/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Flere HK.
Fra : bepo
Vist : 737 gange
150 point
Dato : 26-03-06 12:37

Hej!
Som 20 årig kørte jeg MC'er 5-600 cc. BSA/ NIMBUS, senere VICTORIA (2 taktere), senere igen
HUSQVARNA, og nu, i en alder af 76, kører jeg SUZUKI GZ250, - den er jeg godt tilfreds med, den passer bedre til mit gemyt nu, men på motorveje er det ikke særlig spændende ar overhale (faktisk lidt farligt) Det går nemlig for langsomt (forlidt HK).
Så er det jeg spø'r! Kan et andet luftfilter + en anden udstødning gøre en lille forskel.
Er der andre muligheder vil jeg da gerne høre om det (det skal altså ikke koste en million).
Som det er i øjeblikket skal en overhaling planlægges, og det er lidt træls!

Håber på snarligt svar!

Mange hilsener fra bepo

76 men kører som en 30 årig!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-06 13:02

Nej, ikke noget der effektmæssigt kan måle sig med økonomien idet.

Din MC vil blive dyrere at køre på, og en anden udstødning må ikke larme mere end den der sidder der, et andet luftfilter kan medføre at du skal have opjusteret maskinen m.h.t. benzin/luft/tænding.

Køb noget med nogen flere HK hvis det du har er for underdimensioneret.

Det er meget godt med alle de der små smarte 125 og 250er maskiner.......men de kan bare ikke nok, og nu er Suzukien godt nok i den billige ende i størrelsesklassen, men ellers synes jeg, at de der små maskiners pris slet ikke står mål med det man får........nemlig noget der ikke kan meget mere end en tunet knallert, og dur ikke til langturs og motorvejskørsel, men er fine til bykørsel som et transportmiddel.

mvh dova, der kører på Suzuki 400 af ældre årgang, som jeg nogen gange synes kan for lidt

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 26-03-06 13:21

Hej dova!
Jeg skal åbentbart spekulere i en større mc, den må jeg tygge lidt på !jeg skulle nok aldrig ha'
solgt min BSA!! Du syntes 400 cc er for lidt, men i mit tilfælde tror jeg det er nok.

Hej fra bepo

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 26-03-06 19:24

Hej bepo.
Du må til lommerne- køb en større.
Der er ikke meget spark i en 2½er.
Jeg vil måske købe den til min kæreste!
Nilsg
P.S. der er ikke lommer i det sidste sæt tøj.

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 26-03-06 23:06

Til nilsg!
Ak Ja! - Jeg kommer jo nok til at dykke engang i lommerne, det mener både dig og dova, men jeg vil dog lige bemærke at jeg følger fint med i trafiken, med mine 250 kubik, blot kniber det på motorvej!, men ok! jeg vil prøve at finde lidt flere kubik på nettet.

Hyg jer bepo

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 07-04-06 20:46

For ca. 200.- kr får du et udemærket kort over Danmark - så kan du jo planlægge turene uden motorvej
Det er da meget sjovere.......

venlig hilsen Niederhof
XT550 og XT600 kører MED passager....

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 08-04-06 19:01

Hej! Niederhof
Du er vist en vittig sjæl, og jeg kan da' sagtens ta' en spøg. Men nu skal du se her, jeg er ved at skifte til en XS650 ,- så kan du få en tur på bagsædet, og så sparer jeg iøvrigt landkortet.
NB! Håber den er klar efter påske.

Mange hilsener fra bepo, og god påske!

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 09-04-06 12:46

Hej Bepo
Nu var det altså ikke ment som et tilbud om at komme på bagsædet - men bare en konstatering af at os uden de mange hk, også kan nyde at køre mc - og at jeg (og resten af familien) hellere vil "ligge og kroge den" på de mindre veje, end ræce på motorvejen.....
Jeg har faktisk altid et godt trafikkort med i tanktasken...
Held og lykke med XS'eren - en rigtig slider

mvh Niederhof