/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Send til
Fra : Jockel
Vist : 592 gange
100 point
Dato : 27-03-06 21:58

Når man højreklikker på fks. en mappe kommer der en boks frem hvor der bla. er en linie "send til" når man klikker på "send til" kommer der en boks frem med en række muligheder. Nu er mit spørgsmål hvordan lægger jeg flere muligheder i denne boks?

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 27-03-06 22:01

det kan du ikke... så vidt jeg ved:P

hvad er det helt præcist du vil have frem der?

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-03-06 22:34

Det gør du ved at kopiere det program du gerne vil bruge i Send To til dit 'SendTo' katalog under din bruger, feks:

C:\Documents and settings\jockel\SendTo

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-03-06 22:42

Vil du f.ex. lave en genvej der kan åbne filen du højreklikker på i notepad, kan du lave en bat fil i send to mappen med dette indhold:

@notepad.exe %1

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-06 22:44

Hej,

Du skal også være opmærksom på at du kan lægge dit program så alle brugere kan se det i deres Send To liste ved at bruge \Documents and Settings\Default User\SentTo istedet for din brugers SendTo katalog.

Du kan lave et shortcut til dit program vha right-click New->Shortcut og browse istedet for at kopiere selve programmet dertil.

- Lars

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 27-03-06 22:45

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Ben-us%3B310270

To add a destination to the Send To menu, you must add a shortcut to the SendTo folder. To do this, follow these steps:
1.   Click Start, and then click Run.
2.   In the Open box, type sendto, and then click OK.
3.   Add a destination by doing one of the following:
•   Use the drag-and-drop operation to move the item that you want to the SendTo folder; to do so, right-click, and then click Create Shortcuts Here.
-or-
•   Point to New on the File menu, and then click Shortcut.

Follow the instructions in the Create Shortcut Wizard.
A new shortcut is created in the SendTo folder, and it is displayed on the Send To menu.

Godkendelse af svar
Fra : Jockel

Dato : 27-03-06 23:16

Tak for svaret Lars, det var den letteste måde at gøre det på.

mvh. Jockel