/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hjælp til GoLive CS
Fra : vixen
Vist : 615 gange
200 point
Dato : 26-03-06 12:04

Hej, er der nogle der ved hvordan man centrere en side i GoLive? Jeg er sikker på at det er enormt simplet men jeg kan ikke finde det!!!
Min side sidder i øjeblikket helt ude til venstre af browseren og jeg vil gerne have at den til alle tider centerer sig selv i browser vinduet?
På forhånd tak
Vixen

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-03-06 12:32

Nemmeste er at sætte siden op med en tabel og så vælge at centrere den.

hilsen amanda

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-06 15:15

Og så er der andre web-editorer der er langt mere brugervenlige!
Hvorfor gøre det mere besværligt end det er ?

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 26-03-06 16:14

Kan man ikke gøre det uden en tabel?

Jeg kender kun Dreamweaver og frontpage (som jo er en joke!!), og i forhold til dem så er jeg rimelig glad for GoLive, men det er måske fordi jeg også bruger Illustrater, Photoshop og InDesign fra Adobe??

Vixen

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 26-03-06 16:15

P.s hvordan centrere man en side med frames så??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-03-06 16:51

Nu ved jeg ikke om du i stedet, mener table, men hvis du henter det ind og sætter:
Kode
<CENTER> Teksten der skal centreres! </CENTER>

Så vil teksten blive centreret i den rude det står i, uanset om det er en TABLE eller FRAME
Prøv evt at hente Stone's Webwriter og rediger tekstsiden i denne!
http://www.webwriter.dk/

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 26-03-06 21:08

Jeg har en side med frames, 3 stk og den vil jeg gerne have centeret på siden (der er ikke nogle tables nogen steder)?

Accepteret svar
Fra : dd8660

Modtaget 200 point
Dato : 27-03-06 17:33

Når du opretter en frameside, skal du huske at vælge det frameset, der har variable right og left. Hermed kan du indstille din midterste frame til den bredde du gerne vil have din hjemmeside i. Den venstre og højre frame er variable, dvs, de giver sig i størrelsen svarende til browservinduets størrelse.

Hvis du ikke har trukket det rigtige frameset ind første gang, kan du indstille dette i inspectoren. Husk at der er to faneblade i inspectoren når du klikker på en frame. "Scale" funktionen er den du skal vælge i bredden til din venstre og højre frame...

Held og lykke...

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 27-03-06 19:29

Tusinde tak for svaret dd8660, det var lige det jeg havde brug for
Vixen