/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
eks. disk
Fra : Frederiksen
Vist : 395 gange
200 point
Dato : 26-03-06 09:34

Har en ekstra disk,Maxtor 200 gb, som af en eller anden årsag(børn på pc) er røget ud af systemet, den viser sig nu som et "storage device" hvor jeg før havde den som en partition.Under "disk management " vises den som Disk 1-not initialized-allocated ? Når jeg højreklikker og vælger "initialize disk" bliver den ved med at stå som not..... og valgmuligheden "new partition" kan jeg ikke bruge.Hvordan får jeg den til at fungere igen helst uden at slette indholdet?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-06 10:02

Kan du ikke højreklikke på disken i stifinder (..kan du se den der?) vælge 'Egenskaber' og under fanen 'Funktioner' lave en fejlsøgning ?

Prøv at rense din registreringsdatabase med : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

..ellers tror jeg du må bruge f.eks. Partition Magic for at rode med partitioneringen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : myg

Dato : 26-03-06 12:18

Maxtor eksterne harddiske er ved at udvise en kedelig tendens til at "stå af". Jeg har en 300 Gb, som tér sig lidt i samme stil som din - jeg kan efterhånden slet ikke komme i kontakt med den, og jeg har hørt om flere andre.
Maxtor har da ellers været et anerkendt mærke, men .....
Min ryger til rep. nu, og fremover køber jeg ikke mere Maxtor, men Seagate eller Samsung, som aldrig har voldt problemer.

Kommentar
Fra : Frederiksen

Dato : 26-03-06 14:05

sletter spørgsmålet.Fik den online ved at hive usb-stikket ud/ind nogle gange så var den til at arbejde med,slap dog ikke for at formatere desværre.....Har Partition magic ellers et godt råd

Annuller spørgsmålet
Fra : Frederiksen

Dato : 26-03-06 14:05

ellers tak for interessen