/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Motorolie på fliser.
Fra : marcussen1
Vist : 3785 gange
100 point
Dato : 27-03-06 16:49

Vi har desværre fået motorolie på nogle fliser i indkørslen og har tidligere læst et eller andet sted hvad man kan fjerne det, men har selvfølgelig glemt det. Er der nogen, der har opskriften?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-03-06 16:52

Køb en flaske motorrens på en tankstation, hæld det på, lad det sidde lidt, skyl efter med vand, og kom evt. kattegrus/sand på bagefter

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-03-06 17:31

Motorolie forsvinder med regnen med tiden.

Problemet er hvis det er snavset brugr olie med sod og metalpartikler. Hvis fliserne et porøse får du ikke snavset af.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 27-03-06 17:39

http://www.ask-alex.dk/3557_Saadan_fjernes_motorolie_fra_fliser.html

Ovenstående link til fri afbenyttelse.

Hilsen steno

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-03-06 20:59
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-03-06 10:22

Du kan i en skibsproviantering/bådudstyrsforretning købe noget "maitimt rengøringsmiddel" som hedder NEPTUN. Det er UOVERTRUFFENT når det drejer sig om rengøring af oliepletter. Det kan både bruges koncentreret eller fortyndes i forskellige forhold med alm. vand...jo sågar saltvand kan bruges. Nu er det efterhånden nogle år siden jeg sidst har købt NEPTUN, men det koster vel omkring 100,- kr for 5 liter (vil jeg tro?!)
Det kan også bruges til alle mulige andre (svære/meget snavsede) rengøringsopgaver i husholdningen og selvfølgelig på det maritime område.

Alm. petroleum kan også anvendes med godt resultat

mvh
Palle Jensen