/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NTLDR mangler
Fra : johnnyp
Vist : 973 gange
100 point
Dato : 26-03-06 19:37

Hej !!
Har fået dette problem at efter en helt ny installation af XP vil PCèn ikke starte op men kommer med meddelsen at NTLDR. Nogen der har en løsning på dette. Vil lige nævne at PCèn har kørt fint igennem lang tid men efter opstart kom med NTLDR. Har derefter prøvet at lave en rep. ved at boote med VD, kopiere NTLDR over fra CD, men uden at det hjalp. Lavede derefter ny installation som heller ikke fungerede.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 19:43

formater og installere windows igen ...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 19:52

Det er en om´er.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 26-03-06 19:57

Vil lige nævne at ved at boote op fra CD er der ikke noget problem og kan se at NTLDR ligger i roden på C: .

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-06 20:30
Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 26-03-06 20:32

Har installeret om igen, får samme resultat !!

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 26-03-06 20:34

Skal måske lige nævne at jeg også har fulgt samme fremgangsmåde som bekrevet på
http://www.helgec.dk/ntldr.html.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-06 20:40

Det kunne tænkes, at du har fået kludder i partitionstabellen.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 26-03-06 20:53

måske dette: http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no20
(kan ikke komme ind på helgec's side)

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 26-03-06 21:07

Tak for svarene indtil nu.. Men ikke nogen af dem har virket. Har lige netop partitioneret om og formattert og lavet en helt NY installation af XP, MEN får samme fejl at NTLDR mangler.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-03-06 21:19
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 26-03-06 21:58
Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 27-03-06 17:53

Åååååå .. er ved at give op har nu fulgt slavisk ( mener jeg ) brugen af killdisk, men når jeg har boot op både ved brug af CD og diskette og efter a-promten A:\> skriver killdisk.exe, kommer der at killdisk.exe er forkert komando og ikke finde. Ved brug af boot diskette får jeg beskedn stub exec failed. killdisk.exe er ligger både på CD og diskette, det er kontrolleret i anden PC.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 100 point
Dato : 28-03-06 02:27

instruktion i Killdisk:
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 28-03-06 13:53

ENDELIG er det lykkedes
Stratede med at fjerne batteriet. Satte alt på default i bios. Skifttede 2 stk nye kabler til HDD ud med 2 andre. Lavede ny boot og så fungerede windows XP.

Ved ikke lige hvem der skal have point, men kom med et bud !!

mvh
Johnnyp

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-03-06 14:29

Jeg springer over.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 28-03-06 14:59

springer også over

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 28-03-06 22:48

Me to.

Godkendelse af svar
Fra : johnnyp

Dato : 29-03-06 08:56

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 29-03-06 08:59

Hvor er I dog " beskedne " igen vil have point. Har valgt at give hcma point for linket http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no67, da jeg i første omgang ikke kunne komme på helgec's side.
Takfor hjælpen til alle.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 29-03-06 09:01

Selv tak.