/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Inkjet papir i en laserprinter
Fra : johnnyBP
Vist : 1878 gange
20 point
Dato : 25-03-06 15:26

Hej
jeg overvejer at anskaffe en farvelaseprinter nu de er kommet ned i en pris svarende til hvad en sort hvid laserprinter kostede for nogle få år siden.
Jeg har imidlertid ret meget højkvalitets fotopapir til inkjet til overs, men inkjet er jo rasende dyrt i blæk.
Kan mit inkjet fotopapir anvendes i en laserprinter ??
MVH
Johnny
PS 20 point er desværre alt hvad jeg har tilbage, jeg ville godt give lidt mere for svaret.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-03-06 16:03

Ved ikke hvordan det går med fotopapiret, men med almindeligt inkjet papir sker der det, da det bøjer lidt, når det har været igennem laserprinteren. Det retter sig dog ud når det lægges i pres.

Clou

ps: det skulle da heslt ikke være antallet af point, der afgør om man får svar, vel?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 25-03-06 16:28

Jeg har prøvet at bruge inkjet fotopapir i min farvelaserprinter. Tænkte ikke engang på, at der kunne være et problem i det. Det var ganske vist kun et lille billede, der skulle bruges til et nyt pas, men der var ingen problemer. Billedet blev OK
Men hvorfor ikke spørge dér, hvor du vil købe den nye printer.
Enig med clou. Point betyder ikke en dyt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-06 16:55

Det betyder intet. Jeg har både en inkjet og en farve laser og de deler papir

Kommentar
Fra : johnnyBP

Dato : 25-03-06 17:18

Det jeg frygtede var om Højglans inkjet fotopapir ville smelte på de varme ruller i en laser printer eller at toneren fra en laserprinter ikke ville binde på et højglans inkjet fotopapir.
Er der nogen der har oplevet ubehageligheder i den retning??
Johnny

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-06 17:25

Det tror jeg ikke er noget problem, men jeg er da ikke sikker. Jeg har ikke selv brugt højglans papir men kan ikke forestille mig at det skulle være et problem.

Jeg surfer lige lidt for at se om jeg kan finde nogen der ved noget om det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-06 17:43

Tja det er ikke lige let at finde det korrekte svar, men jeg faldt over en online butik der sælger papir til begge typer printere og der er godt nok ikke det samme.

Det kunne da være du skulle prøve at spørge inde på nogle af de forums der omhandler specielt foto

Annuller spørgsmålet
Fra : johnnyBP

Dato : 28-09-06 21:10

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål. Hewlett Pachard oplyser at det ikke er et problem for deres Printere, hvilket jeg har fået bekræftet i praksis.