/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Billigt digitalkamera
Fra : stjernekasteren
Vist : 673 gange
100 point
Dato : 27-03-06 22:07

Jeg står og vil gerne have et digitalt kamera, til at tage fangstbilleder, når jeg er ude og fiske.
Jeg har ikke de store krav til det ud over, at det skal kunne:

* Indeholde min 20 billeder af ok kvalitet
* Skulle kunne forbindes med min computer via USB, e.lign.
* Ikke være et kæmpe skrummel
* Ikke koste meget mere end 500 kroner (gerne mindre:)

Der er intet krav til at det skal være nyeste model eller have et hav af smarte funktioner, da det kun skal bruges til dette ene formål.

Er der nogen, der har nogle gode råd (eller et brugt kamera)?

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 27-03-06 22:08

check din nærmeste føtex... vi har som regel en eller anden demo vare som virker udemærket. og den sælger vi som regel meget billig :P

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-03-06 22:45

Prøv at søge på www.qxl.dk der er altid billige digitalkameraer til salg.
mvh René

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 27-03-06 22:49
Kommentar
Fra : stjernekasteren

Dato : 27-03-06 23:07

Det ser ganske fornuftigt ud det fra edb priser, men lige et spørgsmål. Nu er jeg ikke den store pixel haj, men en opløsning på 640x480 hvad svarer det til?

Kommentar
Fra : jdynastiet

Dato : 27-03-06 23:11

Total billig - prøv QXL - der er mange nye billige - nedenstående link er sikkert ikke bedste kvalitet, men du får den for en 3-400 tror jeg

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=24341584&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=21076

Mvh Jdynastiet

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-03-06 23:13

640x480 svarer til 0,3 millioner pixel - Det kan stort set ikke bruges til noget som helst.

Du skal vælge minimum 2 mega (millioner) pixel hvis du bare skal have lidt kvalitet

mvh René
www.xfoto.dk

Kommentar
Fra : jojjjo

Dato : 27-03-06 23:21

hvis interesse, jeg skal selge mitt kamera.det har 5 megapixel.er 6 måneder gammelt, kjøpt for kr.950,-, selges kr.500,-har kjøpt nytt m 12 mp

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-03-06 23:22

Hej, se her:

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18613

Koster 675 kr og har rimelig god opløsning (52 billeder i 1280 x 1024) modsat ovenstående.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-03-06 23:32

Gang i den. Med 'ovenstående' mente jeg Melanders kommentar...

- Lars

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-03-06 23:34

Lawitt

Du skal nok lige bemærke, at den opløsning du nævner er interpolet opløsning, altså noget kameraet beregner sig frem til. Den optiske - og dermed den reelle opløsning - er stadig kun på 0,3 megapixel (640x480)

Mvh René
www.xfoto.dk

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-06 00:07

Kig i den blå avis, gul og gratis eller lignende steder, og find et brugt kamera af et anerkendt mærke, Canon, HP, Nikon, Olympus o.s.v.
Det er meget bedre end noget nyt "billigt bras" i den prisklasse du nævner.

Og ikke noget med under 2 megapixel, du får ikke nogle brugbare billeder ud af det.

Sådan noget som det der nævnes med 640 X 480, giver ikke engang så gode billeder som det dårligste mobiltelefonkamera.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : stjernekasteren

Dato : 28-03-06 17:51

Hej Dova.

Det blev dig der fik pointene
Jeg kiggede igennem dba.dk og guloggratis.dk og fandt et Olympus 4 Mpx til lige omkring 500. Og så var det nyt, med al tilbehør. Det dækker vist til fulde mit behov.