/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Bliver min hjemmeside misbrugt
Fra : renekure
Vist : 661 gange
300 point
Dato : 26-03-06 10:53

Hej alle

For en uges tid siden lagde jeg min hjemmeside www.xfoto.dk ud på nettet.
Jeg har ikke lavet nogen som helst former for reklamer/popup eller andet snavs på siden.
Men igår skulle jeg vise siden for en anden på hans maskine, og der fangede hans pop-up blokerer, et pop-up vindue.

Vi tillod pop-up vinduet midlertidigt, og det viste sig at være reklamer fra "ilead.itrack.it".

Hvordan kan sådanne noget ske. Det virker jo som om det er min side der er skyld i at folk belemres med pop-up reklamer - og det er jeg rigtig ked af. (jeg hader reklamer i pop-up)

Men når jeg går ind på min side, på min egen computer, kommer der ingen reklamer.

Jeg er forvirret, så jeg håber at nogen kan hjælpe.

Fortsat god søndag til alle

Mvh René

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 11:06

Din kammerat har 'snavs' i form af Spy-/Adware på sin maskine. Din hjemmeside fejler intet!

Han bør rense sin maskine med et af disse programmer : http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm

F.eks. SuperAntispyware. Derefter vil jeg anbefale at han installerer SpywareBlaster som forhindre at man får skidtet igen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 26-03-06 11:10

Jeg har lige været inden at kikke på din side. Der kommer ingen pop-up hos mig. Så tror du ikke det kan være din vens maskine der er noget med ?

Mvh: Monsen.

Accepteret svar
Fra : sikkerhedsmargin

Modtaget 310 point
Dato : 26-03-06 11:11

Årsagen er ret simpel....

Du har eksterne links i form af bl.a. tællere på din side.
Når nogen ser din side henter du et script hos den som tilbyder dig tælleren, det er højst sandsynligt en af dem, som for at tjene penge på deres gratis service har reklamer kørende.
Pt. kan jeg se 5 forskellige tællere/statistisk tilmeldinger :

newbie.dk
chart.dk
peak.dk
nope.dk
webstats4u.com

Mogens
http://www.easywebhost.org/
Så enten må du leve med det eller bede folk bruge en pop-up blokker

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 26-03-06 11:18

Kan jeg på nogen måde gennemskue, hvilke af mine tællere/statistisk tilmeldinger, der laver balladen, for så må den da bare slettes.
Den tilmelding jeg har mindst tillid til er nok "webstats4u.com", men kan ikke sige om det er den.
Den giver ellers en ganske god (og gratis) statistik.

mvh René

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 26-03-06 11:39

Hejsa

Jeg har google toolbar med popupstopper og den stoppede en popupper da jeg gik ind på din hjemmeside, så du har ret, der er nogle popups.

mvh Timeglas

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-03-06 11:42

Læs de enkeltes programmers FAQ eller send en e-mail til deres support og spørg ...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 11:59

Hmmm..... iLead kommer rigtigt nok fra din hjemmeside og sikkert sådan som sikkerhedsmargin skriver

iLead burde kunne forhindres med SpywareBlaster, men de finder hele tiden nye måder at omgå beskyttelsen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 26-03-06 12:09

Molokyle

Bare fordi der dukker et popup vindue op, når man besøger en hjemmeside behøves det ikke være spyware.

Og samtidig at smide en bruger, som måske ikke ved ret meget om de enkelte produkter ind på en side med 30 eller flere programmer, virker en smule tankeløst.

Hvilket program skal brugeren vælge ?

Mogens
http://www.easywebhost.org/

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 26-03-06 12:16

Rene

Jeg ville finde en hjemmelavet tæller, hvis det er det du mangler og droppe links til eksterne toplister m.m.

De giver dig måske trafik, men er samtidig med til at sløve loadtiden på din side, hvis en af de tællere du bruger til statistik er nede.

Hvilken type webhotel har du ? For så burde det være muligt at lægge en smule php kode fra f.eks. hotscripts ind på din side, uden at denne behøver at tage overhånd.

Alternativt ville jeg nøjes med et statistik modul ala nedenstående :

http://easywebhost.org/stats/

Der har du alle de oplysninger du har brug for om de besøgende.

Mogens
http://www.easywebhost.org/
- Webhotel fra 7 kroner pr. måned.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 26-03-06 14:09

Hej Mogens

Den statistik side du henviser til, er det noget der følger med webhotellet hos easywebhost.org eller hvor får ellers statistiken fra ?

Til alle jer andre:

Jeg har nu fjernet henvisningen til webstats4u.com, og vil gerne vide om der stadig dukker reklamer op, når man besøger siden.

www.xfoto.dk

Jeg sætter stor pris på den hjælp i alle kommer med - tak

mvh René

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 14:48

Klap liiiige hesten sikkerhedmargin:
Citat
..Og samtidig at smide en bruger, som måske ikke ved ret meget om de enkelte produkter ind på en side med 30 eller flere programmer, virker en smule tankeløst.

Ka' du ik' læse indenad?
Citat
F.eks. SuperAntispyware. Derefter vil jeg anbefale at han installerer SpywareBlaster som forhindre at man får skidtet igen.

</MO=LOKYLE>

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 26-03-06 15:02

Nixen, jeg får ingen popup nu ...

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 26-03-06 19:51

Hej Rene

Statistikken følger med webhotellet når man er kunde her.

Det kan også hentes gratis på nettet og installeres på ens hjemmeside, men et af kravene er at du har adgang til dine egne logfiler fra webserveren, hvilket flertallet ikke har, da det som regel kræver at man driver sin egen webserver.

Jeg besvarer gerne spørgsmål om nedenstående, men det falder en smule udenfor kandu.dk's område og jeg synes derfor du evt. skulle benytte formularen på hjemmesiden, så vil du få svar via mail :

http://www.easywebhost.org/index.php?module=FormExpress&func=display&form_id=5

Venlig Hilsen

Mogens
http://www.easywebhost.org/
- Webhotel fra 7 kroner pr. måned.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-03-06 08:47

Statistik kan implementeres i serversidekode som : ASP, PHP, Perl eller SHTML alt efter hvad din udbyder tillader. Der findes i tusindvis af gratis script til download. Du behøver ikke bruge en 'firma' løsning

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sikkerhedsmargin

Dato : 27-03-06 23:25

Korrekt

Men som sagt er der visse begrænsninger, hvis du vil bruge det viste.

Du har næsten aldrig adgang til serverens logfiler og disse er oftest nødvendig, hvis du vil have en ordentlig og fyldestgørende statistik til den side jeg linker til.

Mogens
http://www.easywebhost.org/
- Webhotel fra 7 kroner pr. måned.

Kommentar
Fra : renekure

Dato : 27-03-06 23:48

Hej alle

Jeg har adgang til en fyldestgørende statistik hos mit web-hotel, så egentligt har jeg slet ikke brug for mere. Men for at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, så tror jeg at det var webstats4u.com der lavede disse pop-ups.

Jeg har fjernet denne henvisning, og jeg har ikke hørt fra nogen, at der stadigvæk skulle dukke pop-ups frem når man besøger min side.

Jeg takker for alle svarene herinde - og pointene går til Mogens, der ledte mig frem til årsagen til problemet

Mvh René

Godkendelse af svar
Fra : renekure

Dato : 27-03-06 23:49

Tak for svaret sikkerhedsmargin.