/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spywarefri online scanner
Fra : Smukke_Ole
Vist : 692 gange
50 point
Dato : 26-03-06 20:22

Hej !

Jeg har i lang tid jævnligt kørt Spywarefri OnLine Scanner, men da jeg i dag forsøgte at "køre en tur" fra http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe fik jeg at vide, at siden ikke kunne vises.
Er der nogen, der ved, hvad der er sket ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-03-06 20:24

Teknisk uheld, den kommer.

Accepteret svar
Fra : sikkerhedsmargin

Modtaget 60 point
Dato : 26-03-06 20:29

Ja.

Deres server svarer ikke og dermed kan du ikke bruge onlinescanneren.
En ping til deres server giver intet svar, dvs. sige at der er slukket for den server, der hoster deres hjemmeside. Eller også er hjemmesiden taget ned.

Ping giver følgende resultat :
-------------------------------------------
Pinger www.xblock.com [67.15.18.9] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout.

Ping-statistikker for 67.15.18.9:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 0, tabt = 4 (100% tab),
--------------------------------------------

Den samme test op imod Ofir (ofir.dk), hvor serveren kører giver følgende resultat :

--------------------------------------------
Pinger ofir.dk [193.0.243.167] med 32 byte data:

Svar fra 193.0.243.167: byte=32 tid=13ms TTL=119
Svar fra 193.0.243.167: byte=32 tid=12ms TTL=119
Svar fra 193.0.243.167: byte=32 tid=15ms TTL=119
Svar fra 193.0.243.167: byte=32 tid=13ms TTL=119

Ping-statistikker for 193.0.243.167:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 12ms, Maksimum = 15ms, Gennemsnitlig = 13ms
---------------------------------------------

Mogens
http://www.easywebhost.org/
webhosting fra 7 kr. pr. md.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 20:36
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 20:38

Grunden til at siden ikke kan vises, er sikkert din Firewall, da de fleste Online scannere kræver adgang til din Puter, hvilket jeg heller ikke ville gøre.
Men ovennævnte side er MEGET sikker.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 20:42

Nu har jeg ikke kendskab til den side du henviser til, og vil heller ikke køre SKIDTET, da jeg ikke lige kan finde den, som godkendt ONLINE scanner, da du først skal installere SKIDTET,
Hold fingrerne væk fra de bilige sider

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 20:45

EXE filer, leger man ikke bare med, de skal installeres
Og hvad så,,,,,,jo, de skal VÆK igen
Men kan du det, uden, at skulle prøve flere dårlige programmer, for at fjerne mere skidt, der ikke er der, men bliver ved med at kræve, at du kører "flere af" deres programmer

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 26-03-06 20:46

sofus.dk

Hvad får du ud af mine ping data ??

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 26-03-06 20:49

sofus.dk

Det er IKKE korrekt at .exe filer skal installeres, de kan afvikles direkte med en kommando fra prompten.

Forskellen på om man kører en onlinescanner, som du anbefaler eller afvikler en .exe fil er sådan set den samme, du udsætter dig selv for fare da du starter et fremmed objekt på din computer.

Onlinescanneren afvikles bare via activeX, men den skade den kan gøre er ligeså stor som en afviklign af en .exe fil tag endelig ikke fejl af dette.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 22:03

sofus.dk prøv lige at læse her: http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm det er den scanner, spørgeren henviser til, hvad mener du med at den ikke er godkendt? Ang. spørgsmålet så formoder jeg at serveren er midlertidig ikke tilgængelig, du kan sikkert komme på i morgen

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 22:31

Jeg kandu VITS, sige, jeg kan ikke hente/køre filen for mit eget program, Norman hvilket er meget normalt.
Men at lade en EXE fil køre, den skaL HAVE ET STED AT BO, skal ikke siget noget ondt om det meget lille program, men køre du en Online Scanning, hvor jeg sagde, får du betydeligt mere at vide/fjernet, og det er godkendt af alle.
Har også, da jeg begyndte at gå på nettet, prøvet disse, "små" programmer, men de kan ikke finde alt.
Og intet ondt om den side, det kommer fra, men selv de begræninger.
Det var sg da der, jeg fandt dette forum.
Men held og lykke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-03-06 23:29

Siden er oppe igen Smukke_Ole jeg har lige kørt en onlinescanning.

Det er iøvrigt et rigtigt godt program som jeg jævnligt gør brug af.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-03-06 08:43

Tak for svaret sikkerhedsmargin.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin