD
Du har bemærket, der er en kategori benævnt "politik", og en benævnt "religion".
Når nu projektet er rent sagligt er dobbelt så stort, som du har fået fortalt,
skulle jeg mene det var værd at få med.
Man kunne også forestille sig nævnte kategorier udskiftet med "livet som servietsamler"
eller "mine dage i modebutikken".

Nej, problemet er nok et andet: Det er politisk ukorrekt information. Mental-robotterne
vil ikke kende den, fordi sandheden forstyrrer det cyberspace eller glansbillede, som
magthaverne fodrer dem med dagligt.

Det er svagt at beklikke mine motiver med nazibeskyldninger.

Joern Vig

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 28-03-06 15:32

Til berpox
Den s'gu da en helt skør blog. Den sender i et væk den samme gang efter gang.
Bjarne D kommentar fik jeg også tilsendt fik fire gange.

Beklager, gamle dreng, det er desværre ønsketænkning du læser på den netside.
Intet tyder på at virkeligheden viser nogen nedgang, fordi det tilsyneladende
er en irreversibel kulturel proces.
Københavns Statistikkontor konstarerer i dets optællinger netop som jeg, hvilket er
behørigt anført i artiklen. Det jeg skrev har intet med politisk propaganda at gøre.
Men desværre, du tror på denne verden. Du får se.
Joern Vig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-06 15:47

Citat
Til BjarneD
Du har bemærket, der er en kategori benævnt "politik", og en benævnt "religion".
Når nu projektet er rent sagligt er dobbelt så stort, som du har fået fortalt,
skulle jeg mene det var værd at få med.
Man kunne også forestille sig nævnte kategorier udskiftet med "livet som servietsamler"
eller "mine dage i modebutikken".

Nej, problemet er nok et andet: Det er politisk ukorrekt information. Mental-robotterne
vil ikke kende den, fordi sandheden forstyrrer det cyberspace eller glansbillede, som
magthaverne fodrer dem med dagligt.

Det er svagt at beklikke mine motiver med nazibeskyldninger.

Joern Vig

Du spørger ikke om noget, men kommer med en masse information og det hører ikke hjemme i et forum med denne målsætning:
Citat
Hvad kan jeg bruge kandu.dk til?

Der er 2 forskellige indgangsvinkler til kandu.dk, den ene er kursusdelen. Her prøver vi, at sætte dig ind i forskellige emner via interaktive kurser, hvor du selv kan prøve det du lærer gennem kurserne.

Så er der den anden del af kandu.dk, det er spørgsmål / svar sektionen. Her kan du stille spørgsmål som andre brugere har mulighed for at svare på.

DU stiller ikke spørgsmål!

Jeg beklikker dig ikke at være nazist, men dine udgydelser giver MIG associationer om nazisternes jødeforfølgelser, hvor man netop startede med, at forsøge at skræmme med tal og postulater.

Jeg frygter og afskyr islamister, men kan ikke acceptere denne form for statistisk udhængning, som jeg betragter som manipulerende og særdeles usympatisk da man "lader som om" muslimer og islamister er det samme.

Jeg går ind for ytringsfrihed, men kan ikke acceptere at nogen misbruger ytringsfriheden til at forfølge mennesker hvoraf de fleste ikke vil kunne tage til genmæle og som i øvrigt er en minoritet og som sådan bør beskyttes så fremt de ikke selv giver grund til verbale angreb.

Egentlig betragter jeg dig Joern Vig som en yderligtgående ekstremist og den slags kan jeg ikke lide uanset hvilken fløj disse måtte tilhøre.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 16:11

Jeg må give BjarneD ret i: Spørgsmålet er sgu svært at få øje på?

Hvis du har en mening om noget? ..og ønsker at diskutere et politisk spørgsmål?

..så synes jeg du burde komme ud af 'busken'

Jeg vil ikke anfægte dine 'tal' (..dét er jeg simpelthen ikke kompetent til), men vil gerne prøve at komme med et input til 'whatever' du ønsker debateret/diskusteret?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 16:12

..og hvad er det liiiiige at berpox og vi andre skal 'se' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-03-06 16:17

Igen en lang smøre, kedeligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 16:17

Hvis det kan bringe lidt omdrejninger i denne 'debat' *LOL*, så vil jeg lige gøre opmærksom på at der er forskel på 'integration' og 'assimilation' !!!

Hvilket der i mine øjne er nogle stykker ...politikere og statistikere inkl. der 'glemmer'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 28-03-06 19:56

du har nok ret i at mange synes det er politisk ukkorekt,og føler sig stødt på manchetterne da det er modbydeligt at blive konfronteret med noget vi normalt lukker øjnene for. lidt lige som når naboen dør af en blod prop og vi tænker ”Det sker ikke for mig”
Noget andet er,at de islamiske lande ønsker et forbud mod islamofobi gennemført i international lovgivning,så det er måske meget godt at de tørre statistikker kommer frem inden-hvis det sker.
med hensyn til muslimer og islamister, så er det lidt det samme. hvem har ikke hørt om selvmordsbombere,hvor naboer,bekendte,venner og så videre, bliver meget forundrede og forskrækkede, for ”han var jo sådan en sød venlig stille og velintegreret moderat muslim”

SKRÆMMENDE

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-06 20:34

Knete,
Citat
med hensyn til muslimer og islamister, så er det lidt det samme

Forvrøvlet sludder!
Hvis du vil forsvare vores demokratiske kultur må du ikke hoppe på den galej med at lægge alle muslimer for had.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 28-03-06 21:04

jeg har åbenbart ikke formuleret min kommentar klart nok,men selv om jeg forklarer-formulerer det så du fatter meningen, tror jeg ikke vi når til enighed alligevel. mest fordi du ikke skal sætte dagsordenen for hvad jeg må mene og ikke mene. Så det du citerer må flyde i vinden,og du kan tro hvad du vil.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 28-03-06 21:06

Asimilation vil sige at gøre ligedan det bestående. Hvis der med asimilation derved betyder,at man overholder den gældende lovgivning,har jeg intet mod brugen af det begreb.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-06 21:45

Assimilere = optage/opsluge/....
Assimileret= optaget/opslugt/.....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-06 21:55

Det er bedre at blive 'optaget'/'indviget' i en kulturel sammenhæng end 'delagtiggjort'/'tilpasset'

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-03-06 22:46

Det syntes jeg også Molo, men hvis man har en anden kultur og religion er det måske ikke så attraktivt at blive indviet i et samfund, men kan måske godt være acceptabelt at blive tilpasset på en måde så man stadig har sin egen kultur.

Jeg tænker på for eksempel hollænderne (Amager) og polakkerne (Lolland) som blev assimileret, mens mange kinesere og vietnamesere vel er delvist integreret. ???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-03-06 00:25

Joern_Vig. Det er ganske vist, at der er en befolkningstilvækst i, især, de lande vi definerer som u-lande.

Men det er ikke en progressiv tilvækst - det er en degressiv tilvækst. Altså virker de oplysende tiltag, og den generelle forbedring af uddannelsesniveauet.

At du kæder "overfertilitet" blandt indvandrere sammen med indvandreres kriminalitetsandel er da direkte uvederhæftigt. De små nytilkomne er skam ikke født som kriminelle, eller som modtagere af overførselsindkomster. Det er dig og ligesindede der med disse holdninger udelukker de unge fra arbejdsmarkedet, fra lærepladserne, fra at deltage aktivt i et samfund byggende på demokratiske og tolerante principper, rettigheder og pligter.

Din tal-kabale kan jeg kun opfatte som et udtryk for frygt for andre etniske forekomster i Danmark og det øvrige vesteuropa. Lur mig om det samme talmateriale ville være ligeså opsigtsvækkende hvis det var svenskere eller nordmænd der "invaderede" danmark.....det handler slet ikke om befokningstilvækst, men om religion - nemlig frygten for muslimer, ikke sandt Joern_Vig?

Måske man skulle give både Omar, Ahmed, Gülaï og alle de andre en ligeværdig chance for at deltage på lige fod med Oliver, Aske og Line. Uddannelse, viden, individualitet, demokrati, sundhed, fleksibilitet, tolerance og forståelse er nøgleordene for en opbremsning af den globale befolkningstilvækst, og for at få et multikulturelt samfund til at fungere harmonisk.

Frygt, had, talmanipulation og propaganda er det diktaturer og ekstreme politiske og religiøse bevægelser benytter, for at retfærdiggøre sine handlinger og politiske motiver overfor omverdenen og befolkningen.

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 29-03-06 09:37

Hvorfor indeholder anden replik hos visse folks altid noget om deres følelsesliv?

Gæt: Fordi de ikke ved noget, der sætter dem i stand at modargumentere

Hvad BjarneD's associationer og misforståede følelsesliv angår, så interesserer de ikke mig en døjt.
Ja, jeg er opmærksom på, at det er blevet på mode netop at beklikke, som du i sandhed gjorde
og efterfølgende løj om, og så straks gå til sit eget følelsesliv, så snart der noget, der kommer
en på tværs.

Det kaldtes barnligt i 50-erne. Går du også til attudetræning, eller lærer du det på TV? Sidenhen kom diverse løgne til, som vi alle skulle gennemleve fuldtud af hensyn til de barnerumper, der havde havde fået en ide uden at gennemtænke konsekvenser. Nu skal vi til det igen.

Jeg har ikke bragt propaganda eller har skabt anden stemning, end du selv finder på. Jeg har berettet, at der er officielle antal og fremtidsperspektiver, og at der er en associeret professor på Kbh.'s Universitet, der har berettet de alvorlige konsekvenser af udviklingen plus en anden professor, som har fået skæld ud for nogle få år siden af hele det kulturelle overdrev, der intet kan bibringes at forstå om kendsgerninger - af helt naturlige årsager. Og så har jeg simpelthen oplyst og vist, at den beskrevne udvikling af de to herrer faktisk forløber omkring dobbelt så hurtigt.

Derudover har jeg dokumenteret eftervist, at de "propagandistiske påstande" tidligt og silde om tilpasning er helt hen i vejret, når tingene behandles 100% sagligt, og vi endog bruger det offentliges egne oplysninger. Netop dette bruger jeg som begrundelse for, at vi må tælle alle med,
hvis f.eks. ikke danskerne skal beskyldes for den kriminalitet, som begås af nogle folk fra andre verdensdele, der har valgt ikke at tilpasse sig, eller vi skal tro folk forandre sig fordi de får en brev fra Folketinget. Kendgerninger viser, at det gør de ikke, når billede beskrives på den mest hæderlige måde.

Joern_Vig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-03-06 10:12

Joern_Vig -> Nu fører du en følelsesladet diskussion med BjarneD, men jeg kan STADIG ikke få øje på dit spørgsmål eller formålet med henvisninger til div. professorer og statistikker. Når jeg er til møde i Det Radikale Venstre diskutterer vi politikken. Regnearbejdet og statistikerne overlader vi til 'regnedrengene', for efterfølgende at se om ideerne holder nationaløkonomisk. Det foregår ikke den anden vej: Man regner på hvad der kan 'betale' sig og fastlægger så politikken derefter.

Det lyder nemlig lidt som at det er et sådant ærene du foregiver at være ude i, men med en skjult agenda.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-03-06 10:45

Joern Vig dét gør mig glad at du tilskriver mig følelser.
At du betragter det som negativt i denne sammenhæng viser mere om dig end det gør om mig.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-03-06 22:00

Man skal selvfølgelig ikke afvise fakta: Ja - unge med indvandrerbaggrund er klart overrepræsenteret i sager hvor de fremstilles i dommervagten. Men ét er at blive fremstillet for en dommer, noget andet er om der rejses en sigtelse, og om der også afsiges dom.

Faktisk forholder det sig således, at godt 10% af den samlede kriminalitet, begås af personer med anden etnisk oprindelse end dansk. Det står jo meget godt mål med befolkningsandelen. Altså er danskere med anden etnisk herkomst under ét ikke mere kriminelle end danskere der har lært at udtale "rødgrød med fløde" korrekt......

Måske du, Jørn Vig, også burde læse rapporten fra det kriminalpræventive råd:
http://www.crimprev.dk/sw1990.asp

- så istedet for at pive over at der er andre end blåøjede danskere i landet, så medregn dem som værdifulde ressourcer der er villige til at tage både uddannelse og arbejde, og som kan gøre stor nytte for samhandelen med udlandet hvis vi ser rent forretningsmæssigt på det.

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 29-03-06 23:01

Til berpox

Ja, det er altid lidt nedslående, men så alligevel også lidt sjovt at blive underestimeret.
Der kan du se, der er helt radikalt.

Jo, Eva Smidt fra Det kriminalpræventive Råd; hende kørte vi i sink for godt 5 år siden. Jeg kender alt til rådets såkaldte dokumentation. Hun satte en studentermedarbejdet til at tage skrallet, da vi
i sin tid måtte melde med effekt, at en potentiel gruppes relative størrelse skal indgå i udregningen af de kriminelles over- eller underkriminalitet.

"Det er det her med, at når 37 voldtægter er blevet begået på Fyn, så er det lissom værd at vide om det den samme person eller 34, der har begået de kriminelle handlinger. Og er alle voldtægter begået på torvet i Assens fredag aften af to - så er det vi kan sige de har været rigtig aktive."

Vi måtte oplyse, at vi brugte samme metode til vores afvisning af Det kriminalpræventive Råds krumspring - som de kan kaldes - som www.interpol.com.
Nå, spøg til side.

Det forholder sig desværre således, og dette har vi påvist adskillige gange gennem årene, at blandt de sigtede er der endog en lidt større andel i immigrant-gruppen, der anklages og endeligt dømmes end tilsvarende i gruppen af danske statsborgere.

Det er alt sammen dokumenteret på : http://www.lilliput-information.com/krim/krim.html
Prøv lige den internationale kriminalitet. "Svenskerne" begik dobbelt så ofte mord og tyveri sammenlignet med folk i USA: http://www.lilliput-information.com/intkrim.html .
Kom endelig med noget fra Det kriminalpræventive Råd - det er så muntert.

Dit egentlige problem er, at du ikke følger med og tilsyneladende har valgt at være mentalrobot.
Det er en skam.

Venligst Joern Vig

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-03-06 00:45

Jeg har nu ingen problemer Joern. Jeg vil blot ikke lade kriminalstatistik og fertilitetsprognoser styre mit syn på folk af fremmed herkomst. Mentalrobot.....hæ - så har jeg hørt det med
- Det er da netop udtryk for en uhørt intolerant holdning til andre meninger og opfattelser end din.

Det bør jo ikke i sig selv være et problem, at man kommer fra et andet land - det er først problematisk, når befolkningen bevæger sig ind på en kriminel løbebane. Og så skal der tages hånd om det. Uanset om man er fra Sverige, Tyrkiet, Pakistan, Syrien, Tyskland eller Danmark.

Kriminalitet bekæmpes ikke med statistik og frygt for en muslimsk masse-population, men med politiske tiltag, menneskelig indsigt og forståelse, lovgivning, og evt. retsforfølgelse og straf, samt selvfølgelig dialog, uddannelse og integration.

Jeg kan stadig ikke se hvad det er du vil opnå med alle dine mange tal. Kun, at du er af den opfattelse, at der er for mange indvandrere i Danmark, og at det er et problem, netop fordi de er her.

Det synes jeg under alle omstændigheder er hovedessensen når man kigger på din side og de underliggende artikler:
http://www.lilliput-information.com/indexne.html

Så hvorvidt du mener at kunne tilbagevise det kriminalpræventive råds arbejde skal jeg lave være usagt.

På førnævnte side savner jeg voldsomt information om hvem "vi" er, "vi" der står bag lilliput, og hvilken politisk mission "I" har (ja ja - dit navn og adresse er der skam).

Du er qua din uddannelse ganske givet bedre til at analysere statistikker - men det gør blot ikke din politiske observans mere rigtig end min.....

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-03-06 12:12

Til perpox:
Du er og forbliver en mentalrobot.
HVOR BLEV MODARGUMENTET AF - du kan jo ingenting.

Nu er det med at holde sig fra den eneste samlebeskrivelse af et samfund (statistik), der findes, fordi Eva Smidt og Det kriminalpræventive Råd trådte i spinaten - så meget at Justitsministeriet pr. okt. 2005 er vendt tilbage den rigtige måde at beskrive på igen.
Nu har de så problemer med befolkningsbeskrivelsen, hvilket vi også meddelt vidt og bredt, så indvandrerne faktisk kommer til at fremstå officielt som for overkriminelle.
Det er så godt det hele.

"Kriminalitet bekæmpes ikke med statistik" - hvor mon du har kliché fra? Robot.

"Løgn bekæmpes med sandhed" - du ved den de prøver at finde i Retten.

Kan du ikke se, hvad jeg vil? Hvor synd. Vil du gerne have mere kriminalitet? Synes du befolkningen skal have oplyst korrekt om omfanget?...Nej.

Ja, det skal du lade være usagt - Ja, det skal du lade være usagt. Det skal du da, for du kan ingenting.

Men du åd lortet råt for usødet, da det kom fra dukkeføreren.

Hvem jeg er? Jeg er Jørn Vig. Står der ikke det øverst.
Kan du ikke trække i et rullegardin? - det hele er ellers serveret.
Baggrunden for vores arbejde er beskrevet i deltajer på et ret så synligt link på IoD-siden.
http://www.lilliput-informationinformation.com/indexx.htm
Jeg har skrevet hvad vi vil på denne tråd:

Information om Danmark er en kreds af danskere, der gør en indsats for at afsløre væsentlige løgne om forholdene i Danmark og Europa. Fra officielt hold lyves dag ud og dag ind. Billedet, der tegnes af virkeligheden derfra, og som demokratisk indstillede borgere skal tage bestik af, bliver mere og mere falsk.

Jeg giver dig altså ikke linket til baggrunden.

"Jamen, det kan vel også være lige meget"

Godnat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 12:38

"Mentalrobot, åd lortet råt, trådte i spinaten."

Det siger jo alt om saglighed og kvalitet.

"Joern Vig" BORT! Du kan ikke tillade dig at kræve modargumenter for et modargument kræver et argument og det har du ikke kun pladder og postulater og med hensyn til det følelsesbetonede så gør du dig netop til talsmand for noget der er baseret på følelser og holdninger - de er desvære bare noget forkvaklede og selv om vore synspunkter i en vis udstrækning kan have et sammenfald så vil jeg gerne have mig frabedt at blive sat i bås med dig og dine.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-03-06 13:51

Hold da op hvor du ævler!

Kan du komme med et eneste eksempel på hvor det er en statistik der har reduceret kriminaliteten?
Der kommer heller ikke færre forekomster af kriminelle forhold alene på grund af en statistik.

Statistik er matematisk værktøj der kan anvendes til at træffe politiske beslutninger. Selvsagt skal data-præsentationen derfor være korrekt. Og det er fint hvis du kan tilrettevise statistikere og overbevise dem om, at deres metoder eller præsentationer ikke er holdbare. Det vil jeg slet ikke modargumentere. Derfor køber jeg også din forklaring om, hvordan "Det kriminalpræventive Råd trådte i spinaten".

Om der er 5% eller 15% af befolkningen der er kriminelle, og at så 7% eller 17% af befolkningen med anden etnisk baggrund er kriminelle er for så vidt et fedt for mig. Der skal sættes ind overfor de kriminelle uanset herkomst. Derfor er det da komplet ligegyldigt hvor mange børn indvandrerkvinderne føder. Det er et spørgsmål om holdning Joern Vig.

Jeg kan stadig ikke se hvad det er I vil opnå. Det hele stinker af højre-ekstremistisk propaganda hvor alle andre end danskere skal ha' på puklen. Det er jo et dejligt politisk argument for at smide fremmede nationaliteter på porten, når der kan konstateres en overhyppighed af kriminelle i den befolkningsgruppe. Hvis man så samtidigt kan gøre små børn til potentielle forbrydere på baggrund af fertilitetsprognoser (og her har vi nok forskellig opfattelse af hvad der mon er mest retvisende på verdensplan), så er det en fjer i hatten for de der står for en fremmedfjendsk holdning.

Det er den eneste sandhed om Jeres arbejde jeg kan konkludere.

Efterprøvelse af dine statistikkers rigtighed ligger udenfor mit kompetenceområde.

Jeg noterede tidligere at både dit navn og adresse allerede er nævnt - men din "kreds af danskere" er fortsat ret uklart defineret.....

Justitsministeriet har denne statistik vedr. indvandreres og efterkommeres kriminalitet
http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=63272
- disse tal underbygger min påstand om, at det er især spørgsmålet om uddannelse, og tilknytning til arbejdsmarkedet der har den afgørende betydning for, om man har stort eller lille potentiale for at bevæge sig ind på en kriminel løbebane. For at få maksimalt mange ind på arbejdsmarkedet og væk fra overførselsindkomsterne, så kræver det en holdningsændring hos rigtig mange danskere.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 13:57

I forlængelse af det Berpox skriver vil jeg lige gøre opmærksom på, at der bag tal gemmer sig andre fakta og i den forbindelse kunne årsag og virkning jo være en helt anden end den lilliput propagandaen nævner.

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-03-06 14:18

DU KAN IKKE LÆSE
Gårdvagten, Bondepartiets (i DDR) beskytter har ikke opdraget godt nok.
OG DU ER IØVRIGT LIGE GLAD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 14:23

Du er da noget af en grov karl Joern Vig!

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-03-06 14:30

Til BjarneD

Ja, der gemmer sig alt det vi ikke kan se, ikke bekrive, men kun sådan fornemme og føle, udstille vi føler. VERDENSFRELSEN - HURRA! - hvorunder alt sig føje, selv løgnen. IDEOLOGI.

Med Søren Kierkegaard må jeg sige:

Man ser i et vindue et skilt, hvorpå står her rulles.
Man komme med sit tøj for at få det rullet.
Det vise sig det var marskandisergeschäft, thi
skiltet var kuns til salgs

Man er blevet snydt.

Vi har systemet med alle detaljer, lige på det eneste fornødne.

Det var morsomt, men for let.
Joern

Kommentar
Fra : Joern_Vig

Dato : 30-03-06 14:34

Du mener, svær at bide skeer med. Såmænd, ikke tabt bag af en vogn, men kastet af i farten.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 14:35

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 30-03-06 14:40

Nå nej. Det glemte jeg lige. Jeg er jo mental-robot. Jeg er ikke uddannet til at danne mine egne meninger, til at kunne identificere netop årsag og virkning, til at kunne tillade mig at være uenig i dit verdensbillede.

Næ, min indre mentalrobot skal helst slå følge med Joern Vig - så jeg kan føle mig 100% overbevist om at magthaverne (som er demokratisk valgt!), kun er ude på at fordreje sandheden, kun er ude på at føre befolkningen bag lyset, og så må jeg endelig også gerne blive overbevist om, at kriminalitet på det nærmeste forsvinder som dug for solen, hvis vi får varpet alle de fremmede ud af landet. For alle statistikker viser jo, at det er dem der står for broderparten af al kriminalitet. Ja de har står i alle tilfælde for en overhyppighed. "Systemet" er simpelthen kun imod mig.
..........................

Så snart du løber tør for argumenter, så skal jeg beskyldes for at være ligeglad, ikke at kunne læse, at jeg "æder lort fra dukkeføreren", at jeg vil få at se (når tiden kommer? Hvad mon jeg får at se?).

Helt ærligt Joern - du er da fuldstændigt fastlåst i dit holdningsbillede, og fører dig frem med en latterlig argumentationsteknik.

Ynkeligt billede af dig jeg ser for mig. Hvor er det synd for dig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-06 14:58

Nå vil jeg i denne forbindelse (..der foreligger jo ikke et reelt spørgsmål der kan tages stilling til?) gøre gældende, uden at kende til Joern_Vig's bevæggrunde eller intension med sine tal, at i mine øjne; kan statistik ikke bruges til at føre politik, men politik kan føres ved at gøre 'brug' af statistik.

Derfor vil jeg vinkle dabatten *LOL* ..derhen:

De fremlagte talstatistikker er et nødvendigt og brugbart værktøj, når der skal føres økonomisk politik og diskutteres bevilgningsrammer, kommunal udligning mm., men i en værdiladet diskussion om samfundssociale følgevirkninger af indvandring, hører disse tal ingen steder hjemme

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sonia112

Dato : 30-03-06 17:12

Nej, det er rigtigt, vi skal da selvfølgelig ikke kende projektet størrelse, for så kan vi fortsat nøjes med at mene herom, hvad der sådan lige falder os ind. Er noget værdiladet fordi nogle tumper ikke ved noget konkret om noget som helst. Joern har da ikke arbejdet med værdier; han har forsøgt at skabe klarhed over størrelsen af indvandnringsprojektet.

Du har ret i:
"statistik kan ikke bruges til at føre politik"
og det gør Joern bestemt heller ikke

Nu kendskab til statistikkens anvendelse går jeg ud fra efter din mening/vurdering kræver kendskab til statistik/matematik, eller er også det noget man bare siger et eller andet om, der sådan bare lissom falder én ind?

Kender du den centrale grænseværdisætning? - Lad mig høre
Lexis Skema, kan du forklare mig hvad det bruges til? - Lad mig høre

Hvis du ikke ved noget om statistik, kan du bestemt ikke vurdere statstikkens anvendelse.
Det kan selv vores kat forstå.

Jeg lod mig belære af en stilladsarbejder, der hævedede han kunne have bygget Storebæltsbroen.
Hertil kan man kun svare: Ja, naturligvis.

Sonia

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-03-06 17:53

Heppekoret er landet!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 12:19

Sonia112 -> Din kommentar:
Citat
Du har ret i:
"statistik kan ikke bruges til at føre politik"
og det gør Joern bestemt heller ikke

..næeh: Det har du ret i
..og Joern_Vig søger tilsyneladende heller ikke svar på noget som helst? Hvorfor det undrer mig at der er stillet et 'spørgsmål' (*LOL*) i netop denne kategori på kandu.dk ?

Dernæst: Dette er en 'syg' argumentation:
Citat
Hvis du ikke ved noget om statistik, kan du bestemt ikke vurdere statstikkens anvendelse.

Hvis ikke man ved noget om kernefysik, kan man så heller ikke tage stilling til dens anvendelse?

Sludder og vrøvl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 12:26

Ps. Vil man diskuttere statistik på dette board? Var det måske en idé at stille spørgsmålet i en anden kategori. F.eks. :

1.) http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=20804
2.) http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=10205
3.) http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=10401

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-03-06 17:46

Jørn Ebbe Vig - du støtter da vist op om Den danske forening. Er det mon den "kreds af danskere" du omtaler?
www.dendanskeforening.dk

Og hvem er de så:
http://www.dendanskeforening.dk/side7.html

Hvad skriver bl.a. (Jørn) Ebbe Vig:
http://www.dendanskeforening.dk/side53-cid-53-aid-515-mid-1-params-1.html

Også på "Stop islamiseringen i Danmark" fører bl.a Jørn Ebbe Vig også pennen:
http://siad.dk/artikler.htm#korrektion_ebbe_vig

...ja, jeg kunne blive ved. Så hvis ikke det politiske budskab Jørn Ebbe Vig formidler, er identisk med, at alle de fremmede helt generelt skal sendes hjem, så kan jeg ikke få øje på det.

Jørn Vig, du har selvfølgelig lov til at have din mening - men du må også acceptere, at der er andre opfattelser end din af både årsag, virkning og problemløsning.

Jeg kan stadig kun opfatte alle dine tal og dine artikler som rene skræmmebilleder, der skal underbygge en fremmedfjendsk menneskelig og politisk holdning.

Så hvad er egentlig dit spørgsmål, Jørn Ebbe Vig?

Kommentar
Fra : Sonia112

Dato : 31-03-06 19:49

"...opfatte alle dine tal og dine artikler som rene skræmmebilleder..."

"Opfatte", du ikke forstå tal og modargumentere dem, fordi du sammenblander dem med dit følelsesliv, eller fordi de er sande, og det kan du ikke heller lide. Følelseslivet igen.

Jørn Vig er ikke blevet taget i en fejl endnu igennem 19 år.

Han vil kun have sandheden frem - længere er den ikke - fordi han mener at folk skal kende sandheden, der i alt fald er det modsatte af løgn.

At Jørn Vig rent privat er imod bosættelsen af det enormt store antal meget fremmede med helt andre værdier om alt i Danmark og uoverskuelige konsekvenser, gør ham ikke til fjende af de enkelte mennesker, men til en skarp modstander af indvandringen som sådan.

At han i denne sammehæng ikke bringer andre end de kendgerninger han bringer til alle andre
modtagere har kun til formål at give øget oplysning, så man ikke træffer sit valg på et falsk grundlag. Kredsen af danskere, der fatter alvoren ser ud til at vokse en del ud over grænserne for foreningens medlemskreds, hvis initiativtagere deltog aktivt i kampen mod nazisterne i sidste krig her.

Ja, det er korrekt, Jørn Vig, er den, der har lavet Den Danske Forenings statististiske og økonomiske
arbejder om indvandringspolitikken gennem alle årene siden 1987.
Naturligvis er Jørn Vig ikke fremmedfjendsk; det kan kun en mentalrobot, der antagelig ser for meget TV, hævde.

Venligst
Sonia

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 20:07

Sonia112, enten er du identisk med Jørn Vig eller også er du så forblændet at du føler dig som ham.
Hovsa, glemte jo at at der her er tale om individer der end ikke ved havd empati er så den med føler holder jo nok ikke.

Kommentar
Fra : Sonia112

Dato : 31-03-06 20:23

Nej, kammerat Napoleon, vi føler og smager ikke på tal - det gør kun folk, der ikke kan fortstå tal, ikke forstå regning eller som elsker propaganda. Vi vurderer den virkelighed, som tallene viser os - såfremt de er uigendrivelige, dækkende, entydige, adækvate og funktionelle - med vores følelser og vores logik, præcis som du burde gøre, hvis du er et tænkende menneske. Det gik vi i hvert ud fra.
vh
Sonia

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 21:07

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 22:01

Dette vil jeg mene at man bør lade Joern_Vig udtale sig om:
Citat
At Jørn Vig rent privat er imod bosættelsen af det enormt store antal meget fremmede med helt andre værdier om alt i Danmark og uoverskuelige konsekvenser, gør ham ikke til fjende af de enkelte mennesker, men til en skarp modstander af indvandringen som sådan.

..og ikke dig Sonia112 !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sonia112

Dato : 31-03-06 22:22

molekyle:

Fej, du kan ikke regne og du kender ikke de personlige stedord.

Det skal være du ikke dig
HVAD ER JEG HER FOR?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 22:32

..og du kan ikke stave

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 22:35

At feje, jeg fejer, jeg fejede, jeg har fejet, fej, fejende.

..et alm. verbum. Hvor svært ka' det være?

Der er noget der hedder : At feje for egen dør!

Så vidt jeg husker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 22:38

..hvis ikke du mente: Fejl? ..med dit Fej?

Så har du problemer med syntaks og semantik!

..hvad så end denne skolemester-problematik laver i dette spørgsmål?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 22:50

Løse lodninger på printet, Molo.
Måske også lidt overgang (krybestrøm). I hvert fald kommer der mystiske tal ud af 01.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-03-06 22:53
Kommentar
Fra : berpox

Dato : 01-04-06 00:26

Sonia...sikke du vrøvler.

Der er da ingen grund til at forsøge at modargumentere Jørn Ebbe Vig's talmaterialer - de er formodentlig videnskabeligt korrekte, og jeg har har på intet tidspunkt hævdet, at de var fejlagtige.

Jeg har ikke den fornødne kompetance til at udrede statistiske beregninger i dette omfang - det lader jeg eksperterne om. Men jeg kan forholde mig kritisk til de tal jeg præsenteres for, og kan, nøjagtig som du, vore politikere, Jørn Vig, og resten af befolkningen, forholde mig til det præsenterede materiale.

At antage, at blot fordi jeg ikke er enig med dig og den danske forening, at så er jeg "mentalrobot" må være udslag af en forstokket og inddoktrineret holdning fra din side.

Men når Jørn Vig's navn oftest dukker op i sammenhæng med debat vedr. indvandring og kriminalitet, så kan det næsten kun være med politiske motiver omhandlende "de fremmmede" som et problem der KUN kan løses ved at sende alle hjem.

Så spar mig for dit løsslupne ævl om mentalrobotter og mangel på talforståelse, og fat at det er muligt at opfatte indvandringen og dens følgevirkninger som et problem eller som en opgave, alt afhængig af vore holdninger.

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 25-07-06 14:53

der var ikke noget realt "kandu"-spørgsmål i den roman. en anelse nationalistisk synes du ikke. hvad du gøre ved det? få danskerne til at føde flere børn? sandheden er at vi har brug for "de fremmede" til arbejdskraft for at holde velfærden gående. "de fremmede" skal redde vores blege røve i fremtiden.

vores integrationspolitik floppede fra straten fordi det gik åh så let med asiaterne og alle andre indvandrere der kom før pakistanere tyrkere og så videre. der blev ikke taget højde for de store kulturkløfter og det har vi så konsekvensen af idag....

for at være spydig skal det lige sige at topeleven på mit handelsgymnasie hedder muhammed

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 16:35

Øiiiiih... jeg havde næsten glemt denne 'debat'

...men nu ka' jeg pludselig huske hvilken tråd jeg tænkte på, da jeg styrtlandede et udsagn om højrefløjs retorik i forbindelse med et dansk-muslimsk flertal i en politisk afgørelse og Fru Magrethe Vestagers udsagn om; at det var 'for hendes part helt iorden' fra folketingets talerstol

Jf. citatet fra en anden tråd: Det var jo Magrethe Vestager der fra Folketingets talerstol proklamerede, at hvis Danmark om nogle år er overvejende muslimsk, "så fint med hende".

Hvilket jeg er HELT enig i som demokrat.

Tak ....fordi du uvidende mindede mig om det rockduck

Jeg tænker i denne forbindelse på min tråd om Politisk propaganda !!! .... i tip om Sorg & Krise

Mvh. </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 25-07-06 18:15

Øhh, man kan da godt være demokrat og alligevel være frastødt af tanken om et overvejende muslimsk Danmark ganske som man kan være frastødt af tanken om, at Det Radikale Venstre skulle komme i regering på baggrund af sådanne synspunkter.

Politikeres holdninger er jo ikke nødvendigvis et udtryk for befolkningens holdninger om ikke andet så fordi vi kun kan stemme på dem partiforeningerne stiller op og udsagnet om, at man så bare kan melde sig ind i en partiforening for at være med til at udpege nogle andre er noget problematisk da det kan være svært at finde partier man kan være enige med hvis man f. eks. er EU modstander og ellers socialist på midten.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-07-06 18:50

Yes yes... BjarneD, men det er heller ikke accepten af en evt. Islamisk stat jeg taler om, men den demokratiske beslutning som sådan. Hvilket også var hvad Magrethe Vestager udtalte i givne forbindelse ...som iøvrigt ikke vedrører denne debat. Det var bare en kommentar fra hjertet

Bare ta' det roligt. Jeg bli'r sgu aldrig Muslim, Budhist, Taoist, Hinduist, Shintoist, Kokujo ...endsige kristen ...af den ene eller anden observans!

Du kan kalde mig fundamentalistisk ateist

</MOLOKYLE>