/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Søger tekst-til-tale program
Fra : kettedk
Vist : 2406 gange
200 point
Dato : 26-03-06 18:53

Hey!

Jeg søger et tekst-til-tale program, hvor man kan indtaste en tekst,
og så bliver den "læst op".. Der skal være mulighed for at gemme teksten som en lydfil!

//Kettedk

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 19:26

Brug Windows indbyggede.
Ellers bliver det svært at finde et ordenligt program.

Kommentar
Fra : tbayh

Dato : 26-03-06 19:33

yes windows indbyggede

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-03-06 19:45

"ViseOrd" "Vitex" "Vital"
bruges af ordblinde og er fantastisk
desværre er de temmelige dyre

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-03-06 19:47
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-03-06 19:57
Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 200 point
Dato : 26-03-06 19:57

Jeg bruger et program der hedder Speakonia. Det kan det du ønsker. Det kan hentes gratis på:

http://www.cfs-technologies.com/home/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-03-06 20:01
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-06 20:04

Jeg stillede selv et spørgsmål: http://www.kandu.dk/Spg79728.aspx

Det gav mig løsningen:

Nemlig Speakonia. Håber det også hjælper dig. Det taler KUN engelsk. Alle dansktalende programmer er dyre.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 20:08

Der findes, mange gode programmer, men sjældent et der virker som det skal.
Så bare prøv dig frem,
Og når du finder svaret, så LÆG det lige ud i TIPS, da der er rigtig mange, der savner et godt program af den art.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 20:12

Kan huske, jeg engang rendte ind i et SKI godt et, der læste teksten, når musen løb over teksten.
Men om den kunne/kan Dansk ??????
Men vil gerne rende nettet rundt for dig,,, en anden dag, end denne,,, da det ikke er et lovligt program.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 26-03-06 20:14

Men om det kunne gemmes ???
Så tror jeg, at jeg husker/tænker forkert.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 26-03-06 21:04

Hej, TextAloud kan det du efterlyser:

http://www.nextuptech.com/TextAloud/index.html

Du kan høre et eksempel på dansk her:

http://nextupdownloads.com/scansamples/Nanna.mp3

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-06 21:23

Lars - Jeg har aflyttet den sidste, og det lyder da danskt. Men der tages ikke hensyn til kommaer og punktummer o.s.v. Dette betyder at talen bliver meget vanskelig at forstå. Mit bud ER kun engelsk, men man kan altså gemme lyden som det ønskes. Som andre har sagt er dansk-sprogede tekst-til-tale programmer dyre og de kan ikke gemme som lydfil. Det KAN Speakonia.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-03-06 21:43
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-03-06 23:25

ferik_ - Hvis du har en specialviden, så kom med den. Hjælp spørgeren så godt som du kan.

Dit link er KUN til en forside. Ved du ikke mere? Kan og VIL du ikke hjælpe mere, så hold din kæft.

OK. Du får endnu en chance. Kom så med det!!!!

Hvis du VED OG KAN så kom med det, det er det der bliver spurgt om. Dit LINK kan enhver idiot jo selv finde på Kandu.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 26-03-06 23:38

Arne for pokker da GRRRRRRRRRR

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-03-06 00:17

jeg troede at det var Kettedk, der styrede dette ?
hvis der er opfyldende ? kommer de nok
hvis arne.jakobsen vil det, syntes jeg at han skulle oprette et ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-06 00:22

vil.du - Hvad er det lige der er galt? Udtal dig, forklar dig, eller hold kæft. Hvor svært kan det være??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-06 00:29

ferik's link hjælper ikke spørgeren. Det er kun et simpelt link til Hjælpemiddel-centralen. Jeg pisser ikke på ferik, beder ham bare om at hjælpe eller holde kæft. At linke til hjælpemiddelcentralen, er det samme som at sige til en tisse-trænende dreng/pige: "Sæt dig over i grøften". Det ER ingen hælp.

Og hvis du vil.du heller ikke kan hjælpe, så hold din kæft. Hvor svært kan det være?

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-03-06 00:29

Så røg den tråd

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-06 01:00

Nej sofus det gjorde den ikke. Jeg er kommet med en brugbar kommentar.
DU er ikke kommet med:

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
Brug Windows indbyggede.
Ellers bliver det svært at finde et ordenligt program.

Det er noget vrøvl.
Jeg er kommet med en kommentar med et link til et program der KAN.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-03-06 01:01

Centralen har meget,,,, men ikke det der bliber spurgt om.
Har været oppe før
Og TDC kan heller levere SKIDTET, det kan de godt, men det KOSTER.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 27-03-06 01:05

Vil du betale, kan du få, men gratis er det IKKE.
Prøv TDC, det er det nærmeste du kan få noget der virker.
Hvis ikke du kan bruge nogle af disse foreslag

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-06 01:06

Gu røg tråden ikke. Men såvel vil.du som ferik bør lære at holde sig til tråden. Hjælpe eller holde kæft. Undskyld mit Fransk. Hæhæ.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 27-03-06 01:10

kettedk. - Har givet dig mit svar tidligere. Resten har bare været samtaler med andre Kanduer.

Hygge.

Godkendelse af svar
Fra : kettedk

Dato : 01-04-06 20:00

Tak for svaret arne.jakobsen.