/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Alternativt operationssystem?
Fra : kjullen
Vist : 522 gange
300 point
Dato : 26-03-06 12:12

Hej.
Da jeg efterhånden er død træt af Windows og Messenger. Man kan skrive og ringe til dem i en uendelighed - INTET svar.
Nu ophører de tilmed med opdateringer af Windows XP Home fra nytåer af.
Nu vil jeg gerne skifte styresystem, men det skal ske, så jeg kan bruge mine nuværende programmer.
Er der nogle realistiske alternative muligheder?
mvh
Thomas.

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 26-03-06 12:20

Da du intet skriver om hvilke programmer du anvender, er det svært at hjælpe dig.

Men du burde overveje Linux med en grafisk brugerfalde på.
Der findes der også en windowssimulator, så du kan køre flere af de mere seriøse programmer på Linux, hvis de endda ikke findes i en bedre og gratis udgave til Linux, hvilket nogle gange er tilfældet.

Windows Vista kommer først om et års tid, så den er ikke lige på trapperne.

Alternativt må det hedde windows 2000.

Mogens
http://www.easywebhost.org/
- webhotel fra 7 kr. md. - gratis oprettelse

Kommentar
Fra : kjullen

Dato : 26-03-06 12:49

Hej.
Jeg har så mange programmer efterhånden, at det ville være et flerdagsprojekt, at nævne dem, men et par stykker:
Photoshop 7.0.
OpenOffice.
Photoshop Elements 3.
FrontPage.
Og ca. 150 andre.
mvh
Steen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-03-06 13:40

Måske skulle du overveje Mac http://www.apple.com/macosx/

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-03-06 14:55

opgradere til
XP Pro eller mediacenter
ved opgradering skal du ikke installere alt igen.....men fortsætter bare med pro ell.
mediacenter.
de programmer du har nævnt kører videre uden problemer.

hvor har du hørt home ver. stopper - link ??

Kommentar
Fra : kjullen

Dato : 26-03-06 20:55

Hej.

Stoppet for opgradering af XP Home har jeg læst i det sidste nye PC Planet.

mvh

Steen.

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 30-03-06 21:41

Hej, skift til Linux.

Jeg kører selv Suse 9.3 og det styrer. De fleste programmer er gratis og man kan finde alt det man skal bruge på nettet.

Desuden lærer man en masse nye ting

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 30-03-06 21:48

linux!!!

Vil klart selv foreslå Novell SUSE, men da du gerne vil beholde nogle Micro$oft produkter, er Xandros Desktop Deluxe måske den vej du skal gå istedet. Der kan man nemlig afvikle windows applikationer

Vh fluffy

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 30-03-06 22:07

man kan afvikle Windows applikationer i hver enkel linux distribution, men hvis du virkelig vil kaste dig ud i den gratis verden så skulle du nok kigge forbi linuxin.dk, hvor de er klare til at hjælpe nybegyndere samt kigge forbi klid.dk/sw, hvor du kan finde guider til at installere de seneste linux uden at hente mange mb af filer først...
Som alternativer til de programmer du benytter kan nævnes:
Photoshop 7.0. - GIMP, som er et gratis OSS billedemanipulationsprogram og desuden kan Photoshop afvikles over Wine i Linux
OpenOffice. - OpenOffice kører native i linux så der behøver du slet ikke bekymre dig.
Photoshop Elements 3. - Stadig GIMP eller programmet over Wine.
FrontPage - Kan afvikles i Wine, ellers er nvu meget god...
Håber at det gav lidt belysning på sagen.