/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
SERIOUS SAM
Fra : BentSimonsen
Vist : 418 gange
105 point
Dato : 28-11-02 15:20

Jeg har et problem med spillet Serious Sam. Hver gang jeg åbner spillet Kommer der en pop- op menu hvor der står at jeg skal køre spillet i 16 millioner farver og at den ikke kan finde en ( OpenGL ) Så er spørgsmålet hvad er en OpenGl ??? Og hvordan installere jeg den??

Jeg håber i kan hjælpe mig da jeg gerne vil prøver dette spil...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-11-02 16:00

Hej Bent!

Under et menupunkterne kan du starte Serius Sam op i "Safe mode" - prøv det!

Derefter ændrer du i skæm opsætningen, jeg mener du der direkte kan vælge "Open Gl" som er en skæm mode til bearbejning m.v. af grafik og 2D og 3D. Du kan endvidere også der ændre spillet opløsning til 16 millioner farver.

Hvis det ikke er nok at ændre skærmens mode i spillet, så prøv at sæt skærmen til generelt at være 16 millioner farver evt. via kontrolpanel og skærmindstillinger.

Håber det hjælper - ellers vend tilbage!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 05-12-02 13:42

Til Bjarne
Det hjælper heller ikke.. Der sker et samme..

Her er lidt om min computer.. 900 MHz, 128Mb ram, TNT 2 3D grafik, 80 gigabyte Harddisk.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 05-12-02 13:55

Hej Bent!

Ok - forudsætninger for at køre spillet ser ud til være OK; men hvilken CPU ? AMD eller Intel? og hvilken vers. af Windows benytter du?

Har du problemer med andre spil?

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 06-12-02 13:48

Okay...
Jeg har en AMD Duron(tm) Processer, og jeg bruger Windows XP.. Jeg har et problem med et andet spil der hedder Immoral Studio Den er også lavet til Windows 95-98...
Men ellers har jeg ikke andre problemer... Håber at du kan hjællpe mig...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-12-02 16:55

Hej Bent m.fl!

Jeg har selv spillet Serius Sam med Windows XP, desuden er der i Windows XP flere muligheder for afvikling af spil og andre programmer i det man kan vælge at køre det i "Kompatibilitet" mode. jeg har selv tidligere brugt Windows ME og at skifte til det fra Windows XP p.g.a et spil vil jeg ikke tilråde; men der er da muligheden at køre med flere systemer samtidig; men det kan også give en masse bøvl.

Serius Sam 2 kræver meget af PC'en og grafikkortet næsten lige så meget som Unreal Tournament 2003, så jeg vil snarere mene, at det er der man skal sætte ind.

>Bent - Har du opdateret med SP1, denne opdatering indeholder rettelser m.m. vedr. bl.a. 3D grafik og Directx og denne opdatering skal være installeret for at mange spil virker.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : BentSimonsen

Dato : 07-12-02 13:44

Til Bjarne..

Hvordan opdatere jeg??

Hilsen Bent...

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 105 point
Dato : 07-12-02 14:57

Hej Bent!

Hvis du mener opdatering af SP1, så er en af måderne:
Start Internettet >Funktioner >Windows Update >
Så kommer man ind på Microsoft Windows update! Følg derefter anvisningen fra Microsoft!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-12-02 15:47

Hej Bent!

Prøv også at kigge på denne side:
http://forums.seriouscommunity.com/

Og denne m.h.t. opdateringer af Serius Sam
http://www.croteam.com/SeriousSam/Update/

Efterfølgende er hvad der kræves m.m. for at køre spillet - Serius Sam 2 bruger det nyeste inden for 3D og kræver Directx8 eller tilsvarende og det evt, være at dit grafikkort ikke kan håndtere denne teknologi:

System Requirements
Minimum System Requirements:
AMD K6-3 400MHz, Pentium II or Celeron-A 300MHz
64MB
full OpenGL or DirectX 8 compliant 3D accelerator
100% Windows compatible sound card
Windows 95 OSR2, Windows 98, Windows 98SE, Windows ME, Windows NT 4.0 (with Service Pack 5), Windows 2000 or WindowsXP
150MB free hard disk space

Recommended System Requirements:
AMD Athlon 650MHz or Pentium III 650MHz range processor
128MB RAM
Third generation full OpenGL or DirectX 8 compliant 3D accelerator with 32MB RAM
Creative Labs SoundBlaster Live
450MB free hard disk space

For Full Experience:
AMD Thunderbird 1Ghz or Pentium III 1GHz range processor
256MB RAM
Fourth generation full OpenGL or DirectX 8 compliant 3D accelerator with 64MB RAM

Prøv endvidere at se hjælpefiler m.m., der hvor du har installeret programmet - eks.v.
\games\Croteam\Serius Sam - The Second Encounter\Help - og prøv også at kigge under manualer.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : BentSimonsen

Dato : 02-01-03 22:08

Tak for at have givet så mage komentare.. Det er fedt at spillet endelig køre.. Tak..

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 03-01-03 00:04

Hej Bent!

Selv tak det var dejligt, at det lykkedes til sidst!

Mvh
Bjarne