/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lige det her det handler:TIP:
Fra : taliskoko
Vist : 829 gange
10 point
Dato : 25-03-06 23:48

Der har været skrevet meget herinde om "Tip" funktionen, og måden tippene vurderes på og ikke mindst kommenteres på.
Og dette tip http://www.kandu.dk/tip13864.aspx fra Anja5 er et glimrende eksempel på hvordan brugeren "sikkerhedsmargin" ikke har forstået budskabet omkring dét, at bedømme et tip seriøst eller holde snothornet væk.

Det var bare det jeg ville sige.... Hej...

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 26-03-06 07:29

jeg kan kun give taliskoko ret.jeg har selv prøvet at sende tip ind,
men kun negative kommentarer som svar.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 26-03-06 07:55

Jeg synes nu ikke du har ret Taliskoko.

Anja5 er da også gal på den. Indlægget er sgu da ikke et tip!

Anja5 skulle have skrevet det som et spørgsmål.

Har Arne.jacobsen ret?

Der ville så ikke være noget galt i at Anja5 selv kommer med det første svar.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-03-06 07:57

...har osse prøvet, og ikke tippet siden, meeeen

Accepteret svar
Fra : anja5

Modtaget 10 point
Dato : 26-03-06 09:30

anja5 her. Jeg har lagt det som et tip fordi at det er meget vigtigt når nogen som arne.jacobsen lægger helt ukorekte oplysninger om computersikkerhed i et tip . Hvis jeg efterfølgende lagde det som et spørgsmål i rubrikken Sikkerhed ville mange overse det. Det er farligt.

Arne Jacobsen giver udtryk for at Ad-aware er bedre end SuperAntiSpyware. Det er ingenlunde rigtigt. Den gratis SuperAntiSpyware kan fjerne selv hårdt spyware som WinFixer, SpyAxe og SpyFalcon. Det har Ad-aware ingen muligheder for med den efterhånden lidt forældede motor som Ad-aware bruger. Den kan ingenlunde fjerne rootkits.

Der var en som nævnte at jeg svinede arne til. Det ønsker jeg på ingen måde og det har aldrig været meningen, men jeg finder det påkrævende hurtigt at stoppe en information om computersikkerhed der er direkte misvisende. Jeg har ikke selv andel i SuperAntiSpyware, men i andet sikkerhedssoftware som mange af jer herinde bruger. Jeg har ikke mulighed for at kommentere yderligere, da jeg står med det ene ben ude af døren og er på vej til varmere himmelstrøg, så det er ikke uvilje når i ikke hører mere fra mig foreløbig.

Knuz til jer alle!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-03-06 12:45

Jorgen_ros> Jo, men det giver vel ikke andre brugere ret til at reagere som "sikkerhedsmargin" gør det ????? Og en anden problem stilling; Hvorfor skal Anja5 eller jeg, som jeg gør nu, mister point ved at lave dette indlæg. Jeg kan godt forstå Anja5 laver det som et tip. Og var der mulighed for at debattere i TIP-funktionen havde jeg også lagt det der, istedet for at som nu, at smide dyrt optjente point efter det!!!!

Anja5> Det er lige det jeg reagere på. Der er på ingen måde tale om tilsvining fra din side, men derimod et konstruktivt indlæg. (nok et af de mere seriøse længe herinde) Om det så skulle være tip eller ej, ændrer vel ikke på måden man udtaler sig på når man bedømmer et tip.(?)

Jeg er kommet så langt; Er det ikke noget, jeg kan bruge til noget holder jeg mig væk, istedet for at svine det til. Det handler om selvdiciplin. Hvordan kan man bedømme noget, man ikke har forstand på.????

Resultatet er brugerene begynder at holde sig væk med gode tip. Det er sku´ da ærgeligt.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 26-03-06 14:24

Slap lige af taliskoko
Få du ikke 20 point hver dag du logger ind? Er det så surt at bruge det halve på et enkelt spørgsmål, som du har gjort her.

Bortset fra det er jeg da enig i at man generelt kun skal bedømme et tip, hvis man har en rimelig baggrund for at kunne bedømme det. Flere tip er om forskellig software der (hvis man ikke kender det i forvejen) skal hente, installere, afprøve og vurdere før man kan svare. Når man er klar med en fornuftig bedømmelse er tippet lukket (max 5 bedømmelser)

Det er dog pudsigt at nettop tippet, der er årsag til denne tråd har fået 8 bedømmelser?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 26-03-06 15:16

Citat
Slap lige af taliskoko
Få du ikke 20 point hver dag du logger ind? Er det så surt at bruge det halve på et enkelt spørgsmål, som du har gjort her.

Jeg er helt rolig, men skal jeg/man gøre det hele tiden, når man vil dele et tip med folk, som ikke egner sig som et tip, så er den jo gal. Jeg har feks. lige lavet et tip om at man ikke behøvede at indtaste sin mailadresse når man "skrev under" på et ønske om billigere ADSL på nettet. Dét synes de hellige tre konger ikke om... HAGLET NED -15 påæng og med det her -10 Dvs. -25 Det vil igen sige, jeg er bagud med 5 påæng. På to indlæg. Men jeg er heeeeeelt rolig...

Godkendelse af svar
Fra : taliskoko

Dato : 27-04-06 11:30

Tak for svaret anja5.