/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Lacie skærm snart færdig
Fra : grounded
Vist : 457 gange
100 point
Dato : 25-03-06 17:40

Jeg har en Lacie Electron19 blue CRT skærm købt som ny i juli 2003.
For 6 måneder siden kunne skærmbilledet pludselig ændre sig i resolution,
og blev frygtelig aflang i størrelses forholdet.
Nu sker der det efter at den har været tændt i 1-2 minutter, at skærmbilledet
forandrer sig til en tynd 3mm horisontal streg.
Og det er umuligt at se noget som helst, og genstart hjælper ikke.
hvis Pc er slukket i 1 time virker skærmen påny i 1-2 minut.
Jeg har tilsluttet en anden skærm til pc`en og den virker (ikke defekt grafikkort)
Lacie skærmens kabinet afmonteret og blæst ren for støv. (ikke varme problem).

Er der nogen som har en ide om hvad problemet kan være.
Hvad med fabriksgaranti, er den ikke 3 år eller mere ?
Det er totalt latterligt at en sådan relativ dyr skærm står af

på forhånd mange tak.
Thomas L.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-06 18:04

Har du prøvet at hive power kablet ud af kontakten og lige vente i 30 sek. Somme tider har elektrinik det med at lige skal nulstilles. (en halvdårlig lodning kan sommetider "afhjælpes" på den måde)

Ellers ser det ud til at der er 3 års garanti og ombytningsret på skærmen. Så det er bare ned til forhandleren og få den repareret.
Den er vel ikke købt hos Computerstore, for når man søger på navnet dukker deres butik op adskillige gange

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 25-03-06 18:08

Hej Thomas

Jeg har en Lacie-skærm, jeg troede der var stået af for et par år siden ... der var sort skærm. Der var ingen forhandlere/værksteder i nærheden, der ville kigge på den, "det kunne slet ikke betale sig". Heldigvis kom jeg i tanke om, at det nok var en god at kontakte min bror, der er elektromekaniker og bor ca. 100 km væk. Min mand kørte afsted med skærmen, som min bror skilte ad, satte en ny sikring i og lod den stå og køre mens de spiste aftensmad. Det gik fint og derefter kørte min mand hjem igen. Skærmen har virket upåklageligt siden, sikringen koster vel en 3-4 kr. ... en ny god skærm ??? Det er dog lidt af et arbejde at nå ind til det sted, hvor sikringen sidder, men det kan lade sig gøre.
Jeg ved ikke om det er sikringen, der er ved at stå af på din skærm, men vil blot nævne at det ikke er sikkert den skal kasseres allerede. Hvis der er 3 års garanti, burde den jo dække.

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 12-05-06 23:56

Hej Grounded,

Når billedet skvatter sammen, så prøv at daske monitoren en på siden ( det kan godt være du skal være lidt hård alt afhængig af din størrelse og kræfter) hvis billedet retter sig op el. flimrer som om det gerne vil op at stå, ja så har du en kold lodning, det tager normalt 15 - 30 min at lave. Hvis billedet ikke retter sig eller flimrer så er det din vertikale afbøjning der er stået af, så tager det ca. 2 timer plus lidt komponenter.

Kommentar
Fra : grounded

Dato : 13-05-06 08:22

Tak til alle for de gode svar.

Der er sket det siden sidst, at jeg kontaktede Goecker hvor jeg havde købt skærmen.

Jeg havde heldigvis 3 års fabriksgaranti fra fabrikken (3 mdr) tilbage, og jeg skulle skrive en forklarende mail til Lacie Support i Sverige. Fejlen hørte under garantien og proceduren var følgende:

1. Udfyld en del papirer sendt til dig som mail fra Lacie Sverige og fax dem tilbage.

2. Inden 5 dage kontakt DHL, som afhenter og sender monitoren til Frankrig. Lacie betaler.
( man skal selv pakke den forsvarligt ind. Hvis der opstår en skade på monitoren undervejs, dækker garantien ikke, og hvad værre er, du hæfter selv for regningen til DHL samt skal betale 80% af prisen på den "nye" monitor som allerede er på vej fra Frankrig.

NB: Der er mange forholdsregler at overholde mht, garantien. Oplysningerne modsiger en del steder hinanden. Blandt andet må du ikke have taget plast-kabinettet af skærmen, men derinde under ligger sikringen. Og den skal man tjekke først. osv.osv.

Men jeg fik en "ny" monitor fra LAcie, og den fungerer upåklageligt. Og jeg har indtil videre ikke fået en regning, puha...

MVH
Thomas L.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-06 10:45

Hej Thomas

Ja det var da godt du fik en ny skærm og lad os da håbe at der ikke kommmer en regning.

Jeg sendte engang en fladskærm til rep på garantien i original emballage inkl al flamingo og hvad der nu hørte til. Da fik jeg besked på at den var beskadiget under transport og at den ikke var pakket forsvarligt ind i original emballage, og var derfor ikke omfattet af garanti. Heldigvis havde jeg taget et billede af skærmen både før og efter indpakning så da de fik dem tilsendt pr. mail var der pludselig ikke nogen problemer, jeg fik sågar en helt ny skærm.

fijala