/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Gener efter lokalbedøvelse
Fra : SandraFalk
Vist : 1024 gange
100 point
Dato : 26-03-06 20:02

Jeg var til lægen for et stykke tid siden, og skulle have fjernet en p-stav jeg har i armen.
Men han kunne ikke finde den, og henviste mig til en gynækolog, som havde ultralyd, som så skulle kunne finde den.
Jeg var til den gynækolog for 10 dage siden ca. og han undersøgte mig med ultralyd, men var ikke helt sikker på om han kunne finde p-staven. Alligevel ville han forsøge, og gav mig lokalbedøvelse...
Han stak mig i armen - Det gjorde fandme ondt - det gav et vildt smæld ned i min hånd, især i tommelfingeren. Han skar hul i min arm, og rodede rundt efter den p-stav og pludselig gav det et smæld og smerte i tommelfingeren igen.
Det endte med at han måtte give op! Han kunne ikke finde den, og jeg måtte gå hjem slukøret over at jeg havde ventet så lang tid på at skulle til gynækolog, og så ikke andet resultat end et dybt sår i armen.. ØV
Flere dage efter blev det ved med at prikke/stikke i min tommelfinger, lidt sovende fornemmelse og nu 10 dage efter føles det stadig mærkeligt. Det gør lidt ondt i den, prikker lidt, og den føles bare ikke rigtig.. Mit spørgsmål er : hvad er der sket? og hvornår går det mon væk?

Mht. til p-staven har han nu hevist mig til sygehuset som skal røngtenfotografere mig, og forhåbentlig finde den p-stav og fjerne den!! Det er sidste gang jeg har haft sådan en i armen!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 26-03-06 20:09

Det lyder da rigtig dødsygt! Øv for en oplevelse!

Det er jo umuligt at gøre andet end at gætte - og mit gæt er, at han har ramt en nerve, der forsyner tommelfingeren og den påvirkning har givet dig den fornemmelse, du har.
Personligt ville jeg tage kontakt til en læge, og få en forklaring og en forsikring om, at det ikke er en permanent skade, der er tilført.

Dog vil jeg nævne, at en nerve, der er generet uden dog at være beskadiget kan godt værke et godt stykke tid. Personligt har jeg engang haft afklemt en nerve 1½ time under en operation - der gik det meste af en måned før der var følelse i det ramte område igen...

Spørg din læge til råds

Vaxen

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 26-03-06 20:14

Ja, gå til egen læge hurtigst muligt.

Husk på, at der i værste fald kan være tale om en permanent skade.
Dette er ikke skrevet for at skræmme, og håber at Vaxen´s ord er det der er sket.

Du må have dette i baghovedet, hvis det fortsætter for længe http://www.pkn.dk/

Held og lykke med helbredet.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 26-03-06 20:22

Ja, skal til lægen imorgen alligevel, og der vil jeg spørge ham..
Men jeg har bare på fornemmelsen, at læger "holder hånden over hinanden", og hvis der skulle være sket noget permanent skade, er det nok ikke min læge, der fortæller mig det!
Men jeg forsøger da alligevel..
Holder lige spørgsmålet åbent lidt endnu, hvis nu nogen skulle have prøvet noget lignende - men tak for de hurtige svar

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-06 21:07

Nu skal du alligevel til lægen i morgen, ´så du kan spørge.

Men det smæld der, har garanteret været lidt i retning af et kraftigt elektrisk stød

Det er fordi han har ramt nerverne ned til hånden/tommelfingeren.

Der kan gå meget lang tid, før det går i orden, jeg husker endnu, hvordan jeg efter en operation, gik rundt med et lår der føltes som du beskriver det, i næsten et år efter

En anden ting er, at jeg synes det lyder meget uprofessionelt af den læge, at begynde at rode rundt efter noget, som han ikke ved om der sidder der hvor han roder.

I teorien kan sådan et fremmedlegeme sidde hvor som helst, idet fremmedlegemer kan vandre rundt i kroppen, også uden man faktisk mærker noget til det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-03-06 21:25

En p-stav - hvad er det?

Var det gynækologen, der foretog operationen?

Hvad ved hán om det?

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-03-06 05:46

En P-stav er istedet for P-piller. En lille stav (implanon) med hormoner som indsættes lige under huden.
Ja, det var gynækologen.
Han virkede heller ikke som om han vidste særlig meget om det, og han begyndte at skære med det samme efter han havde bedøvet mig, og bedøvelsen havde ikke virket endnu - AV.
Så jeg var temmelig sur da jeg kom hjem.
Jeg forstod heller ikke noget af at han skulle skære i mig, når han ikke var sikker på om han kunne finde den..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-06 10:22

Skulle han ikke bruge ultralyd til at lokalisere p-staven?

Lad aldrig en gynækolog komme i nærheden, når det er udenfor hans gebet - en venindes ben var gået af led - en gynækolog ilede til assistance - vi andre råbte: "Pas på Karina, han gynækolog".

Jeg skreg af grin, da jeg læste, at en p-stav er prævention!!!
Dér kan man se, når man ikke følger med i "den slags"

Jeg bruger vitaminpiller

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 27-03-06 11:36

Hvad med et røntgenfoto for at finde P-staven. den skal vel ud? og jeg ville foretrække en kirurg i stedet for en gynækolog

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-03-06 14:30

HVAD!!! bruger du vitaminpiller til, Hanne???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-06 16:30

Til at sætte mellem knæene - det er sundere end p-piller.......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-03-06 17:58

nnnnnnnnnnnåh......... Så må man bare undgå visse stillinger........... .....men så virker den da ikk'.

---Så er det sgda ikke så sært at aborttallet er stigende...

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-03-06 19:00

Hi hi - Jeg ER blevet henvist til kirurigsk afdeling, hvor jeg først skal have taget røngtenfoto..
Jo han skulle bruge ultralyd til at lokalisere p-staven.. Han var ikke helt sikker om det var den eller hvad han så, så han prøvede sig bare frem uden held
Jeg var hos lægen idag - godt nok med noget andet end det - men jeg spurget lige til det det med min tommelfinger, og han sagde rigtig nok at det var noget med en nerve bla bla bla, men at det snart ville gå over. Så det må jeg jo håbe på!

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-03-06 19:01

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 27-03-06 20:46

Sandra Falk - hvordan gik det?

Hanne