/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
en fejlmeldelelse på skærmen!
Fra : maxhankat
Vist : 521 gange
500 point
Dato : 27-03-06 19:36

Jeg beder om hjælp til følgende:

Jeg var på en webside og havde kigget på "Internet Explorer beskyttels" i "Funktioner"
og da jeg lukkede for netsiden og vendte tilbage til skrivebordet, vistes et vindue på skærmen, som så således ud:

iexplore.exe – programfejl
(Der er angivet et hvidt X på rød rund baggrund)

Instruktionen ved ”0x16003561” refererede hukommelse
ved ”0x04f03608”,
Hukommelse kunne ikke ”read”.

OK for at afslutte programmet.

Kan nogen sige mig, hvordan jeg skal håndtere dette?

mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-03-06 20:06

Hej, hvis den ikke gør det igen efterfølgende skal du ikke gøre noget. Hvis den derimod bliver ved med at gøre det har du et problem.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-03-06 20:22

Hvis du får fejlen hele tiden er en reinstall af IE den nemmeste måde at løse problemet på.

http://www.microsoft.com/windows/ie/default.mspx

Hvis du derefter stadig får fejlen kan det skyldes bla Yahoo/Google toolbars.

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 20:47

jamen kattehunkatting - du bruger windows millenium og har surfet på sider du ikke burde have tillid til

Se at få scannet din pc for spyware

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 20:52

systemgendan til før det skete

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 21:03

Tak for svar Lars.
Før det der vindue dukkede op, havde jeg lige afinstalleret Yahoo messenger og deskbar i
Tilføj/fjern, altså på den rigtige måde.

Og så skete for det for resten også efter,at jeg havde installeret "Super antispyware"

Det sker desværre hvergang jeg går op i Funktioner og vælger "Internet Esplorerer Beskyttelse"
at den fejlmeddelelse dukker op, men når jeg lukke vinduet sker der jo faktisk ikke mere, så mon det er meget farligt?

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal reinstallere IE og er meget bange for at gøre noget forkert.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 21:08

Hej mirit.

Jeg har jo overhovedet millenium som styresystem, jeg har Win XP/SP2!!!!!
og jeg har scannet både med Ad-aware og superantiuspyware og begge kommer op med
Intet Suspekt -

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 21:10

mirit:
hvad mener du med:
Citat
systemgendan til før det skete

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 21:18

tænkte jeg ikke nok den der maxbaghankattendengyldne skulle komme og irettesætte mig

jeg mener ski da at du skal systemgendanne - ved du ikke hvordan - så åbn hjælp og support og se / og klik på "fortryd ændringer på din computer med systemgendannelse"

ka´ du ikke lige finde en ø et eller andet sted ??? - så er du fri for pc problemer

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 21:32

Øv mirit - du ved da godt jeg kan systemgendanne, og det er da ikke en irettesættelse, men det fordi, du skriver det så underligt: "SYSTEM GENDAN TIL FØR DET SKETE"
Jeg mener rent grammatikalsk, fordi du i samme sætning bruger "Bydemåde" og "Datid", og den er ikke nemt at decifrere.
Men du mener altså bare, at jeg reverenter talt skal systemgendanne???!!!

Jeg gør ikke noget, før du svarer på dette!

(Vi rejser fredag, derefter skal du slippe for mig ½ år)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 21:43

det skader da ikke at forsøge - du ved jo hvornår det skete - såhhh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 22:08

PS... glemte da lige at skrive at du gør klogt i at lige gå ind og køre den lille chckdisk der retter fejl og mangler - den plejer at kunne rette ret så meget. (ret fejl i filsystemet automatisk )

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 22:25

ok mirit - jeg scandisker lige først - så prøver jeg sys.gend.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 27-03-06 22:29

Hej, hvis du er usikker på at reinstallere IE så kan du se mere her:

http://www.arlet.dk/index.html?/reinstaller_ie.htm

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 23:10

Hej igen Lars.

Jeg har set arlet.dk's hjemmeside, men ifølge den, skal man bruge sin Cd-rom, og da jeg købte min
computer i efteråret, fulgte der ingen Cd-rom med i købet. Det gør der ikke altid - desværre.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-03-06 23:18

Havde det været ME ville jeg have foreslået Kontrolpanel>Tilføj eller fjern programmer.
Og der hav valgt afinstaler IE, der ville så komme et valg 'Reperere IE',
men jeg finder ikke IE på min Mediacenter version af XP

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-03-06 23:20

Ellers prøv Windows Update

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-03-06 23:20

Jeg vil lige sige til mirit og Lars, at jeg ikke vil fortage mig mere før i morgen, efter jeg har til mine support-muligheder hos TDC's sikkerhed og Acer, hvor jeg stadig har support til gode.

mvh
maxhankat

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 500 point
Dato : 28-03-06 22:03
Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 28-03-06 23:44

Natmaden.
Har være i Windows Update og hente hvad der var, det gjorde inge forskel men ellers TAK

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 28-03-06 23:51

Tak for svaret lawitt.
Tak fordi du har gjort dig så meget ulejlighed med alle din links og forslag men læs alligevel dette:

Det er smadderpænt af dig, at du vil hjælpe mig med at få den fejlmeddelelse væk.
Men kære Lars, jeg har ikke særlig meget lyst til at re-installere min IE.
Jeg hader simpelthen, at udskifte det jeg har med noget andet, så jeg har forsøgt med noget andet først. Jeg talte i dag med en supporter fra TDC's sikkehedes program (F-secure) som jeg abonnerer på, og han forklarede mig, at den omtalte Advarsel var helt harmløs, og hvis den kom fra Nettet/Funktioner/"Internet Explorer-beskyttelse", kunne jeg bare gå i :
"Administrer Tilføjelsesprogrammer" og de-aktivere "Internet Explorer-beskyttelse", idet det ikke er nødvendigt, at den vises på Internettets Værkstøjslinie, når den er beskyttet af min firewall i mit sikkerhedsprogram, og det er min IE browser - som det jo drejer sig om.

Så her er en forklaring som du og andre måske kan blive hjulpet med, hvis I skulle få samme problem.

Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 29-03-06 00:37

Hej, tak for info!

Synes du skulle lave et tip da det er god info næsten alle kan bruge!

Det gode ved Kandu er at der altid er nogen der kan

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-03-06 00:51

Enig, Det er rart med en brugbar tilbagemelding