/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
medion 8808
Fra : krasno
Vist : 3113 gange
169 point
Dato : 25-03-06 15:15

Hej
Er der nogen der har købt den nye 8808 fra Medion i Aldi?
- og er der nogen der har afprøvet DVB-S tuneren?
Kan der ses betalings kanaler på den? eller er det kun free-to-air kanaler?
Der står i Aldi's reklame at fjernbetjeningen ikke fungerer ved brug af DVB-S tuneren som det eneste? dette lyder da underligt efter min mening...?
Jeg læste noget om at flere af de DBV-T tunere der er på markedet lige nu ikke kan vise danske undertekster, kan disse vises på Medion PC'en eller ?

Mange spørgsmål, som kassedamerne i Aldi ikke ved så meget om, hvilket vel også er for meget forlangt :)

MVH
Anders

PS ellers en PC med mange muligheder, indeholder egentlig alt, måske lige bortset fra en DAB-radio og en kaffemaskine..

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-03-06 17:07

Hej

Den ser da okay ud, men jeg tror det er medie programmer som pinnacle etc, som du bruger til fjernsyn. Du skal have satelit modtagelse, antennestik osv ved siden af. Ellers funker det ikke. Du skal ihvertfald IKKE købe den pga dmedie funktionerne. Dem kan du købe billigt nu til din egen pc. Ja, du kan sikkert godt se betalings kanaler på den, men så skal du jo lige have tilslutning med parapol ELLER hurtigt bredbånd inkl tv pakke fra feks TDC.. Men det koster altså!

Men ellers ser den god ud. Men den kræver en del ekstra udstyr hvis du vil den skal virke med alt som står i reklamen...

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-03-06 17:09

Tjek forøvrigt lige denne site....http://www.medion.com/dk/

Kommentar
Fra : krasno

Dato : 25-03-06 17:51

Hej tbyaj

der er iflg Aldi og Medion Support indbygget DVB-S + DVB-T tuner, antennestik på bagsiden til 2 paraboler samt 2 stk, antenner for DVB-T samt analog TV.
Så det eneste ekstra udstyr er vel den parabol jeg har i forvejen, og en antenne til analog/ DVB-T TV, hvilket jeg også har i forvejen.

Sidst jeg spurgte Medion support ( for 2 uger siden) fik jeg en i røret der ikke anede en dyt om den PC, og slet ikke satellit delen ud over det med at der er 2 antenne indgange til paraboler...

MHT betalings kanaler stiller jeg mig tvivlende, da det i givet fals ville kræve at der skull ekunne plugges Commen Interface i den / eller der skulle være kortlæsere indbygget samt embedded software til afkodning, samt til sidst og ikke mindst være Via-Skvat kodkend mv. hvis man har hang til deres kanaler altså...
-

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 25-03-06 18:58

Så skulle det da virke hvis du har dette. men alt i alt ser maskinen da god ud.

Kommentar
Fra : krasno

Dato : 25-03-06 19:53

ja dælme ser den da god ud, virkelig maget for pengene!!
men at skifte den ud mend min nuværende PC, også en Medion afhænger af ovenstående spørgsmål- også fordi de digitale tv tunere egentlig er det eneste der ikke findes i min egen der fungerer perfekt.
Jeg har en Force digital tuner der i sin tid kostede 5000 og egentlig ikke virker og aldrig har gjort det, så det er grunden til mine spørgsmål: ike flere penge ud af vinduet til digital Tv hvis det ikke virker...
Jeg har lige sendt de samme til medion support i håb om at en eller anden ved noget.

Kommentar
Fra : krasno

Dato : 29-09-06 18:54

'allooo
er der virkelig ingen der har prøvet den i levende live?
nye spørgsmål, som ikke engang Medion support ved noget om:
understøtter DVB-T tuneren danske under tekster?
DVB-S :er der menuer til styring af DiseQ mototstyring, og eller styring af flere LNB'er?
den er iøvrigt nedsat til 5995 for tiden i Aldi...