/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagttegn og pistolskydning
Fra : Frederik_Gren
Vist : 2100 gange
200 point
Dato : 26-03-06 20:17

Hej. Jeg har haft jagttegn siden 1998, og jeg overvejer nu at starte på pistolskydning i en skytteforening. Imidlertid har jeg læst, at man skal have været medlem i mindst 2 år, førend man selv kan anskaffe sig en pistol. Nu er det jo sjovere at have sin egen, selv om man eventuelt kan låne i klubben. Men gælder loven med de 2 år også, hvis man har gyldigt jagttegn, og har haft det i flere år? Nedsætter dette eventuelt "prøve"-perioden, førend man har lov til at købe en pistol?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-06 20:47

Nu skal du jo lige huske at jagt med pistol IKKE er tilladt i Danmark. Så det faktum at du har gyldigt jagttegn, har ingen betydning for din ret til at erhverve dig en pistol. Reglerne for anskaffelse af en pistol til konkurrencebrug er derfor uafhængig af jagtloven. Du må derfor vente. Og ligesom alle andre konkurrenceskytter, nøjes med lånevåbner til du har optjent DIN ret til at købe dit eget konkurrencevåben.

Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-03-06 20:50

Hej, nej mht. pistol er der særligt strenge regler. Du kan læse mere i kapitel 2 her:

http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/C20000000809-REGL

Der er mere god info at hente her og de vil sikkert kunne hjælpe dig hvis du spørger:

http://www.skytteinfo.dk/

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 26-03-06 20:58

Hej Arne.

Angående jagt og pistoler:
Jeg prøvede at skære problemet helt ud i pap netop for at undgå et sådant svar.

Accepteret svar
Fra : lawitt

Modtaget 210 point
Dato : 26-03-06 21:11
Godkendelse af svar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 26-03-06 21:16

Okay Lars. Jeg tror at spørgsmålet er besvaret, så velbekomme..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-06 22:47

Jeg kan altså ikke se at Lars har besvaret dit spørgsmål. Det link han henviser til, besvarer IKKE dit spørgsmål. Det eneste korrekte svar du har modtaget i denne tråd har du fået fra mig.

Sørgeligt at du ikke er voksen og klog nok til at indse dette.

Du skriver:
Citat
Jeg prøvede at skære problemet helt ud i pap netop for at undgå et sådant svar.

Hvordan mener du at du har skåret NOGET ud i PAP?

Dit spørgsmål:

Citat
Hej. Jeg har haft jagttegn siden 1998, og jeg overvejer nu at starte på pistolskydning i en skytteforening. Imidlertid har jeg læst, at man skal have været medlem i mindst 2 år, førend man selv kan anskaffe sig en pistol. Nu er det jo sjovere at have sin egen, selv om man eventuelt kan låne i klubben. Men gælder loven med de 2 år også, hvis man har gyldigt jagttegn, og har haft det i flere år? Nedsætter dette eventuelt "prøve"-perioden, førend man har lov til at købe en pistol?

Hvor er det LIGE at du skærer noget ud i PAP?

Det du gør at at sige at du, p.g.a. dit jagttegn BURDE have nemmere ved at få våbentilladelse til en pistol end så mange andre. Jeg fortæller dig, at sådan fungerer tingene ikke.

Det svar du har accepteret, er blot et link til en hjemmeside, der ikke svarer på dit spørgsmål.

Hvorfor spørger du, når du alligevel KUN accepterer en kommentar du lige så godt selv kunne have skrevet? Det er sgu for latterligt. Jeg har givet det korrekte svar.