/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
To drenge der sang...
Fra : qviim
Vist : 5043 gange
200 point
Dato : 28-03-06 00:47

Ja det lyder nok lidt underligt det her spørgsmål, men jeg søger navnene, på to drenge der indgang indspillede nogle sange, hvor de sang på dansk, og melodierne var alle mulige udenlandske. Det er faktisk den eneste info jeg har, kan ikke nævne noget fra deres tekster eller andet, det er bare noget jeg erindrer fra min barndom at jeg hørte disse knægte synge på nogle af de gamle kendte melodier. Er det nogen der ved hvad jeg mener eller er jeg helt væk fra vinduet?

Accepteret svar
Fra : Sothys

Modtaget 210 point
Dato : 28-03-06 00:49

Er det de to brødre Jimmy og Rene?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 00:53

Kan det være Jimmi og Rene?

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 28-03-06 00:55

Det skal nok passe det var det de hed, min gamle far mente det var Jan og René, så tror I har ret...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-06 01:02

Jeg tror du tænker på Jan og Keld

Jeg kan kun huske en enkelt af deres sange tror jeg, nemlig Banjo Boy

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-06 01:04

http://www.danskefilm.dk/index2.html

Fandt lige det her link

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-06 01:04

Nu er der svaret på navnene, men der er uenighed om stavemåden.

Du kan læse om dem her http://www.jimiogrene.dk/jimi_og_rene-historien.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-06 01:06

Citat
Jan og Kjeld

Kjeld Wennick er født den 3.2.1944 & Jan Wennick er født den 27.7.1946. Jan og Kjeld var i slutningen af 1950erne en kendt og populær drengeduo. Allerede i 1954 var Kjeld Wennick begyndt at optræde med faderen Svend Wennick, der i 1956 blev erstattet af Jan Wennick. Brødrene fik deres gennembrud da de i 1958 optrådte i et TV-program og de debuterede på grammofonplade med deres udgave af "Tom Dooley". Begge drenge sang og spillede på banjo. Deres indspilning af "Banjo Boy" i 1960 blev meget populær både i Danmark, men ikke mindst i Tyskland, hvor den blev en gigantsucces og blev solgt i 4,5 millioner eksemplarer. De indspillede en stribe plader både på engelsk, tysk og dansk og turnerede i de fleste europæiske lande. Blandt deres hits var "Tutti Frutti", "Hello Mary Lou", "Down by the River side", "When the saints", "Heartaches by the number", "Freight train" og "Zwei kleine Italiener". I 1963 ophørte de med at optræde, men fik 10 år efter et par dansktophits "Så lyk'lige som vi" i 1976 og "Det går op, det går ned" i 1977. I slutningen af 1970erne trak de sig definitivt tilbage fra scenen. Kjeld Wennick startede i begyndelsen af 1980erne pladeselskabet Mega Records, hvor også broderen blev ansat. Selskabet førte i begyndelsen af 1990erne den svenske popgruppe Ace of Base til en verdenssucces.

Linket virkede ikke, så teksten er her

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-06 01:08

Jan og Keld spillede på banjo.

Og så er det Keld, der er en af insturktørerne i Showtime.

Godkendelse af svar
Fra : qviim

Dato : 28-03-06 01:09

Tak for svaret Sothys.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-06 01:12

Ans, Ja, men de sang da også , banjo var kun som akkompagnement til sangen, men nu ved vi jo heller ikke hvor gammel spørgeren er, så fra barndommen kan jo være et vidt begreb.

mvh dova

Kommentar
Fra : qviim

Dato : 28-03-06 01:14

Er 19 år... Har hørt lidt af Jimi og René's musik inde på TDC Musikdownload, og det lyder som dem.. Men kan ikke rigtig finde den melodi jeg tænker på... Men tror det er dem jeg tænker på!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 28-03-06 01:15

Little Banjoboy med Jan og Keld, yes yes...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-03-06 01:15

Det har du ret i dova, det er jo ikke til at vide hvor gammel spørgeren er.

Jan og Kjeld er jo noget tidligere end Jimi og Rene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-03-06 01:28

Rigtigt... Jan og René