/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
turbo!!!
Fra : a_krogsh
Vist : 1365 gange
200 point
Dato : 28-11-02 18:12

jeg har et par skøre venner der postår at man kan få en turbo til en motorsav. og så postår de tilmed at man kan sætte den på en scooter. er der nogen der kan hjelpe mig med mit lille problem. og måske fortelle hvor man kan købe en

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 200 point
Dato : 29-11-02 07:49

turbo ? Til en motorsav ???

Øhh, min sunde fornuft siger at de må være rablende åndsvage, der er altså en del forskel på en knallert og en motorsav...
Motorsaven skal kunne trække en lille bitte motor der trækker en kæde rundt.... En knallert motor skal kunne trække en hel knallert op i fart...

Såe... Jeg tror du er blevet gasset af dine venner.... Og hvis det skulle passe, skal det da være en monster stationær motorsav fra et savværk eller et eller andet....

Jon

Kommentar
Fra : sc0pex

Dato : 30-11-02 20:30

man kan ikke sætte turbo på en 2t motor, da der på et tidspukt er indsuning og udstødnigkanal åben, og det vil medfølga at benzi gasblanding ender i udstødningen, i stedet for i cylinderen. og om man kan sætte en motorsavs motor på en knallert tvil jeg stærk på. men man kan nok få en 5hk motorsav, så helt umuligt er det nok ikke hvis man sitter den på en maxi eller sådan.

Se min side. www.friserverplads.dk/mini-racer

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 01-12-02 09:32

det er rigtigt nok, at hvis du køber en 5 hk, motorsav kan du saktens putte den på en maxi, men der er jo altså en DEL forskel på om den skal kunne trække en lille kæde rundt eller en hel knallert... og desuden er det jo ikke noget man kan bygge "til" en knallert, da det jo ikke passer nogen steder på en knallert, hvilket vil resultere i at du skal pille hele motoren af (næsten) og så forsøge at sætte motorsaven's motor på så den passer med knallertens tandhjul osv.. Det er ikke umuligt, men bestemt ikke noget jeg vil anbefale... og desuden det er jo ikke fedt at ha en motorsav's motor på, hvis lortet over hovedet ikke kan trække knallerten (og slet ikke med en person oven på)....

Derimod skulle du prøve at tjecke priserne på gamle græslåmaskiner (dem man sidder oven på) der er nogel af dem der har monster mange heste, og hvis du piller lidt ved motoren kan du godt få den til at kører pænt på en maxi ol.

Godkendelse af svar
Fra : a_krogsh

Dato : 07-12-02 19:01

Jeg har fået opklaret gåden, jeg har snakket med en turbo spicialist og han siger at en turbo aldrig vil virke på en 2t da udstødningsgassen nermest bliver suget ud. og den extra modstand en turbo vil give får den til at gå dorligere.
tak for hjælpen

Anders

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 07-12-02 19:04

nemlig.... Tak for pointne...

Kommentar
Fra : smut

Dato : 07-12-02 20:49

he he i er jo blevet vanvittige.. ja krogsh du har fuldstendig ret det ville gå helt galt MEN jeg tror måske man kunne bruge en kompressor den drives ikke af udstødningen men den bliver normalt trukket af en tandren så hvis i kan finde en der er lille nok burde det teoretisk set kunne lade sig gøre.
hvad med og prøve med lattergas? DET kan lade sig gøre men pas nu på i ikke får et topstykke i panden
hvorfor ikke bare tune på normal vis jeg har selv en vespa ciao der går godt og vel 90 og den har jeg bygget en variator fra en jog på såååå bare kom an den vejer kun 39 kg så den er pænt hurtig

Kommentar
Fra : mcrasmus

Dato : 27-04-03 12:40

køb lattergas/nos til scooter/knallerter:http://www.speed-sports.com/holley/index.html
en af mine venner har det på sin puch maxi den render 155 km/t
husk at skifte til racer krumptar og forstærk stellet for en sikkerheds skyld.

mvh rasmus

Kommentar
Fra : BOFFEL

Dato : 02-11-03 16:41

hej jon jeg tænkte på det du sagde om græslåmaskiner og kan du ikke lige give nogle hint om vilke maskiner man skal vælge????

har nemlig selv en puch maxi og prøver at tune den for vildt.........

Kommentar
Fra : CiaoStyrer

Dato : 13-11-03 21:43

hmmmm, en motor fra en græsslå maskine... Vi har selv en stående.... Har været ude og kigge på den... jeg nægter at tro du kan få plads på en maxi, til den motor.. er enorm,.,.,.,.