/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD på fjernsynet
Fra : bente64
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 28-11-02 21:46

Jeg har lige købt en ny pc med dvd drev. Jeg kan se film på computerskærmen, men det er jo ikke så fedt på en 17" skærm. Hvordan forbinder jeg til fjernsynet? Fjernsynet er ret nyt, hvilket kabel skal jeg bruge? Jeg har selvfølgelig en brugsanvisning til pc'eren men den er temmelig kortfattet, og afsnittet om dette her forstår jeg ikke! Håber at nogle af jer kan hjælpe, jeg skal nok prøve at komme med flere oplysninger hvis det er nødvendigt.

MVH Bente

Kommentar
Fra : funkyfarz

Dato : 28-11-02 22:01

Du nævner ikke om dit grafikkort har en TV udgang.
(Typisk er rundt stik (s-video) ved siden af din monitor udgang)
Det skal det have for at kunne se DVD på dit fjernsyn

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 28-11-02 23:55

Det har den

Accepteret svar
Fra : funkyfarz

Modtaget 50 point
Dato : 29-11-02 08:16

Følgende stik skal bruges:
1. Til billede skal du bruge : s-video til phono. (et stik med s-video (han) i den ene ende og phono (hun) i den anden)
2. Til lyd skal du bruge: mini jack til phono (forbindes til lydkortet) (stik med minijack(han) i den ene ende og 2 phono (hun) iden anden)
3. Scartstik med phonohunstik.

På scartstikket er der 3 phono hunstik (normalt rød, hvid og gul)
Fra grafikkortet sættes phonostikket i det gule i scartstikket
Fra lydkortet sættes det røde og hvide phonostik i de røde og hvide i scartstikket

Du skal sikkert sætte dit grafikkort til at benytte TV udgangen.

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 29-11-02 15:20

Tak for hjælpen

måske kan du også komme nærmere ind på hvordan jeg sætter grafikkortet til at benytte tv udgangen

Kommentar
Fra : funkyfarz

Dato : 09-12-02 12:19

Det kommer lidt an på hvilket grafikkort du har.
Jeg vil mene du skal gøre følgende (Virker på mit RIVA TNT2 grafikkort)
- Start -> Instillinger .> Kontrolpanel.
- vælg instillinger for "Display" eller "skærm"
- Vælg settings (Sidste faneblad til højre)
- Klik på Avanceret knappen.
. Her akulle du kunne vælge hvilken monitor du vil benytte