/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Ang. Grafikkort og opløsning
Fra : HanSSoN
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 25-03-06 19:29

Hej alle sammen!

Jeg er ved at købe en ny bærbar pc..Og der sidder en ATI Mobility Radeon 9200 64MB grafikkort i..Jeg har prøvet at søge lidt på nettet, men kan ikke rigtig finde nogle test på denne grafikkort. er der nogen der ved hvor man kan finde sådan en side, hvor de tester grafikkort,,Og hvor det også er test fra lidt ældre grafikkort.

Er der nogen der ved hvad for spil dette grafikkort kan trække. bærbaren er en Compaq (HP) zt3020ea , Intel Pentium M 1.5GHz Processor med Intel Centrino, 512MB DDR SDRAM, 64MB ATI Radeon 9200 Mobility IGP...
Kan den trække Half-life 2, måske ikke i fuld opløsning, men bare køre det!

På min bærbar som er en Fujitsu siemens Amilo L6825. Det er den gamle bærbar jeg har, Der kan man ikke kan få fuld skærm, når man sætter opløsningen ned f.eks fra 1024*768 til 800*600. Så kommer der en sort ramme rundt. Hvorfor er det den gør det? det er en XGA TFT aktiv display 15.1.
Jeg har prøvet alt!..prøvet at finde nogle indstillinger i bios og i windows, men kan ikke finde nogen indstillinger som løser dette problem....hjæææælp.

Mvh Jesper Hansson.

Kommentar
Fra : Zwekja

Dato : 26-03-06 14:39

hmm måske hos producenten eller leveandøren?

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-06 16:22

Den nye bærbare kan ikke trække særlig mange spil. Det er grafikkortet alt for gammelt til. Især da ikke med kun 64 MB ram som den endda deler med rammene.

Nej find du dig en med et dedikeret grafikkort af god type.

For at kunne hjælpe dig vil vi gerne vide hvor meget du er villig til at ofre på en bærbar.

Når du sætter opløsningen ned vil der komme en sort ramme rundt om billedet, da antal prikker ikke passer med skærmen, men det kan du vel justere dig ud af ved hjælp at skærm indstillingerne, hvis der da er knapper til det. Men hvorfor vil du ned i opløsning, er det for at kunne spille spil. Nu er en bærbar jo ikke normalt den bedste til spil, da det kræver mange kræfter og strøm og det er jo ikke lige det en bærbar er bedst til.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 26-03-06 23:41

Har også lige solgt den gamle bærbar. Så det er ikke et problem længere. hehe.

Jeg ved godt at den ikke er til at spille på men vil bare vide hvad den kan trække...
f.eks diablo 2 og counter-strike 1.5 eller 1.6 sources. måske Quake III eller doom 3 måske..lol måske ikke doom 3.! eller måske nfs underground 1 + 2...

Bare hvis der er nogen der har prøvet på en bærbar ligende den jeg har....!!!!

Mvh Jesper.

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-03-06 22:38

Jeg har modtaget min nye bærbar... den er sku ikke så ringe som folk skriver inde på forumene...
Jeg kør både Max payne 2 i 1200x800 flydene og counterstrike selvfølig heller ingen problem.. Også NFS U køre rigtig godt... Jeg må sige det radeon 9200 overrasker mig godt nok! den hadde godt nok lidt problemmer med Doom3 hehe. Men jeg kan sagten anbefale dette kort i en bærbare, lidt endnu. selfølgelig er det ikke det bedste kort på markede, men nu heller ikke det dårligste.

Men tak for svarene!

Mvh Jesper.

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-03-06 22:40

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 31-03-06 15:52

Tillykke med din nye bærbare.
Jeg har selv en Zepto 6515WD med 1,5GB ram og et Nvidia 6600 Go m. 128MB ram på . Den kører også bare det meste uden problemer.

Tak for point