/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikring ved ejerskifte
Fra : bergmand2004
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 26-03-06 10:26

Har sat min MC til salg fra 2001, men hvordan med forsikring hvis jeg sælger den med nr plade på? Den skal jo først synes inden den kan skifte ejer, kører han så på min forsikring indtil han får den synet? Man kan jo ikke omregistrere den sammen på motorkontoret når den skal synes først eller kan man?
Skal jeg hellere sælge den uden nr plade?

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 26-03-06 10:40

Ja det er en tillidssag at sælge med nummerplade på.
Køber skal syne/ejerskifte eller afmelde inden for 3 uger.
Du ´betaler vægtafgift og forsikring i perioden.
I mit forsikringsselskab belaster det ikke min status - hvis køber laver en skade.
- Men check din egen forsikrings betingelser.
Hvad er det for en MC? jeg mangler en 2½er.
nilsg

Kommentar
Fra : bergmand2004

Dato : 26-03-06 10:49

det er en aprilia sr 125 en scooter så den er nok for lille til dig... men den har kun gået 3800 km og står som ny

Kommentar
Fra : RichardStrand

Dato : 26-03-06 11:07

Har du et foto og/eller nærmere beskrivelse

Kunne være interesseret

vh

Richard

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-03-06 12:22

Økonomisk vil der ikke være særlig stor forskel for en ny ejer, om du sælger med eller uden nr.plade. (omregistrering når der er plade på koster knap 400 og en indregistrering når der ikke er plade på koster godt 500.

Det vil bare være lidt mere bøvlet med prøveplade for at køre den hjem og til syn.

Og den kan ikke omregistreres før den er synet og den nye ejer har tegnet forsikring på den.

Og hvis du sælge med plade på, har køber i følge loven, ret og pligt til at syne og omregistrere inden for 3 uger.

Men hvis en køber ikke gør det, er det noget rigtig bøvl, fordi du så i realiteten hæfter for køretøjet indtil der kan findes frem til køberen og nummerpladen kan inddrages.

En anden mulighed er selvfølgelig, at du selv vælger at syne den og sælge den som nysynet.
For det første er den nemmere at sælge, og som regel kan man sagtens hente de penge det koster at syne hjem igen og måske lidt til.
Mange går lidt i "baglås" ved tanken om selv at skulle syne et køretøj....måske bange for der skal vise sig nogen dyre fejl der skal udbedres.

mvh dova

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-03-06 12:33

Når du har synet den og fundet en køber, sælger du den med omregistrering, du beholder registreringsattesten og sørger for at have nye omregistreringspapirer parat, som han underskriver med det samme. Så skal han bare sende et forsikringsbevis eller have et med, og du kan så lave omregisteringen, og har hold i hanke med at det sker.

Hvis han ikke er indforstået kan du jo bare pille pladen af og lade ham trække af med cyklen.

Kommentar
Fra : bergmand2004

Dato : 26-03-06 16:36

richardstrand
Den står til salg på dba.dk og bilbasen.dk til 14.900 der er billeder derinde