/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Bedømmelse af TIP
Fra : helge.t
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 25-03-06 00:05

Jeg synes på en måde at 5 bedømmelser af et Tip ikke er særlig meget.

Kunne det ikke udvides til bare at være f.eks. 10 bedømmelser.

Ja, eller 20 eller 50 vil nogle nok svare... en skrue uden ende.
Der skal selvfølgelig være en rimelig grænse, men 5 synes jeg er lige i underkanten.

Med lidt flere bedømmelser, ville bedømmelsen blive bredere, og man kunne måske lige nå at afprøve Tippet før man bedømmer.
Hvis jeg kom med et Tip, ville jeg da også gerne have en lidt bredere bedømmlse.

Der ville måske gå lidt længere før Tippet blev færdigbedømt (2 timer i stedet for 1 time), men det kunne jeg nu nok leve med.

Jeg kunne godt skrive direkte til kandu-teamet, men vil gerne høre jeres mening.

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-06 01:02

Jeg synes overhovedet ikke det skulle være muligt at bedømme tip.

De tip bliver skrevet alligevel, hvad enten folk får point eller strafpoint, og hvad enten nogen synes de er gode eller andre synes de er dårlige.

og så kunne man forhåbentlig undgå alle de spørgsmål der stilles om, hvorfor blev det og det tip dårligt bedømt osv...osv.....

Eller ved nærmere eftertanke.............det er måske hele muligheden for at skrive tips der burde fjernes

For egentlig tror jeg ikke de "bliver brugt til formålet", altså at nogen tænker på at gå ind i alle de tip for at finde en løsning på et eller andet, men derimod kun til spørgsmål om: Hvordan tips bør være for at være gode, hvordan man bør bedømme dem, hvor mange der bør bedømme dem,
hvorfor tippet om "et eller andet" fik nogen skodbedømmelser...............

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-03-06 01:02

Jeg synes overhovedet ikke det skulle være muligt at bedømme tip.

De tip bliver skrevet alligevel, hvad enten folk får point eller strafpoint, og hvad enten nogen synes de er gode eller andre synes de er dårlige.

og så kunne man forhåbentlig undgå alle de spørgsmål der stilles om, hvorfor blev det og det tip dårligt bedømt osv...osv.....

Eller ved nærmere eftertanke.............det er måske hele muligheden for at skrive tips der burde fjernes

For egentlig tror jeg ikke de "bliver brugt til formålet", altså at nogen tænker på at gå ind i alle de tip for at finde en løsning på et eller andet, men derimod kun til spørgsmål om: Hvordan tips bør være for at være gode, hvordan man bør bedømme dem, hvor mange der bør bedømme dem,
hvorfor tippet om "et eller andet" fik nogen skodbedømmelser...............

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-03-06 01:38

Der er da tips, som jeg har haft/stadig har glæde af.

Men 5 bedømmelser synes jeg er passende.

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 25-03-06 01:46

Jeg vil give dova fuldstændig ret i begge overvejelser... enten skulle det slet ikke være muligt at skrive tips (så kunne man formentlig undgå de der mudderkastningskonkurrencer med "sådan defineres et tip") eller også skulle de ikke kunne bedømmes (for at undgå de der "hvorfor fik jeg kun x antal stjerner?"-spørgsmål )

Personligt, læser jeg sjældent tips, da jeg (måske derfor?) ikke har været ude for at have læst et tip og efterfølgende har kunnet bruge informationen til noget. Men der må jo være nogen, der får noget ud af dem, siden de bliver skrevet i stort omfang

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 25-03-06 05:42

jeg giver de 2 foregående ret.
men der er tips man kan bruge og har meget glæde af.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-03-06 06:46

jeg læser med fornøjelse tips og går hver gang troligt ind på evt. links.
men synes også, at det er misvisende med hvem der bedømmer. der er immervæk forskel på, hvem de henvender sig til. en garvet husmor har tips, som en yngre/ung måske kan bruge, men tippet er tilfældigt lagt til bedømmelse hos lige så garvede.
....så hvorfor bedømme.
nøjes med at give sit besyv med er vel en mulighed, ganske som i de andre tråde

Accepteret svar
Fra : ampere

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-06 07:25

Enig aasenissum!

Jeg synes for så vidt at det er rart med Tips og nogle gange er der da også nogle jeg kan bruge. Ideen med at tips bliver bedømt synes jeg som udgangspunkt er en god ide. Men det er ikke altid de "rigtige" der bedømmer tippet - en forkert er en der ved tingene i forvejen og derfor mener at tippet er dårligt - en rigtig er en der kan bruge tippet, eller selv kender til emnet, men ved at andre kan få brug for den viden.

Alt for mange tips bliver bedømt negativt af brugere der kender til emnet i forvejen og ikke kan forstå at andre måske godt kan bruge tippet.

Hvis et tip bliver bedømt seriøst, kunne man vel godt gå op på 10 bedømmelser - men ellers er 5 mere end rigeligt.

ampere

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-06 09:07

Jeg har meget gavn af de tips, og vil være ked af at de forsvand. Men syntes det vil være en god ide, at de ikke blev bedømt

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 26-03-06 21:45

Det er rigtigt, at en anden løsning er, at der ikke gives mulighed for at bedømme eller kommentere Tip.
Så kan det være op til en selv at "bedømme" og afgøre om det er noget man kan bruge...og det er vel også sådan det er nu.
Om jeg synes et Tip kan bruges afgøres da ikke af bedømmelsen fra andre brugere.

Godkendelse af svar
Fra : helge.t

Dato : 06-04-06 12:32

Tak for svaret ampere.